Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö En kompis till mig har köpt ett fullblod som i princip kommer direkt från banan men har vilat på grund av skada. Nu behöver hästen...
Svar
2
· Visningar
1 623
Senast: Pepson2
·
C
Hästvård Idag drabbades vårat 17-åriga russ av något konstigt. Hon blev riden i paddocken och var precis som vanligt när hon plötsligt...
Svar
15
· Visningar
2 069
Senast: cardett
·
Hästvård i morgon kastreras lilleman här hemma. För jag anser att eftersom jag inte ska ha han i avel så är det mest schysst mot han och kastrera...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Casper
·
A
Foder & Strö Vad ska man tänka på när man gör en foderstat till ett dräktigt sto? Ska betäcka mitt c-ponny sto innom en månad... sen ska hon ut på...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: arabia
·
Hästvård Just nu gör jag av med mängder av Vetflex, i både stall och lagård. :crazy: Finns det någonstans man kan köpa det (eller motsvarande) i...
Svar
9
· Visningar
2 329
Senast: break_a_leg
·
Hästvård Kom till stallet under eftermiddagen och hittar hästen blödandes i hagen (mycket blod!), får in honom och spolar rent och ser att...
Svar
5
· Visningar
1 165
Senast: super
·
J
Hästvård SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA finns det någon där ute som kan hjälpa mig.... Har ett varmblod sto på 7 år som håller på och tappa sin vinterpäls...
Svar
6
· Visningar
1 029
Senast: _amanda_
·
M
Hästvård Min häst haltade kraftigt från och med igår, och hovslagaren var här ikväll och konstaterade att hon hade en hovböld. Han sa att den... 2
Svar
35
· Visningar
3 508
Senast: Trissa
·
I
Hästvård Hej.. Jag skulle gärna vilja ha tips om hur man kan klippa manen så rakt som möjligt? Hoppas på många kloka svar..:idea: Tack...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: sir gilbert
·
Foder & Strö Vet något hur mycket: 1 kg fibergi är? 1 kg pellets? 1 kg havre? (i deciliterform helst..)
Svar
2
· Visningar
870
Senast: attempt
·
Hästvård När ston förlorar sitt föl eller vid snabb avvänjning kan man då ge dem en spruta som stoppar mjölkproduktionen? Någon som anlitat...
Svar
4
· Visningar
723
Senast: saila
·
Hästvård Förr längtade jag efter sommaren, nu ger den mig bara ångest. Tänk vad ett fånganfall kan ställa till det.:crazy: Nu har jag inte... 2
Svar
21
· Visningar
1 565
Senast: Mitten
·
Hästvård Hej. Min vanligtvis mycket pigga häst har på senaste tiden inte haft samma framåtbjudning som vanligt. Detta märks mest i hoppningen då...
Svar
11
· Visningar
1 267
Senast: lillaP
·
N
Hästvård Hade ut distriktarna som kastrerade min lille connemarakille på två år för några dagar sedan. Det blev en stående kastrering ute på...
Svar
15
· Visningar
2 001
Senast: jupiter-judex
·
R
Foder & Strö Hej hur lång tid och hur länge per dag låter ni era hästar va på det nya betet innan ni släpper dom där för gått ? MVH Gp
Svar
6
· Visningar
1 198
Senast: Magnum
·
Hästvård Igår morse vid 4 fick förra medryttarhästen sitt efterlängtade föl, 3 ½ vecka över tiden. Det blev en fin liten hingstunge, fux med en...
Svar
7
· Visningar
1 330
Senast: Happimess
·
Hästvård Har skrivit om min häst och hans problem här innan. Här kommer lite uppföljning :) Jag tog blodprov för bandmask i våras, det visade...
Svar
14
· Visningar
1 267
Senast: 95johsv
·
Hästvård Någon som har en hosthäst som har testat msm? Helst bara egna erfarenheter. Inte nåns kompis häst. Bra/ dåliga erfarenheter? Har...
Svar
4
· Visningar
905
C
Hästvård Vad kan det bero på om en häst har tillfälligt låg temp.? Hästen är inte kall, det är 17-18 grader här nu är inte sjuk på något sett...
Svar
8
· Visningar
4 333
Senast: cerrox
·
Foder & Strö Har hört att roten från stor karborre ska vara bra om man tex har problem med eksem, mjäll eller annat som har med huden att göra...
Svar
2
· Visningar
1 264
Senast: godishanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka