Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Är det möjligt? Hästen har fått världens galla ovanför höger framknä. Varmt och svullet. "shit" tänkte jag men hästen är inte halt, inte...
Svar
4
· Visningar
1 418
Senast: Suuz
·
Hästvård Jag har ett dilemma.... Ska hästen få ha framskorna kvar när jag släpper honom på betet? Det hade varit bra med skor på om jag skulle...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: MonteRose
·
L
Hästvård Hur ska hästar egentligen andas? Hur ser de ut när dom bukandas? Min häst har problem med hosta och nu när han behandlas har jag fått...
Svar
3
· Visningar
1 595
Senast: axel
·
F
Hästvård Kastrerade min lilla grabb för 2 veckor sen ocg det läcker ihop fint. Undrar nu hur länge det tog era hästar innan såret var helt...
Svar
1
· Visningar
675
Senast: ajax85
·
  • Låst
Hästvård Hej!! Jag tänkte lägga ut 2-3 bilder på mitt 5åriga vblsto (Juni) och fråga vad ni tycker. Jag är kass på att se musklerna och sådant... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 492
Senast: Molin
·
T
Hästvård Jag har en häst som aldrig tidigare haft skor, den är 10 år gammal och jag har nu skott fram. Men den tidigare luftiga gången är mer... 2
Svar
26
· Visningar
2 074
Senast: tirnanog
·
Hästvård Om en häst haft erlichia för några år sedan men sedan dess varit helt symptomfri, är risken större för den än någon annan häst att få...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: busgrodanboll
·
Hästvård kom ut och skulle släppa ut hästarna i morse och fick då en chock när jag kom in i min hästs box. han var kanonsvullen höger fram. han...
Svar
10
· Visningar
965
Senast: minschamamman
·
Foder & Strö VAd är er ställning till att fodra med c-viatmin? det finns ju alla möjliga och omöjliga fodersorter på marknaden och enligt mig och... 2
Svar
25
· Visningar
2 212
Senast: remmis
·
K
Foder & Strö har en häst som är väldigt lättfödd, han blir ganska rund om jag ger honom mer mat än vad han får nu, men nu är det så att jag känner...
Svar
2
· Visningar
859
Senast: milly
·
H
Foder & Strö Samma innehåll bara i olika former eller? Finns det någon för eller nackdel med pelletsen? Har alltid fodrat med fröna men nu när den... 2
Svar
21
· Visningar
2 259
Senast: milly
·
Hästvård Tror min häst har fått en masstillväxt av inkar. Vad 17 kommer dom av? Är det farligt? Det sitter en hel hög på sidan av skapet...
Svar
10
· Visningar
5 000
Senast: CiaAn
·
F
Hästvård hur vanligt är de igentligen att hästarna skadar varandra illa.. alltså inte bara småsår. vet 3 stycken nu den senaste veckan som...
Svar
8
· Visningar
1 064
Senast: AnnaKarinA
·
Hästvård Vad kostar att spattröntga en häst? Om hästen är försäkrad för 30.000 och hon ska säljas, hur blir det då med försäkring om hästen...
Svar
3
· Visningar
1 625
Senast: tigger
·
T
Hästvård kan ni hjälpa mig att förstå detta? Har ett islandsto 8 år med spatt på vänster bak i en glidled (kommer inte ihåg vilken på rak...
Svar
5
· Visningar
851
Senast: tigger
·
K
Hästvård Har en 2-åring som haft diaree/lös mage sen jag fick hem honom vid köpet. har pratat med veterinärter och provat massa olika saker, men...
Svar
2
· Visningar
603
Senast: Gupello
·
A
Hästvård Vår shettis sätter alltid en otrolig vinterpäls, som det sedan tar jättelång tid att bli av med. Fjordingen har släppt nästan all sin...
Svar
14
· Visningar
2 465
Senast: Nelya
·
Hästvård Hur får man tag i Protexin? Jag fick (nåja :crazy: ) en burk Protexin av min veterinär före midsommar och nu är den slut. Fungerade...
Svar
16
· Visningar
2 959
Senast: a-h
·
P
Hästvård En i stallet gav min häst ikväll sin kvällsmat som ej var klar. Hon kollade inte i burken och såg då inte att det var torr betfor i den... 2
Svar
29
· Visningar
2 595
Senast: lil-sis
·
L
Hästvård Min shettis skoddes igår (hade endast gått fem veckor, han hade tappat en sko o passade då på att sko om och få sommardojjor). men han...
Svar
8
· Visningar
1 923
Senast: SO Hovslagare
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka