Fästingar

Sv: Fästingar

åhå. Vilket kap jag gjorde med min mörka häst då :banana:
jag hatar fästngar :crazy:

åh hjälp... :eek: jag som alltid hållt på med hästar i Norrland är HELT ovan fästingar, skriker när jag ser en i princip. Så hur i H_E ska jag våga mig ut till hästen i sommar nu när jag bor i Götet? Min hemska sambo skrattar gott åt mig när jag nämner det hela....

Jag använder Flusa som egentligen ska användas på betesgående kor och får;). Det är mer koncentrerat och i samma prisklass men det räcker alltså längre...Jag tycker att jag har god effekt av det medlet. Kör på var fjärde vecka ungefär. Dags för dos två i morgon...:cool:

Oj, redan dos två. Vi har inte hällt på dos 1 längre, men de går ju i vinterhagen än = kort, kort gräs. Ska hälla på direkt innan hagbytet i alla fall.

Vi använder också Flusa och är det bästa vi har provat :bow:

Edit: Jag häller på 15 ml outstpätt på min kraftiga nordis, räckte med 10 ml på lilla travaren förra året.

Senast ändrad av en moderator:

Usch, det var synd det...för som sagt, min häst får rent panik (hon som inte vet vad stress är i vanliga fall)...
Jag tycker nog att bromsen är värsta djur man kan drabbas av...det går ju inte o rida de dagar i Juli, som de är som värst:(
Jo, mitt i natten....så det får vi väll göra...

Örtabandet? Vad är det???

Ett halsband gjort av olika örter...som utsöndrar dessa örter i hundens hud och fästingarna gillar inte det tydligen...:bump:
Obs, endast naturmedel utan gifter....
Bör finnas på välsorterade djur affärer, där de säljer till hund...
Kan säker oxå beställas på apotek...
Hette nåt med Herbal...minns inte just nu.
Den är dyr, men jag passar på o beställa det fr mina släktingar fr Finland...halva priset där....

Om du har lust är jag mycket tacksam om du vill kolla upp vad hela namnet på halsbandet är. Mycket intressant.

Hittade i USA att de hade något vitt band som var väldigt likt de vita banden hundar här i sverige har fast bredare. Kan det vara samma? Har tyvärr tappat bort den länken... :(

Ok...
Den heter Herbal Flea Repellent Collar....
Marknadförs av Hi-Craft...
Finns i Finland på Apotek, men har sett den säljas även i djuraffär i Sverige...dock till dubbla priset....
Ett grönt halsband impengnerat med oljor av eucalyptus,citrus,mynta o ceder...
Lycka till...

Nej. Det stämmer inte.
Min mörka häst (nästan kolsvart på sommaren) får mera fästingar än sina fuxkompisar på sommarbetet. :(
Så sätter de sig mellan frambenen, runt skapet och i ljumsken, där de är svåra att hitta.
Min kompis ena pålla (fux) fick en fästing som satt sig i örat på henne.:eek:
Min jycke (papillon) brukar vi få plocka 40-50 st varje år, fast vi har fästingband på henne.:eek:

Liknande trådar

Hästvård En ponny som står i samma stall som mina hästar har fått löss.. Inte min ponny men den behandlas smed switch tror jag. Hästarna står...
Svar
1
· Visningar
1 188
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 138
Senast: Lavinia
·
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 481
Senast: Smurfoff
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under... 2
Svar
24
· Visningar
3 489
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka