Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

E
Hästvård Hej! Igår 16 april blev min foderhäst vaccinerad mot hästinfluensa. Man ska ju inte rida hårt då hästen blivit vaccinerad. Jag undrar...
Svar
5
· Visningar
650
Senast: Buppisen
·
H
Foder & Strö Någon som har koll på hur mycket MJ, Smb rp, Ca, P och Mg följande foderjäster innehåller? Mustang Hippo Lactamin(Granngårdens)...
Svar
5
· Visningar
1 057
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Min 6-åring stack sig på något för ca 1,5 månad sen och veterinären löste det med att spola ur och sy ett stygn (och pencilinkur på...
Svar
1
· Visningar
646
Senast: lady_vip
·
Hästvård Jag skulle gärna vilja ha åsikter om detta. 1.Är det OK att ha varsin hage till hästarna där det är en meter mellan trådarna så...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 725
Senast: Mumin_79
·
E
Hästvård Har fått tips/order ;) av min hästs massör att behandla hästen med Radital nu då hon har fått en muskelskada... Var inne på apotekets...
Svar
5
· Visningar
1 583
Senast: Immer
·
K
Hästvård Hur gör ni när eran häst blir halt?? Hur gör ni för att den ska "till friskna" så snabbt som möjligt? Bara lite frågor jag undrat över...
Svar
5
· Visningar
713
Senast: Aangel
·
J
Hästvård överallt hur man att man ska gra ditten och datten med sår, att man ska ta jodopax , bara vatten, vatten och tvål, lactacydtvål osv, vad...
Svar
8
· Visningar
1 188
Senast: MonteRose
·
Foder & Strö Har 3 frågor: 1. Fick höra att E-vitamin var muskeluppbyggande och lindrar träningsvärk, stämmer det? Är det bra att ge det, något man...
2
Svar
20
· Visningar
1 822
Senast: Cämz
·
Hästvård Vad kan man göra åt det? Jag har en travare som ganska lätt får uppdragna flanker, vad beror det på? Har hört att det hänger ihop med...
2
Svar
30
· Visningar
7 281
Senast: mackan
·
B
Hästvård Min häst får svullnader på ganaschen, eller bakom käkbenet/på halsen när han gått ute i hagen och betat en stund. Har ju förstått att...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: busgrodanboll
·
Hästvård Det var jag som gjorde den andra tråden "akut!" där jag efterlyste vet i skåne. Självklart var detta fel av mig, men med panikkänslan så...
2
Svar
21
· Visningar
1 835
Senast: dalla_4_ever
·
Foder & Strö Har foderproblem och behöver lite input! Flyttade till ett ny stallplats i vintras i ett större, halvkollektivt stall. (Från 4...
Svar
16
· Visningar
1 287
G
Hästvård okej nu håller jag på att bli galen av galores gallor som, bara växer. Frambenen använder jag liniment (arnika) sen tunna paddar med...
Svar
16
· Visningar
1 330
Senast: Galore
·
L
Foder & Strö jag har hört att krossad havre och korn har kortare hållbarhet än hel havre och korn, men hur lång vet jag ej. samt hållbarheten på...
2
Svar
20
· Visningar
4 274
Senast: c0pyright
·
D
Hästvård Hej Har en islandshäst som jag köpte från island i november. Efter några veckor hos mej fick hon lite eksem, men efter lite...
Svar
4
· Visningar
1 087
Senast: malmmia
·
Hästvård När jag var liten var det ganska populärt att använda filtboots som man doppade i vatten först, för att (åter)fukta hovarna. Inte sett...
Svar
17
· Visningar
5 515
Senast: Sonic76
·
P
Hästvård Hej! Om man ska ge en sjukdomsbild ska man då även ta med saker runt om. Jag menar sådant som kan ha spelat in när/om hästen blev...
Svar
1
· Visningar
627
Senast: Off_topic
·
J
Hästvård Min häst har arbetat i ridskola hela sitt vuxna liv, totalt 9 år nu. Han är 13. Han har mått bra hela tiden, trivs utmärkt med jobbet...
Svar
2
· Visningar
815
Senast: Off_topic
·
Hästvård Är det någon som har erfarenheter av den nya kastrationstekniken? Fördelar och nackdelar? Ungefär vad brukar det kosta?
Svar
5
· Visningar
839
Senast: hillevie
·
Hästvård Hej! Hur skulle ni gjort i detta fal? Fredag(långfredag), Hästen visar kolik symptom/orolik/äter inte, Tar ut distriktsveterinär, som...
Svar
8
· Visningar
1 882
Senast: hillevie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVIII
  • Sytråden del 4
  • B12brist?

Hund, Katt, Andra Djur