Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Hästvård hej folket! Sitter med ett ganska så brådskande arbete. Behöver hjälp med att översätta följande engleska ord till svenska...
Svar
9
· Visningar
5 755
Senast: shaka
·
Hästvård som ett brev med posten kom patellan på hö.bak . I försig så var det inte helt oväntat, han har ju "nästan" stått 6veckor. Så hjälp...
Svar
2
· Visningar
627
Senast: ankic
·
P
Hästvård Hej jag har ett problem! När jag ska kratsa hovarna så är nästan alla så otåliga och börjar rycka och sånt (detta gäller inte alla...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: Nelya
·
J
Hästvård Hej! har upptäckt en liten rund knöl (1 cm i diameter) på min häst som sitter i "armhålan" (dvs på insidan av vänster framben, höst...
Svar
1
· Visningar
828
Senast: Jenny_H_85
·
Hästvård Min valack har blivit VÄLDIGT svullen i skapet, tänkte ringa veterinären imorgon och fråga om råd. Men tänkte att ni hade kanske några...
Svar
14
· Visningar
3 140
Senast: Pilot
·
Hästvård Har nyligen fått reda på att magnesiumbrist gör att hästar lättare får fång.Även sommareksem kan bero på det. Är det någon som provat...
Svar
15
· Visningar
2 868
Senast: Annika_38
·
Foder & Strö Jag kommer att ha grovfoder kvar när der är dags att släppa hästarna på bete, dvs jag kommer att kunna spara en del till i höst. Frågan...
Svar
8
· Visningar
1 187
Senast: Aia
·
Foder & Strö Ja nu är våren, solen och värmen här och vissa ston blir ju mindre trevliga :crazy: De gånger min häst brunstade efter jag köpt...
Svar
10
· Visningar
1 250
N
Hästvård Jag hörde någon säga att jodopax inte var bra för hästen vet ej varför men hon sa att det är bättre att ta jummetvatten på såren ...
Svar
4
· Visningar
899
Senast: Madick
·
M
Hästvård Ja precis så är det!!! Jag står här helt rådvill och hjälplös känns det som. I min närhet finns det ett stall med några hästar där...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 532
Senast: milleman
·
A
Foder & Strö Skulle köpa sojamjöl på Granng***den idag. Priset som stod var 140 kr säcken, men när jag betalat tyckte jag det blev dyrare än jag...
Svar
7
· Visningar
828
Senast: annapanna123
·
Hästvård Jaha, och så har lilla hästen fått ont i ryggen... (misstänker jag iaf) Hjälp en hönsmatte nu! :angel: När hagkompisen rymde ur...
Svar
1
· Visningar
607
Senast: Ylva86
·
M
Hästvård om man ska ta hem en häst på foder, ska man veterinärbesikta den innan?
Svar
1
· Visningar
595
M
Hästvård Lång men snälla hjälp mig!!! Jag har en D-ponny import som för närvarande är sjuk i kotledsinflammation och knäledsinflammation båda...
Svar
8
· Visningar
962
Senast: mimmi_pippi
·
N
Hästvård Min 2-åring har blivit ordenligt biten runt juvret redan och jag funderar på hur jag smidigast aplicerar insektsmedlet. Hon är väldigt...
Svar
4
· Visningar
802
Senast: pinky
·
K
  • Låst
Hästvård Skrev en tråd tidigare i morse om att pollen tappar manen... Varför e den borta?? Moderator??
Svar
3
· Visningar
669
Senast: Boj
·
Hästvård Hoppas verkligen att någon kan komma med några funderingar. Jag har haft problem med skapet på min valack. Det har luktat peckola och...
Svar
12
· Visningar
4 103
Senast: Tassetass
·
S
Foder & Strö Jag tar snart med mig en PRE hingst från där jag bor nu till eget boende. Han har under förra våren varit sjuk och skadat och såg...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 622
G
Hästvård Nu börjar det bli besvärligt... Hästen i fråga har i två av tre vita karleder någon form av mugg antar jag. Det ena benet har endast...
Svar
15
· Visningar
5 666
Senast: mimmi_pippi
·
P
Hästvård I vintras hade vi ett sto i stallet som var lätt svullen på ryggen, områden stora som handflator, en på varje sida, ungefär var njurarna...
Svar
3
· Visningar
3 041
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka