Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som testat denna? :bump:
Svar
3
· Visningar
1 161
F
Hästvård Hej på er! Min häst, fullblodskorsning 12 år har hovsprickor. Vad ska jag göra åt dom? Dom går ända upp en cm nedanför kronranden och...
Svar
1
· Visningar
831
S
Foder & Strö Varför är det inte bra med klöver i höet? Ska man inte sånt hö till hästar?
Svar
6
· Visningar
1 380
Senast: MonteRose
·
Hästvård Är det lönt att kastrera en hingst som är 5 år?? Han är snäll i all hantering men då jag fick ett sto föl förra sommmaren är jag orolig...
2
Svar
20
· Visningar
2 018
Senast: Svanhild
·
S
Foder & Strö Vet att det är jättesvårt att svara på men jag har inte haft ponny på åratal och vi kommer förmodligen att skaffa en till barnen eller...
Svar
8
· Visningar
2 374
Senast: super mario
·
J
Foder & Strö Hej! Har funderingar på att köpa mig en shettis som sällskap till två hästar här hemma. Ni som har shettisar kanske kan hjälpa mig...
Svar
9
· Visningar
1 712
Senast: jupiter-judex
·
M
Hästvård Hejsan! Vi är i begrepp att ev köpa en häst som vi fastnat otroligt mkt för efter en lånetid..Men för ett halvår sedan när vet...
Svar
5
· Visningar
1 009
Hästvård När ska man igentligen ha värmande liniment och när ska man ha kylande?
Svar
9
· Visningar
1 075
Senast: kenneth
·
F
Hästvård Avmaskningsdags igen då, dessutom ser min häst ut att behöva avmaskas. Problemet är att de som äger stallet vill vänta till i alla fall...
Svar
3
· Visningar
598
Senast: KillerQueen
·
S
Hästvård Någon som vet om det är någon skillnad på kyllera och kylbalsam? Alltså funktionellt? Leran värmjer ju när den slutat att kyla men om...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: KillerQueen
·
T
Hästvård Hejsan! Var inne med min häst på Halmstad travklinik igår eftersom han markerat och inte gått rent i ganska exakt en vecka plus att han...
Svar
8
· Visningar
1 314
Senast: SO Hovslagare
·
Foder & Strö Kan man ge en häst på 4 år glucosamin för att göra lederna starkare och mjukare? I förbyggande syfte liksom. Hon rids varannan dag...
Svar
7
· Visningar
1 077
Senast: attempt
·
M
Hästvård Har hört att det ska vara bra att tvätta hästen med Ajax citron. Det ska tydligen ta bort mjäll och göra hästens hud mjuk o fin. Är det...
2
Svar
31
· Visningar
3 651
Senast: pimy
·
M
Hästvård ...som trycker på böjsenan, därav hälta. Så löd veterinärens diagnos förra veckan. Det blev Fenylbutazon och sjukhage. Hon får inte röra...
Svar
2
· Visningar
2 184
Senast: martha
·
M
Hästvård Hästen har en bulle på utsidan av frambenet ovanför knät. Ganska hård och kanske 2 cm hög och 0,5 cm bred. Inget som någonsin har...
Svar
2
· Visningar
1 089
Senast: Lejonelle
·
Foder & Strö Vad ger ni era hästar på sommaren? Krafftfoder? Mineraler? Extra tillskott? övrigt?
2
Svar
31
· Visningar
2 098
Senast: syrran
·
D
Foder & Strö Hösilage värde: 46% ts 4,5 MJ 40 Smrp Ingen mineral analys men har räknat med jämnförelse från andra skördar med mineralanalys med...
Svar
17
· Visningar
1 509
Senast: Boj
·
N
Foder & Strö Tänkte åka upp till sommarstugan och plocka med lite sly/grenar till hästen, så hon får nåt att tugga på i hagen när förrådet av...
Svar
9
· Visningar
1 056
Senast: Helan
·
Hästvård Jaha,då kan man läsa i dagens Ridsport att det är stora förändringar på gång vad det gäller våra distriktsveterinärers tillgänglighet på...
Svar
13
· Visningar
1 602
Senast: kopparberg
·
S
Hästvård Nån som vet vad det kan vara för fel på min Gamlig? En 29årig ponny som alltid varit frisk och kry. Syptom Almänt slö och...
Svar
6
· Visningar
833
Senast: Estrella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka