Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Någon som ger det? Hörde att en person gav sina hästar det istället för hö? Det kan väl ändå inte funka? Man kan väl knappast ge 14 kilo...
2
Svar
24
· Visningar
2 837
Senast: seifur1
·
S
Hästvård Jag är medryttare på en 19 årig arabvalack. Nu är det så att han får väldigt lätt små sår på olika ställen på kroppen.. Är det så att...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jahapp, varmare väder vilket innebär att vi måste ersätta våra älskade rundbalar med torrhö :angel:. Någon som har tips på provisoriska...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Egonson
·
Hästvård Jag har ett halvblodssto på 8 år, ca 170 med något felvinklade framben (låg fel i magen) som har fått nått som vi tror är någon typ av...
Svar
11
· Visningar
1 499
Senast: Victovie
·
A
Foder & Strö Mitt varmblod som tidigare har varit väldigt lättfödd har fallit ur lite och skulle behöva bli lite rundare. Han är väl inte super mager...
Svar
6
· Visningar
769
Senast: annapanna123
·
T
Hästvård hej! jag undrar en sak....man skall ju vaccinera en gång per år men om man har överskridit datumet för nästa vaccination är det farligt?
Svar
4
· Visningar
779
Senast: appleflower
·
M
Foder & Strö När jag lunchfodrade såg jag i änden på några strån i hösilaget en vit "plupp". Precis i stråets snittyta. Har som tur är har jag bara...
Svar
2
· Visningar
606
Senast: Mayara
·
M
Hästvård Igår kom Harrys resultat... Strongylus/Cyathostominae 0 Parascaris equorum 0 Övrigt 0 :banana: :banana: :banana: :banana...
Svar
10
· Visningar
1 229
Senast: Immer
·
C
Hästvård Vad jag har förstått så är tuppspatt enbart en rörelsestörning i hästens bakben?? Vad är symtomen egentligen? Är det att den rycker upp...
Svar
3
· Visningar
871
Senast: Pollux
·
C
Hästvård Har aldrig hört talas om det innan...någon annan som har det? Har sökt överallt, men finner ingen text alls om detta...det kanske är...
Svar
2
· Visningar
1 318
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Är det så bra som det låter eller enbart ett försäljningsarrgument och reklamtrick? Någon med kunskap och erfarenhet? HH eller PL? //Alice
Svar
4
· Visningar
1 595
Senast: Folly
·
Hästvård Alla ni med fång hästar, berätta vad som kan hända härnest. Vad är era erfarenheter?? Har då fått en fång häst för första gången och...
2
Svar
29
· Visningar
4 932
Hästvård Upptäkte nu i kväll att mitt sto var svullen i huvudet, mest på höger sida och även på vänster. Svullen på ganascherna och ner under...
2
Svar
23
· Visningar
5 693
Senast: Tebazz
·
S
Hästvård Har gjort en vet undersökning på hästen. Och hon har hovbroskförbening på alla 4. Kan man se sånt utan röntgen? Hon har aldrig visat...
Svar
5
· Visningar
2 011
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Någon som vet innehållet i hippo alfa? Är där mycket havre i? Pris? Någon som vet hur mycket Lympos havrefri kostar? Undrar med om...
Svar
4
· Visningar
1 020
Senast: Ireland
·
S
Hästvård asso, jag vet en som har en shettis på 3-4 år, och han har inget täcke på sin shettis när det snörar regnar? e det verkligen helt ok...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 683
Senast: mizz_perfect
·
T
Foder & Strö Hej! Jag har en nordis som är lättfödd och tjock!:o Hur bör foderstaten för en sådan häst se ut enligt dig? Hon är 9år och rids...
Svar
4
· Visningar
882
Senast: Ingrid och Lukas
·
Hästvård har ett litet dilemma... har skickat in träckprov på våra hästar och väntar svar i veckan. Vill sedan avmaska så fort som möjligt...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: Madick
·
N
Hästvård Min häst har fått någerlunda stora ruvor på senorna på frambenen. Kan detta möjligen vara rasp? Hon har inte mugg i karlederna heller...
Svar
3
· Visningar
732
Senast: Nicolette
·
T
Hästvård Idag hade min häst 2 rätt stora knölar under magen, där sadelgjorden ska sitta.. som små "bröst" kändes det... han verkade inte ha ont...
Svar
2
· Visningar
1 108
Senast: TheOne
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka