Hårlösa fläckar

Sv: Hårlösa fläckar

min ena shettis blev oxå likadan, o det var oxå löss, han har mycket man o päls o är nästan helt kal under manen pga av allt kliande, hade vet här igår o han sa till mej att behandla med etotal som finns på granngården. Och om inte det hjälpte så fanns det ngt man kunde köpa i ridsportsaffärer.

Min shettis ser likadan ut, har mycket man o päls. Har nästan blivit helt kal under man o på halsen pga allt kliande o det var löss.:eek: Hade vet här igår o han sa till mej att behandla med etotal som finns att köpa på granngården o om inte det hjälpte så fanns det ngt som heter switch o finns att köpa i ridsportsaffärer.

Om de andra hästarna har tunnare päls så trivs inte lössen på dem och därför syns det heller inget på dem. Jag har för mig att lössen kan komma från fåglar, så det behöver inte vara någon annan häst som är orsaken till problemet. Min unghäst har t ex inte varit i närheten av någon annan häst än min 7 åring på flera år, och lössen börjar alltid att äta på honom först. Antagligen för att han har en så mjuk och ullig päls.

Usch då löss är inga trevliga djur:eek: Jag ska gå igenom pälsen imorgon o se.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med...
2
Svar
34
· Visningar
3 622
Senast: Tonto
·
Hästvård Min häst har väldigt tjock och lång man. Mitt på manen, från ett par dm upp från manken och någon dm ner från nacken, är undersidan av...
Svar
1
· Visningar
1 203
Hästvård Min häst har några hårlösa fläckar, det började med en sedan har det tillkommit ett par. När den första kom så tyckte jag inte det...
2
Svar
23
· Visningar
9 430
Senast: lewellyn
·
Hästvård Jag har ett islandssto som i år är 14 år. Hon har mycket man och svans och enligt tidigare ägaren så har hon inte haft eksem. Förra...
Svar
8
· Visningar
1 818

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp på vintern
  • Barmarksdrag/canicross
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar