Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård jag har ett enormt problem med en av mina hästar.. jag har haft honomi 10 år, han väger över 900 kg och är svårskodd. Har haft samma...
2
Svar
26
· Visningar
2 444
Senast: Piggelurven
·
C
Hästvård Min häst är väldigt mjällig/ mycket stöv över hela kroppen. I svansen är det jättemycket och det kliar på henne och när jag borstade så...
2
Svar
25
· Visningar
7 125
Senast: Caterpillargirl
·
R
Foder & Strö Fick tips av en person som jag inte direkt har en uppfattning om hur kunnig h*n är, nu behöver jag hjälp om detta är sant. H*n sa att...
Svar
2
· Visningar
840
Senast: mahlmt
·
K
Hästvård Någon som råkar ut för detta nu när kommer våren å sommaren kommer? Under denna tid så tappar pollen manen, den bara trillar av (hon får...
Svar
16
· Visningar
1 489
Senast: Kharachi
·
Hästvård Jag är INGEN vän av dem - alls. Dels för att om de ramlar av och hästen ohejdat vräker i sig gräs riskerar man magtarmstörning, det är...
Svar
17
· Visningar
1 961
Hästvård ½-1cm lång, ca 1mm tjock o lite rödbrun till färgen?
Svar
9
· Visningar
1 119
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hur långt efter ett avslutat träningspass är det lönt att kyla benen? Säg att jag hopptränar på ett ställe, åker 15-20 minuter hem...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 313
Senast: rare
·
C
Hästvård Hej! Sitter här och funderar...mitt i natten(!!!!):angel: Har hållt upp med hästarna ca 4 år. och gräset har växt sig likt en grön...
Svar
15
· Visningar
1 096
Senast: CarolineNSV
·
E
Hästvård Ja, ni vet vad jag menar. Vilken sort är bäst om man vill ha broddade? Tänkt i så fall att använda på oskodda bakfötter, vid ridning...
Svar
1
· Visningar
719
Senast: kali
·
Hästvård Sista veckorna har det varit kanonfint väder, varmt och vindstilla och jag har bara inte haft hjärtat till att ta in mina hästar utan de...
2
Svar
21
· Visningar
1 918
Senast: Björk
·
P
Foder & Strö Jag har blivit rekomenderad att använda djävulsklo till min häst som har haft en inflammation i gaffelbandsgrenen som har gjort att han...
Svar
18
· Visningar
8 901
C
Hästvård Hej! Jag behöver definitivt lite tips till min häst som tyvärr just nu har boxvila. Problemet är att hon är så uttråkad! Dessutom så...
2
Svar
26
· Visningar
3 584
Senast: Mitrolle
·
P
Hästvård snälla någon vad ska jag göra. har en 7 årig vallack som jag precis fått veta har inflammationer i gaffelbanden. han har gått o haft ont...
Svar
1
· Visningar
732
Senast: kopparberg
·
Hästvård Jag skulle vilja snygga till mitt ungsto i manen och korta ner den med ungefär hälften, men hur gör jag? Klippa ser ju inte klokt ut...
Svar
3
· Visningar
1 273
Senast: Hedwig02
·
H
Foder & Strö lillhästen käkar linfrön, och kartongen jag köpt på granngården är slut imorgon. Är linfröet som säljs i mataffärer de samma som de på...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: Havregryn
·
E
Hästvård Jaha, i morse när jag skulle släppa ut hästarna tyckte jag att min såg så tufsig ut på frambenet nere vid kotan. När jag tittade närmare...
Svar
3
· Visningar
1 117
Senast: Eddas
·
Hästvård Har varit och tittat på en häst som jag eventuellt är intresserad av att köpa, hästen är dock hjulbent bak, något som jag aldrig sett...
Svar
1
· Visningar
1 296
Foder & Strö Jag har förträngt allt jag kunde om unghästutfodring (eller okej, inte allt, men..), och skulle vilja ha hjälp med lite riktlinjer ang...
Svar
15
· Visningar
951
Senast: Antiqua
·
Foder & Strö Hur länge kan en ensilagebal hålla sig frsäch nu när det börjar bli varmt ute? Är det bättre att satsa på hösilage, eller har det...
Svar
18
· Visningar
2 019
Senast: LIA
·
S
Hästvård Man blir så lätt hemmablind när man ser sin häst varje dag. Så jag skulle vilja veta hur ni ser på den här hästen. Hull och...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
10 827
Senast: melev
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka