Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Min shettis skoddes igår (hade endast gått fem veckor, han hade tappat en sko o passade då på att sko om och få sommardojjor). men han...
Svar
8
· Visningar
1 913
Senast: SO Hovslagare
·
Foder & Strö Vad är det för skillnad på Kraffts blå respektive röda havre? Det skiljer ju inte mycket om man tittar på MJ och smrp, men finns det...
Svar
4
· Visningar
968
H
Hästvård Hej! Skickat in Kolla mskken! Och jag fick svar idag. 550 EPG Blodmask. 0 EPG av de andra arterna De har satt prov på...
Svar
6
· Visningar
1 561
Senast: Madick
·
M
Hästvård Min häst har haft mugg i flera år, och nu för några månader sen började den som sprida sig. Först upp på bakbenen, sen på insidan av...
Svar
9
· Visningar
1 006
Senast: syrran
·
N
Hästvård Ja nu börjar sommaren närma sig och med sommaren kommer alla insekter som bara biter och biter så som myggor och små skalbaggar. Har ni...
Svar
3
· Visningar
712
Hästvård Blir det någon skillnad om man tvättar hästen med tonings/färgschampoo jämfört med vanligt schampoo? Funderar på om det kan vara värt...
Svar
8
· Visningar
1 229
Senast: carmarnic
·
Hästvård Några tips på hur man kan få bort broddar som sitter som sten? Skulle brodda av min häst för sesongen, fick av alla förutom en liten...
Svar
10
· Visningar
1 280
Senast: bulan
·
T
Hästvård Hej! Min häst fick en liten hovböld för ca. 3 veckor sedan, det visade sig genom att han stapplade till i svängarna. Hovslagaren kom ut...
Svar
2
· Visningar
923
Senast: toketossan
·
Hästvård Hur fungerar det där nu? Jag har ju min häst grundvaccinerad på gammalt vanligt vaccinationsintyg. Om man då vill börja föra in det i...
Svar
5
· Visningar
803
M
Hästvård Till SO Hovslagare: "Norra Europas enda MRT ("magnetröntgen") för häst finns hos ATG i Skara." Fel, det finns flera. Bl a på...
Svar
5
· Visningar
898
Senast: Rroxy
·
Hästvård Farbror tandläkaren har varit hos min häst på fm. Denne tandläkare drogade alla hästarna innan behandling. Hur lång tid tar det innan...
Svar
7
· Visningar
5 849
R
Hästvård Hej ! hur gör ni som har era hästar i uteboxar när hovis kommer på besök ? fixar han till hästarna utomhus eller i boxen eller rent av i...
Svar
4
· Visningar
820
Senast: Ninne77
·
C
Hästvård Mitt föl står på klinik sedan 6 dagar med diarre. Det började med vanlig diarre enligt andra, de bad mig att ta det lungt detta skall...
Svar
8
· Visningar
1 941
Senast: Snowball
·
P
Hästvård En i stallet gav min häst ikväll sin kvällsmat som ej var klar. Hon kollade inte i burken och såg då inte att det var torr betfor i den...
Svar
14
· Visningar
1 635
Senast: loch
·
F
Hästvård Hörde ngt konstigt idag....en travhingst som skulle kastreras för att bli bättre i benen/hårdare i benen??!! Kan det verkligen stämma...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: SO Hovslagare
·
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av stående respektive liggande kastration? Vad är att föredra? Någon som kan tipsa om en veterinär som...
Svar
1
· Visningar
555
Senast: poff
·
Hästvård Har massa fästingar i min ena hage.:crazy: Dör dom om jag bränner gräset?? Har behandlat hästarna med Switch nu och flyttat dom till...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 582
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Ska börja ge fullblodet soja eftersom hon inte äter sitt lucern :crazy: Köpte en säck på Granngården i fredags men till min...
Svar
13
· Visningar
5 646
Senast: milly
·
J
Hästvård min medryttarepålle är håröm! haha.. stackars kille, men iaf.. han har rätt lång man , och som för att tilääga även är väldigt tunn, så...
Svar
4
· Visningar
801
Senast: Snowball
·
W
Foder & Strö Hej. Nu när hagarna är lerig och allmänt j**** så undrar jag hur man ska utfodra höet på bästa sätt? Bör man bygga en foderhäck av...
Svar
8
· Visningar
1 963

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Annonsera mera hundar 2