Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Det är så här att min häst är väldigt lättfödd (kallblodstravare) och rids 6 dagar/vecka blandad ridning, nu känns det som att hon...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: milly
·
E
Foder & Strö Har haft min häst i ca 3 veckor nu. Han har treänats mer än vad han har gjort förut och jag har tyckt att han kanske har magrat lite...
Svar
9
· Visningar
1 195
·
K
Hästvård Hej min arab har haft fång för många år sedan. Jag har varit jätteförsiktig och har lykats undvika fång. För några dagar sedan var...
2
Svar
24
· Visningar
2 517
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Jag har ett fullblod som är väldigt oroligt och stressat emellanåt. Har haft henne i ett år ungefär, hon var istadig när jag köpte henne...
Svar
5
· Visningar
1 166
Senast: Linus
·
Hästvård Orkar egentligen inte ens tänka på det, men måste ju.. Jag har haft 3 hästar. V är en 12årig valack, flockledare. K ett fyraårigt...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 931
Senast: MisterLillen
·
M
Hästvård någon som vet :) ?? försöker förklara här men de går inte riktigt fram till min eng. vän!
Svar
2
· Visningar
1 083
Senast: M_Q
·
Hästvård Hej på er! Min pålle har haft hosta nu ett längre tag men eftersom han har gått på butta lite till och från har jag inte velat blana...
Svar
10
· Visningar
2 147
Senast: Alexandra_W
·
W
Hästvård Jag känner mig som världens världens sämsta hästägare! Min häst har börjat snappa i luft, det började i hagen & har nu även övergått...
Svar
12
· Visningar
3 373
Senast: walkyria
·
M
Hästvård Vad väger era: a-ponnyer, b-ponnyer, c-ponnyer, d-ponnyer, hästar? Vad ska en a-,b-,c-,d-ponny och häst väga? Någon som vet ?
2
Svar
24
· Visningar
1 627
Senast: J3ssie
·
P
Hästvård Igår var equiterapeuten och tittade på min lilla Sud och konstaterade att han har ont i sina knän. Lite galligt och knaster när man...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Pigalle
·
Hästvård har en häst hemma med gaffelbandsskada och veterinären rådde oss att lägga på kilsulor fram för att hjälpa honom lite. min fråga är nu...
Svar
4
· Visningar
1 058
Senast: sommarminne
·
Hästvård Jag hade en tandläkare hemma för ett par dagar sen som konstaterade att min häst hade vargtänder som måste bort, men eftersom inte hon...
Svar
4
· Visningar
1 259
Senast: pinky
·
M
Hästvård Min pålla är dräktig och jag undrar om man då kan använda Switch?! Sen när fölet kommer kan jag ju inte kleta in vad som helst på...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Ger ni era hästar kraftfoder under tiden de går på bete eller får de nöja sig med gräset?
Svar
3
· Visningar
820
·
Foder & Strö Nu behöver jag verkligen hjälp Försökte ge mej på att räkna ut ponnyns foderstat på freefarm.se men eftersom jag inte begriper allt...
Svar
6
· Visningar
721
Senast: Myzan87
·
Foder & Strö Mitt ena fullblods sto har inget intresse/aptit på grovfoder och är ständigt tunn över revbenen, inte mager men tunn, i övrigt är hon...
Svar
8
· Visningar
1 080
Senast: QuickStar
·
Hästvård Hej! Hur "hysteriska" är ni när det gäller grästillvänjning inför betet? Själv känner jag mej på gränsen till helt sönderoroad...
2
Svar
20
· Visningar
2 465
Senast: sjoberga
·
K
Hästvård jag vet inte om jag lagt denna tråd i rätt forum, menmen. satan vad trött man blir :@, skulle släppa ut min häst igår, den slet...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: CCT
·
Foder & Strö Nästan alla i mitt stall påstår att min häst är alldeles för tjock, och jag börjar bli redigt irriterad över detta. Man kan inte jämföra...
2
Svar
34
· Visningar
3 532
Senast: Lipan
·
Foder & Strö Har problem med mögligt hö i stallet min häst står. Vissa balar dammar som sjutton, stråna är svartprickiga och det luktar mögel. Dessa...
Svar
16
· Visningar
2 016
Senast: Bellafjella
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka