Vad är detta? (Hårlösa fläckar)

Sv: Vad är detta? (Hårlösa fläckar)

kl

min ena fick några såna fläckar efter att hagkompisen smakat lite bryskt på honom:D

Haha, ja det kan ju vara så med, de gnager väldigt mycket på varann och busar i hagen. Har tillkommit en till fläck, på sidan av magen. Jag kunde liksom dra bort håret och det var alldeles "mjälligt" i hårbottnen på en fläck stor som en femkrona. Den ser inte alls ut som de andra fläckarna :/ Har tvättat med Hibiscrub två gånger nu iaf! Hoppas det ger med sig så det inte är ringorm eller något! :O Jag blir helt nojig här!

kan hundar få regnskrållor genom att människan handskas med en smittad häst? Jag vet att det smittar via borskar mm till andra hästar.

Liknande trådar

Hästvård Min häst fick svår mugg som tog nästan 8 månader att läka ut helt (flertalet antibiotikabehandlingar invärtes och utvärtes). Detta...
Svar
0
· Visningar
524
Hundhälsa Poppy har länge haft ett utslag under hakan. Jag var orolig för ringorm men veterinären tyckte inte att det behövde utredas. Jag har...
Svar
9
· Visningar
1 102
Senast: Lyan
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 060
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 379

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpcykel
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat