Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Hästvård Hej! Hur ofta ska man raspa sin hästs tänder? Är det verkligen nödvändigt om inte hästen har något "fel" med sina tänder?
2
Svar
37
· Visningar
1 979
Foder & Strö Har en foderhäst som äter fibergi bas och korkross just nu, fungerar tydligen inte på havre, är mkt i fibergin och vill komma ifrån...
Svar
17
· Visningar
1 242
Senast: Sunflower2B
·
Hästvård Hästen skulle skrittas/ledas i 3-4 veckor på hårt underlag , nu har tiden gått och vi skulle "känna"på gaffelbandet om han ömmade innan...
Svar
6
· Visningar
1 364
Senast: ankic
·
T
Hästvård Nu behöver jag lite tips!! Har en häst som är av den ganska "sega" typen. Under vinterhalvåret är det inget problem, då är han...
Svar
7
· Visningar
847
Senast: Tirre
·
J
Hästvård idag lyckades min medryttarpålle skada sig igen.. denna gången själv , skulle jag tro.. balltramp, såg det när jag tog in honom och...
Svar
4
· Visningar
2 034
Senast: Josse58
·
H
Foder & Strö Hej. Jag har ett vbl på 13 år rids ca 5 ggr/veckan inte jätte hårt men ca 1h i skog och mark, ibland paddock. Hon får 10kg hö/dag...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: milly
·
P
Hästvård Tycker ni man ska göra en vaccination mot Boutulism, jag har sett vissa veterinärer som inte tycker man ska det för att man ändå inte...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
7 245
Senast: pooutinoouti
·
S
Foder & Strö Jag har i princip noll koll på foder, men jag rider en häst som både skiter och kissar väldigt ofta. Mest skiter och det blir mer när...
Svar
8
· Visningar
917
Senast: PrittePuff
·
T
Hästvård Ja, vad krävs egentligen för att en häst ska bli utdömd av vet. pga av spatt? Efter att ha läst en del trådar på forumet så verkar...
2
Svar
20
· Visningar
7 204
Senast: Boj
·
Hästvård Gör en lång historia lite kortare. Vi har en senskadad 4årig travhäst hemma. Fick hem honom från tränare i januari och åkte till åby...
Svar
12
· Visningar
1 981
Senast: kotbullen
·
G
Hästvård Har nu fått svar från Vilab som visade 700 EPG på stor och/eller lilla blodmask, odling satt. Vilket maskmedel ska man ta till nu då...
Svar
8
· Visningar
1 190
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag har ett par makalöst lättfödda hästar (shettis och haflinger). De har fram till igår gått i hage utan gräs och fått ca 10 kg hö...
Svar
10
· Visningar
998
A
Hästvård vid chip märkning.? hur länge i sånna fall ? Jag har en ponny som blev chip märkt i dag, och fått olika bud om om jag kan hopp...
Svar
12
· Visningar
1 105
Senast: Appetax
·
Z
Hästvård Jag har nu sett att min gamla shettis har magrat av betydligt. Han är en pigg och glad shettis på 31 år med jättefina tänder för sin...
Svar
11
· Visningar
1 076
Senast: dreddgirl
·
Foder & Strö Ja som rubriken lyder. :D har förstått att vissa ger det torrt och andra blandar i betfor osv. Vill gärna veta hur ni gör för att...
2
Svar
28
· Visningar
5 306
Senast: avemaria
·
I
Hästvård någon som vet hur lång tid de tar innan avmaskningsmedlet gett verkan ?? några hästar i stallet har fått lungmask:( ... Vi har nu...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: Madick
·
V
Hästvård Har någon börjat anti-fästing-behandla ännu? Har fästingarna "vaknat" ännu, någon som vet? Jag brukar alltid behandla min häst med...
Svar
13
· Visningar
925
Senast: -emmaa
·
M
Foder & Strö Halloj! Går i funderingar på att ta hösilage istf hö av vår vall i år. Har hästar med dammkänslighet och en gammal häst som inte vill...
Svar
6
· Visningar
2 622
Senast: tgd
·
Hästvård Märkte att min gallming hade svårt o gå med ena baknenet för över en vecka sedan. Han hade svårt o lyfta det och kunda absolut inte...
Svar
4
· Visningar
768
A
Hästvård För fyra år sedan köpte jag min häst som då var sju år. Eftersom det var en direktimporterad islänning så fick hon 3 månader på sig att...
Svar
3
· Visningar
987
Senast: Audur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka