Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård min häst går inte fram vid ridning vissa dar protesterar han välldigt, har trott att de vart sadeln då han gått fram riktigt bra när jag...
Svar
4
· Visningar
1 356
P
Foder & Strö Jag undrar vad som skulle vara lämpligt foder till mitt varmblod, som är ett sto på 13 år. Tack på förhand :)
Svar
12
· Visningar
1 069
W
Hästvård Jag har en hest som är jätte stressig och som tappar super mycket i hull.. Någon som har ett tips om vad man ska göra.. Vill inte ha en...
Svar
9
· Visningar
861
Senast: HarryBarry
·
F
Hästvård Ja kan man? Kan en veterinär se detta utan att röntga? ( i hasen )
Svar
15
· Visningar
2 173
Senast: Boj
·
Hästvård Jag har tre hästar här hemma, en ponny och två fullblod. De har fällt det mesta av sin vinterpäls nu. Ponnyn och mammafullblodet ser...
Svar
6
· Visningar
970
Senast: vindvissla
·
C
Hästvård jag har klippt min häst 2 gånger i vinter... han är klipp så de ser ut som han har typ täcke på sig... de var länge sen jag klippte...
Svar
2
· Visningar
644
Senast: catta_84
·
Hästvård Vad är det egentligen? Vad kommer det av? Hästen ifråga fick utslag en sommar, utslag som till viss del ledde till öppna sår. Efter...
Svar
6
· Visningar
2 228
Senast: Rosen
·
C
Hästvård Ja ni läste rätt.. Jag undrar om ngn här köpt en häst som är verkad med strassermetoden & fått normala hovar på den? Skulle aldrig...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: Boj
·
L
Hästvård Idag var jag till Mälarklinkien och fick besked att min häst har bronkit. Jag köpte min ponny för några år sedan, jag hade honom såld...
Svar
11
· Visningar
1 350
Senast: LisaPL
·
A
Hästvård Jag förstår mig inte på vissa som fodrar sina hästar på sådana lustiga tider. Jag har varit med om flera olika exempel. Exempel 1)... 5 6 7
Svar
125
· Visningar
11 978
Senast: Sterling
·
N
Hästvård Hoppas det är rätt plats för min tråd. Min Nordsvensk har blivit väldigt statisk sen hon tappat vinterpälsen. Jag får många stötar...
Svar
6
· Visningar
1 279
Senast: Nelya
·
Hästvård Har läst att det är många som undrar hur dom ska få bort muggen från deras hästar. Jag har ett SUPER TIPS till er alla som inte har ngt...
Svar
6
· Visningar
1 131
Senast: Liiza
·
Foder & Strö I sommar kommer jag att tävla distans med min häst och till och från har jag funderat på det här med elektrolyter.... Tänkte att det är...
Svar
13
· Visningar
1 781
Senast: ang
·
J
Hästvård Hej! Skulle vara bra om någon kunde hjälpa mig här :crazy: Jag köpte min pålle i maj, avmaskade 3 dagar innan bete med dubbel dos...
Svar
17
· Visningar
1 080
Senast: Madick
·
C
Hästvård Vi flyttar den 1:a juni, tar då med mej min Prins och ska även hämta hem min lilla tös, alltså ska 2 hästar från 2 olika stall och 2...
Svar
4
· Visningar
792
Senast: cerrox
·
Hästvård Tycker ni en klippt häst behöver ha täcke på sig i detta vädret? Vi har denna helgen iaf, runt 12-20grader varmt. måste dock säjja...
Svar
12
· Visningar
954
Senast: ajax85
·
A
Hästvård Min häst drabbades för några år sen av karpalledsinflammation.Hon blev friskförklarad efter en tids konvalecent.Nu häromdagen red jag...
Svar
2
· Visningar
851
Senast: ainavi
·
S
Hästvård Är det möjligt? Hästen har fått världens galla ovanför höger framknä. Varmt och svullet. "shit" tänkte jag men hästen är inte halt, inte...
Svar
4
· Visningar
1 418
Senast: Suuz
·
Hästvård Jag har ett dilemma.... Ska hästen få ha framskorna kvar när jag släpper honom på betet? Det hade varit bra med skor på om jag skulle...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: MonteRose
·
L
Hästvård Hur ska hästar egentligen andas? Hur ser de ut när dom bukandas? Min häst har problem med hosta och nu när han behandlas har jag fått...
Svar
3
· Visningar
1 595
Senast: axel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka