Sommarångest

Sv: Sommarångest

Jag tycker vi tar temperaturdiskussionen med PM så slipper vi förstöra tråden. Jag tror tråden skall handla om fång och fångskräck så jag tycker vi återgår till det :)

För fångskräck har jag :eek: Och är mycket intresserad av andras erfarenheter och råd inom området så vi tillsammans kan få hästarna (och våra oroliga hjärnor) skyddade från detta otäcka :bow:

Sv: Sommarångest

Jag har för säkerhets skull satt mina fånghästar på skog, där det inte växer så mycket gräs, och hoppas, precis som er andra, på det bästa. Fång är ett h*e.

Här är vi plötsligt jätteöverens :D Det var väl skönt!

till alla :

Jag funderade på det här med tillvänjning av bete, och hade en diskussion om det i stallet ... vi pratade om vilken typ av gräs (om det spelar roll) man bör beta in på - skall det vara just sommarhagen (vilket ofta är lite svårt rent praktiskt), skall man hålla sig ifrån farligt gräs som till exempel 'gräsmattegräs' och bara beta in på gammalt gräs, eller är det bra att vänja just vid det farliga?
Förstod någon någonting nu :D

Liknande trådar

Foder & Strö Min lilla storhäst blir alltid lite tjock över nacken under sommaren, har trott att det är tendenser till fång, men efter att ha pratat...
2
Svar
22
· Visningar
4 643
Senast: TinyWiny
·
Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
7 019
Senast: Lillefrun
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Ni som vet vem jag är IRL får gärna hålla det för er själva. Skiter i att ha nåt anonymt nick, jag har ju ändå redan ältat allt detta i...
2
Svar
36
· Visningar
8 594
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag har en förälder med alkoholmissbruk sedan många år tillbaka. Det finns även annan psykisk ohälsa med i bilden, som depression och...
2 3
Svar
58
· Visningar
5 040

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall
  • Byta försäkringsbolag