Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Hej hur lång tid och hur länge per dag låter ni era hästar va på det nya betet innan ni släpper dom där för gått ? MVH Gp
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: Magnum
·
Hästvård Igår morse vid 4 fick förra medryttarhästen sitt efterlängtade föl, 3 ½ vecka över tiden. Det blev en fin liten hingstunge, fux med en...
Svar
7
· Visningar
1 327
Senast: Happimess
·
Hästvård Har skrivit om min häst och hans problem här innan. Här kommer lite uppföljning :) Jag tog blodprov för bandmask i våras, det visade...
Svar
14
· Visningar
1 265
Senast: 95johsv
·
Hästvård Någon som har en hosthäst som har testat msm? Helst bara egna erfarenheter. Inte nåns kompis häst. Bra/ dåliga erfarenheter? Har...
Svar
4
· Visningar
905
C
Hästvård Vad kan det bero på om en häst har tillfälligt låg temp.? Hästen är inte kall, det är 17-18 grader här nu är inte sjuk på något sett...
Svar
8
· Visningar
4 314
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Har hört att roten från stor karborre ska vara bra om man tex har problem med eksem, mjäll eller annat som har med huden att göra...
Svar
2
· Visningar
1 264
Senast: godishanna
·
Hästvård Jag har en 11 årig märr som jag haft i ett år. Jag fick henne och fölet gratis men tanken är att jag ska sälja märren. Hon är ett...
Svar
5
· Visningar
1 163
Senast: vindvissla
·
Hästvård Ska köpa häst nu till sommar:banana: och undrar om någon vet vad en såkallad "gårdbesiktning" kostar? Hur den går till och vad man...
Svar
7
· Visningar
2 089
Senast: Ela
·
V
Hästvård Min unghäst har blivit skada och veterinären gav honom 2 månaders vila till att börja med.. Problemet är bara HUR jag ska aktivera...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: Piggelurven
·
V
Hästvård Hej! Igår när jag stod och borstade min häst så märkte jag att han hade tappat jätte mycket hår på insidan av bakbenen. Man kunde dra...
Svar
3
· Visningar
1 160
Senast: Vikkan
·
Hästvård Har precis fått hem min nyinköpta häst och står och beundrar den i hagen, när jag ser något som liknar en triangel på högra låret!! Man...
Svar
10
· Visningar
1 756
Senast: stall_tarv
·
Hästvård Egentligen tycker jag att det är en aning för tidigt för hästarna att gå ute dygnet runt redan (varma dagar, kyliga nätter..) men sedan...
2
Svar
24
· Visningar
1 659
Senast: aiquen
·
K
Hästvård En liten fråga: Kan de få kolik av dåligt dricks vatten från vatten kranen? Vi har många hästar i vårt stall som fått kolik genom åren...
Svar
2
· Visningar
703
T
Hästvård Har sökt på nätet utan att hitta något som stämmer helt å hållet. Allt började med ett skav efter bandage på baksidan av framknät...
Svar
8
· Visningar
1 397
Senast: Fritzon
·
Y
Hästvård En häst som tidigare vart halt, 2 gånger! Ena gången en sträckning i låret.. Törs man köpa en fd halting?
Svar
6
· Visningar
964
Senast: Yllop
·
S
Hästvård Har ett problem med mitt fjorsto. Hon är riktigt rund om magen. Hon får inget gräs alls och inte alls mycket morötter (3 st om dagen)...
Svar
4
· Visningar
749
Senast: Sussanne
·
Foder & Strö Hej Finns det några här som fodrar med krafft ponny till "stor häst"?? Vad jag vill veta är; Typ av häst? Tränas/rids? Lättfödd...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: trygga_rut
·
Hästvård Vi har just fått en häst som har ringorm till stallet. Eller ja, det ser iaf ut som att det är ringorm. Är inte 100%ig dock, utan måste...
Svar
8
· Visningar
1 075
Senast: ankic
·
Hästvård Min unghäst har vargtänder. Det är meningen att de ska plockas ut, men vet ville vänta ett tag av diverse skäl. Pållan verkar inte...
Svar
7
· Visningar
1 302
Senast: Alexandra_W
·
S
Hästvård Min häst har under de senaste två veckorna börjat fått svampliknande håravfalls fläckar i ansiktet!:eek: Ingen annan häst i stallet...
Svar
14
· Visningar
11 558
Senast: LitenIsa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Räkna ut kaloriintag?
  • Uppdateringstråd 31
  • Guldfasanerna