Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö *Vilket föredrar du och varför?? *Vad ger du din häst, hur mkt?? Har en känsla av att det inte är första gången frågan är uppe på...
Svar
10
· Visningar
1 277
Hästvård Min nordsvensk har konstiga skorvor på ena frambenet. Det är som ett eller flera små sår, som sprickor, och massa skorpfnas omkring. Har...
Svar
12
· Visningar
1 360
Senast: Mitten
·
S
Hästvård Har inte haft det bästa höet nu under en period och iaf min har börjat hosta rejält mest dock vid ridning..Innan han har varit riktigt...
Svar
17
· Visningar
1 882
Senast: silvershine
·
Foder & Strö Jag funderar på att betäcka mitt sto och undrar vad era hästar äter och hur mkt under dräktigheten och digivningsperioden. Berätta oxå...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Har ett hopplöst dilemma. Har fått tag på mindre balar hösilage till min hosthäst (o hans två kompisar) som de har ätit hela vintern...
Svar
2
· Visningar
807
S
Hästvård Vad är likheten med flusa och switch? Läste det här men jag kan inte hitta någon mer information. Kan någon förklara för mig :cool...
Svar
9
· Visningar
1 268
Hästvård Har förstått att det är en hel del hästar som hostar nu, mina också. Började "plötsligt" när jag fick hem ett gäng balar som inte...
Svar
4
· Visningar
810
Senast: Amk
·
H
Hästvård :cry: Fick min häst utdömd förra veckan,se tidigare trådar halt på alla fyra, spatt, tätt mellan tornutskott... Jag håller på att...
Svar
2
· Visningar
692
Senast: Häst 2004
·
Y
Hästvård Vart köper ni era underläggspaddar som ni använder när ni ska linda hästens ben? Benlindor att rida med. Såg i Hööks att det fanns...
Svar
11
· Visningar
1 252
A
Hästvård Vår ponny får väldigt lätt gallor. Vill ha tips som kan förebygga samt få bort dem. Ponnyn är inte överansträngd. Hon har inte...
Svar
7
· Visningar
1 123
Senast: Lisaaa__
·
S
Hästvård Mitt föl har just haft diarré som nu gått över, men nu har hon fått kala fläckar under svansen? är det normalt, någon som råkat ut för...
Svar
3
· Visningar
733
Senast: snuttis_linsan
·
Foder & Strö Jag lyssnar med förundran över än den ena och den andra foderstaten, som pricken över i:et har man kryddat på med diverse örter och...
20 21 22
Svar
437
· Visningar
55 661
Senast: Korven
·
Foder & Strö Hur räknar man ut hästens behov? Jag har för mig att det ska finnas en hemsida....
Svar
2
· Visningar
707
Senast: attempt
·
E
Hästvård är det vanligt att hästar vill äta då de blir nervösa? Min häst gör det och jag undrar om det är normalt.
Svar
3
· Visningar
700
Hästvård Mammas häst drog på sig en sårskada vänsterbak i onsdags, upptäckte detta när jag tog in dem vid 21.30, gör rent såret, pratar med mamma...
Svar
18
· Visningar
1 238
Senast: PrittePuff
·
Hästvård Min häst tar några cm kortare steg med v.b, vad kan detta bero på? Hälta är uteslutet, och hon är (till synes) inte sne i korset. Hon...
Svar
3
· Visningar
844
Senast: pastejja
·
C
Hästvård Ni som har använt er av KollaMasken Lådan, vad tycker ni om den? Kostar väl runt 280:- på Apoteket har jag hört, stämmer det? Vad jag...
2
Svar
21
· Visningar
2 714
Senast: Ashira
·
E
Hästvård Så här såg det ut: Sto 22 år: 250 epg Valack 10 år: 650 epg Valack 6 år: 1850 epg :crazy: Våra hästar går på gammal mark som endast...
Svar
14
· Visningar
1 546
Senast: Egonson
·
M
Foder & Strö Hur länge håller sig hö om det har legat torrt, vi har hö som har legat i 1½ år, och det luktar bra. Har öppnat balen och kännt om de är...
Svar
10
· Visningar
2 128
Senast: DavidS
·
F
Foder & Strö Hur mycket groov 125 motsvarar 3 kg havrekross på ett ungefär? Tacksam för svar :bow:
Svar
6
· Visningar
1 006
Senast: Jaba
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31