Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vet inte om jag lagt tråden på rätt forum? Men iaf så har jag en liten ettårig hingst...Jag har ingen aning om när de börjar bli...
Svar
2
· Visningar
722
Senast: millus
·
L
Hästvård Hej! Kan man tvätta hästens svans med vanligt schampoo? Tacksam för svar
Svar
5
· Visningar
830
Senast: Lisaaa__
·
Z
Hästvård Min ponny, som i måndags diagnosticerades med fång, har under natten till idag ätit sitt bajs som legat i boxen. Ganska mycket. Hon har... 2
Svar
21
· Visningar
2 484
Senast: AnneS
·
Hästvård Distriktveterinären har precis lämnat stallet och jag har tagit min första kvällspromenad med pållen. Min häst har fått förstoppning och...
Svar
14
· Visningar
1 149
S
Hästvård Jag undrar vad ni tycker är bäst att använda, halm eller torv? Funktionellt och ekonomiskt? Vi ska så småningom bygga stall hemma och... 2 3
Svar
46
· Visningar
3 541
Senast: LindavCindy
·
Hästvård Idag såg jag att det var så skorpor och även nytt blod vid pållans skap (heter det så på ston också??) Det var inte mycket men jag blev...
Svar
9
· Visningar
893
Hästvård vad e det på hästar? en jag känner vars häst vart halt fick den diagnosen idag, aldrig mer hoppa eller galopperas får hästen göra.. men...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Lejonelle
·
K
Hästvård Hej! Har fått rådet att ge min häst, som fäller något fruktansvärt mycket och är fläckig (där sadelgjorden sitter, på halsen och bogen)...
Svar
5
· Visningar
993
Senast: Annika_38
·
C
Hästvård Undrar vad värderna för njurarna heter på 'veterinärspråk', alltså vad det står i blodprovsrapporten? Vore tacksam för både hela ord...
Svar
3
· Visningar
1 316
Senast: Kirre
·
H
Foder & Strö Läste för en tid sen ett inlägg som sa att det fanns bevis för att pellest "kläggade" igen tarmarna på hästarna. Är det sant? I så fall...
Svar
7
· Visningar
1 405
Senast: Essepesse
·
W
Hästvård Enligt vet har min ponny tuppspatt men inga förändringar på röntgen. Ponnyn ska säljas men med dessa resultat undrar jag om man kan...
Svar
1
· Visningar
702
Senast: kopparberg
·
Hästvård Jag har varit extremt förskonad från hovbölder under alla år. Det närmsta jag kommit är att ett par gånger har hovis vid verkning...
Svar
1
· Visningar
826
Hästvård Hur gör alla stora stuterier och dylikt, tar de verkligen träckprov på alla sina hästar? Om man tex har 50-100 häst.... Eller avmaskar...
Svar
7
· Visningar
950
Senast: Emmsan
·
J
Hästvård JAg måste byta sadel. Har en appalosa silver star mot hopp som jag tycker väldigt mycket om men den är för smal (33) samt att den...
Svar
4
· Visningar
670
Senast: Jaba
·
V
Hästvård Hej alla kunniga rytttare (och även ni andra :smirk: ) Har ett halvblod som är ganska kraftigt byggd (e Marduk -Abbé). Han arbetar... 2
Svar
20
· Visningar
2 357
Senast: midnight Rags
·
T
Hästvård Jag har en fjording valack på 15år. han är pigg och glad men jag har lagt märke till en sak om jag inte har tänkt på förut(har haft...
Svar
16
· Visningar
1 959
Senast: Tjalfe
·
M
Hästvård Vad gör man när ens 2års sto har smärtsam ägglossning och inte kommer in i en ordentlig högbrunst? Tänker släppa henne på bete och...
Svar
3
· Visningar
722
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hej! Har börjat misstänka proteinbrist hos en av våra här hemma och efter att ha sökt runt lite i trådarna har jag förstått att...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: KesoNeso
·
H
Hästvård Jag undrar om någon har erfarenhet av skador på yttre böj senan?? Hur lång tid tar det innnan det läker?? Vet sa att man kan operera... 2
Svar
26
· Visningar
3 916
Senast: SO Hovslagare
·
Hästvård Vi har ett gotlandsrusssto på jobbet med föl vid sidan från aug-06. Dom går i flock och är ute på natten, stödfodras morgon och kväll...
Svar
2
· Visningar
647
Senast: xDollyx
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka