Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Okej, jag har ingen aning om vart jag skall lägga denna tråden, men verkar ju passa mest in här. Min häst har väldigt lång man... 2
Svar
29
· Visningar
2 903
Senast: Lantlolla
·
Foder & Strö Vad tycker ni om det alternativet till överviktiga, bantande hästar? Är det elakt?? Hörde någon tipsa om att man kan göra en något... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 096
Z
Hästvård Det konstaterades igår att min ponny fått fång. Då hade hon under torsdag och fredag känts lite konstig i ridningen, pga detta fått vila...
Svar
3
· Visningar
2 376
Senast: _Runaway_
·
T
Hästvård Jag har en kbl travare,numera ridhäst. Som har fått lite konstiga "sprickor" i strålen. Misstänker om det kan vara röta. Men det luktar...
Svar
1
· Visningar
608
Senast: PrittePuff
·
L
Hästvård Undrar bara hur mkt olja man kan ge till en New Forest d-ponny utan att hon blir sjuk. Ger just nu typ 3 dl.:confused:
Svar
2
· Visningar
576
Senast: Dundret
·
H
Hästvård mitt travar sto har konstiga knutor på ryggen och magen, eller dom e som små vårtor ca 1cm i diameter och en sitter på ryggen precis...
Svar
9
· Visningar
1 486
Senast: Hammond
·
P
Foder & Strö Jag har suttit och försökt förstå hur i hela friden man räknar ut en foderstat till hästen. Men det vägrar gå in. Så det jag undrar...
Svar
14
· Visningar
1 302
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Någon som har en häst med detta? "Kissing spines" kallas på svenska överridande tornutskott. Man har länge känt till att hästar kan... 2
Svar
23
· Visningar
2 912
Foder & Strö vad är det, används som fodertillskott :confused: aldrig hört talas om och nu ingår det i en foderstat jag ska räkna på o se om den...
Svar
4
· Visningar
3 442
Senast: panzy
·
G
Hästvård Hoppas den här tråden ligger på rätt ställe nu : ) Har aldrig fodrat med hösilage tidigare och är därför inte så "haj" på det här med...
Svar
6
· Visningar
658
Senast: Genesis
·
Hästvård Som rubriken lyder, jag skall om ett tag sätta igång min pålle efter en envis hovledsinflammation, Han har varit fiskförklarad i ca 4...
Svar
2
· Visningar
2 381
Senast: coari
·
Hästvård ska hästen vila efter att ha blivit behandlad av kiropraktor? hur brukar ni göra?
Svar
7
· Visningar
2 268
L
Hästvård Jag har ett sto, 50/50 fullblod/ halvblod. Hon är väldigt nätt i kroppen, liknar mer fullblod. Nu är det så att varje höst och vår...
Svar
14
· Visningar
1 155
Senast: Chloé
·
A
Hästvård min häst har jätteont i länden, i musklerna längst ländkotorna... borde hästen vila eller hållas igång men mjukgörande arbete? är detta...
Svar
9
· Visningar
1 109
Senast: Ciazon
·
Foder & Strö Någon som ger det? Hörde att en person gav sina hästar det istället för hö? Det kan väl ändå inte funka? Man kan väl knappast ge 14 kilo... 2
Svar
24
· Visningar
2 839
Senast: seifur1
·
S
Hästvård Jag är medryttare på en 19 årig arabvalack. Nu är det så att han får väldigt lätt små sår på olika ställen på kroppen.. Är det så att...
Svar
1
· Visningar
790
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Jahapp, varmare väder vilket innebär att vi måste ersätta våra älskade rundbalar med torrhö :angel:. Någon som har tips på provisoriska...
Svar
3
· Visningar
923
Senast: Egonson
·
Hästvård Jag har ett halvblodssto på 8 år, ca 170 med något felvinklade framben (låg fel i magen) som har fått nått som vi tror är någon typ av...
Svar
11
· Visningar
1 501
Senast: Victovie
·
A
Foder & Strö Mitt varmblod som tidigare har varit väldigt lättfödd har fallit ur lite och skulle behöva bli lite rundare. Han är väl inte super mager...
Svar
6
· Visningar
769
Senast: annapanna123
·
T
Hästvård hej! jag undrar en sak....man skall ju vaccinera en gång per år men om man har överskridit datumet för nästa vaccination är det farligt?
Svar
4
· Visningar
781
Senast: appleflower
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023