Ajax citron???

Sv: Ajax citron???

Skicka PM till moderator som har hand om detta forum så får du säkert hjälp.

Å jag tycker fortfarande jag enbart varit saklig i denna tråd, å poängterat att vissa svar vill jag inte ha riktade till mig iochmed att jag blir utpekad trots att jag inte gjort något.

Ajax är inget starkt rengöringsmedel eftersom det är neutralt. Alltså ligger på ca 6 på PH skalan. Grönsåpa är dessto starkare, det är svagt alkaliskt om man nu inte använder NATURSÅPA.

Dock anser jag som dig att man ska använda saker till de ändamål de är avsedda för.

*knapplån* (Hoppas jag gjorde rätt nu)
Nu är det så här:
I helgen satt jag och läste en tråd : Ny tiptråd heter den.
Där hade någon skrivit att hon/han fått tips av sin vet.att tvätta sin häst med Ajax Citron (om jag minns rätt så var det eksemhäst).
I söndags morse när jag hämtade Max-Max berättade jag detta för henne.
Vi tyckte båda att det verkade lite konstigt, och funderade om vi skulle försöka kolla upp det litegrann.
Och det är just det Max-Max har gjort, genom att lägga ut en tråd här för att få veta.
Hon har inte för avsikt att tvätta sin eksem-häst med Ajax utan vart enbart nyfiken på det som hade skrivits i Ny tisptråd.
Så var det med den saken.;)

Tog inte åt mig, bara undrade. Å då frågar man, tycker inget i mitt svar hävdar på att jag tog åt mig.

Har hört att det ska vara bra att tvätta hästen med Ajax citron. Det ska tydligen ta bort mjäll och göra hästens hud mjuk o fin.
Är det någon som hört något om det?????

Nej men däremot vet jag att Vips Citron (handdiskmedel) är skonsamt mot huden och kan användas att tvätta hästen. Kanske inte hela hästen men tex benen. Vi hade det till karlederna innan vi la på muggsalva.

skulle aldrig andvända starka rengöringsmedel avsedda för skitiga badrum och golv på mina djur.
det finns produkter avsedda för ändamålet.
du kan väl testa medlet på dig själv några månader först för säkerhets skull.tvätta håret med ajax och låt bli att skölja.

jag hoppas att du inte tvättar hästen lika ofta som du tvättar ditt hår...

Ett tag när jag fick fett hår hela tiden så testade jag "vanlig" ajax och det funka att tvätte håret i det men jag sköljde efteråt...(utan att ha balsam i) men en kompis som testa fick jätte tort hår...

men jag skulle inte använda det på hästen...

jag hoppas att du inte tvättar hästen lika ofta som du tvättar ditt hår...

Ett tag när jag fick fett hår hela tiden så testade jag "vanlig" ajax och det funka att tvätte håret i det men jag sköljde efteråt...(utan att ha balsam i) men en kompis som testa fick jätte tort hår...

men jag skulle inte använda det på hästen...

det ska inte vara ajax uta yes...

det ska inte vara ajax uta yes...

Jag har blivit tvungen att tvätta min hår med diskmedel (Yes) EN gång och jag lovar, aldrig mer om jag inte ytterligare en gång får brylcréme i håret. :crazy:

Diskmedel är starkt fettlösande och det gör att hud och hår blir totalt uttorkat.

Jag säger som övriga, testa att tvätta ditt eget hår i diskmedel i stället och bedöm själv. :crazy: Jag har för mig att det gick åt tre balsambehandlingar innan det gick att kamma. :eek:

Jag har blivit tvungen att tvätta min hår med diskmedel (Yes) EN gång och jag lovar, aldrig mer om jag inte ytterligare en gång får brylcréme i håret. :crazy:

Diskmedel är starkt fettlösande och det gör att hud och hår blir totalt uttorkat.

Jag säger som övriga, testa att tvätta ditt eget hår i diskmedel i stället och bedöm själv. :crazy: Jag har för mig att det gick åt tre balsambehandlingar innan det gick att kamma. :eek:

Jag har tvätta mitt hår med yes och det funka jätte bra... men en kompis som gjorde det fick samma problem som du fick...

jag tror att det mycket beror på vad man har för hår typ...
Jag skulle aldrig testa det på min häst...

Var har du hört det? Det är ju ett rengöringsmedel, som inte är gjort för att ha på huden... tror inte på det!
Om jag säger att klorin är jättebra att ha i håret för att bleka det, tror du på det med??

Liknande trådar

Hästvård Någon som har en idé om vad som kan vara bekymret med min häst? Hon kliar bort sin långa vackra man från ca halva manen och bakåt. Jag...
Svar
8
· Visningar
894
Senast: skogaliten
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 534
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag köpte en nyimporterad häst i slutet av september, hästen hade då varit i Sverige i en vecka innan han kom till oss från Irland...
Svar
11
· Visningar
688

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka