Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

V
Hästvård Hej alla kunniga rytttare (och även ni andra :smirk: ) Har ett halvblod som är ganska kraftigt byggd (e Marduk -Abbé). Han arbetar...
2
Svar
20
· Visningar
2 354
Senast: midnight Rags
·
T
Hästvård Jag har en fjording valack på 15år. han är pigg och glad men jag har lagt märke till en sak om jag inte har tänkt på förut(har haft...
Svar
16
· Visningar
1 953
Senast: Tjalfe
·
M
Hästvård Vad gör man när ens 2års sto har smärtsam ägglossning och inte kommer in i en ordentlig högbrunst? Tänker släppa henne på bete och...
Svar
3
· Visningar
720
Senast: Boj
·
Foder & Strö Hej! Har börjat misstänka proteinbrist hos en av våra här hemma och efter att ha sökt runt lite i trådarna har jag förstått att...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: KesoNeso
·
H
Hästvård Jag undrar om någon har erfarenhet av skador på yttre böj senan?? Hur lång tid tar det innnan det läker?? Vet sa att man kan operera...
2
Svar
26
· Visningar
3 910
Senast: SO Hovslagare
·
Hästvård Vi har ett gotlandsrusssto på jobbet med föl vid sidan från aug-06. Dom går i flock och är ute på natten, stödfodras morgon och kväll...
Svar
2
· Visningar
645
Senast: xDollyx
·
N
Foder & Strö Efter kvällsinsläppet nu är jag helt gråtfärdig:cry: Min väldigt svårfödda D-ponny valack har nu blivit så smal och muskelfattig på...
2
Svar
33
· Visningar
3 693
Senast: Whoever
·
B
Hästvård När jag köpte min förra häst såg jag ett ärr på hans v fram. Ägaren visste inget om det och han markerade inget så jag köpte honom. Jag...
Svar
1
· Visningar
805
Senast: xDollyx
·
Hästvård Hej på er alla ! Min pålle har vilat i ca fem månader nu sedan en envis hovledsinflammtion han är nu friskförklarad och skall börja...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: Jaba
·
L
Hästvård Jag har i 7 år skött en ponny som har mått hur bra som helst. Hon ägs av två stycken, men efter ett bråk mellan dom båda så flyttade en...
Svar
10
· Visningar
1 084
Senast: fancyfree
·
Hästvård Min olycksdrabbade dam har troligtvis fått en liten blödning på gaffelbandet - vä bak. Jag ska åka och ultraljuda skadan för att se...
Svar
4
· Visningar
2 788
Senast: Iddefixen
·
C
Hästvård När släpper ni era hästar på bete? rids de under hela sommaren? Hur länge går de ute? Våra släpptes igår i den nygjorda jättestora...
Svar
3
· Visningar
667
Senast: ekedal
·
S
Hästvård jag undrar hur man håller en 3årig shettis tänder så fina som dom är nu, dom är mkt vita och fina, men hur ska man kunna behålla detta?
2
Svar
30
· Visningar
2 007
Senast: amsan
·
Hästvård Som rubriken säger så vill jag gärna höra om någon har använt detta preparat och om det funkat mot hosta. Eller om det går lika bra att...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: Novali01
·
Hästvård Om en häst har kraftigt sadeltvång - går det att bli av med det? Och hur gör man? Det beror ej på ihopväxta kotor eller närliggande...
Svar
4
· Visningar
1 115
Senast: Piggelurven
·
U
Foder & Strö Någon som har lite ideer??? Har stor halvblodsvalack som när jag köpte honom för 1,5 år sedan var enormt fet. Vi fick banta honom...
Svar
4
· Visningar
965
Senast: Unica
·
T
Foder & Strö Hej. Jag har fått som uppgift i skolan att ta reda på 5 nyttiga växter för hästar, och vad dom är bra för. Gräs räknar inte eftersom...
Svar
17
· Visningar
5 214
Senast: pastejja
·
Hästvård ...gör jag ofta, tyvärr, men har haft lite otur så då tror jag alltid att det är kört så fort ngt går emot mej. Min 4-åring gick inte...
Svar
2
· Visningar
769
Senast: Tuvalisan
·
Hästvård Någon som har råkat ut för detta? Min lilla 1 åring lyckades på något vis få ett sticksår rakt igenom hela bakknäet (bla punkterad...
Svar
15
· Visningar
2 171
Senast: Splittan
·
P
Hästvård Har ni provat horsol på era eksemhästar? Funkar det? Är det någon som vet hur det ska hjälpa? Det är ju så lite man ska ha/dag, 80...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
13 908
Senast: Rebecka83
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka