Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård har nu fått vår häst opererad ännu en gång för griffelbensbrott fram, veterinären missade en fraktur för 8 veckor sedan när han blev...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: caspar
·
S
Hästvård Jag upptäckte precis någon fruktansvärd, äcklig och hemsk ohyra på mitt 1-åriga shettissto. Hennes päls är ju givetvis tjock och kraftig...
Svar
8
· Visningar
2 727
Senast: Masse
·
Hästvård Min häst har fått ett rejält sår i mungipan och insidan käken. :cry: Jag vet inte riktigt hur såret har uppstått, men jag har mina...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: svea
·
R
Foder & Strö Min häst vägrar äta munkpepparn som jag blandar i hans foder. Det är endast 15g men nej, han tänker då inte stoppa i sig det inte...
Svar
7
· Visningar
1 909
Senast: Djurjouren
·
E
Hästvård Hur lång tid tar det (kan det ta) efter en operation av griffelbenen för hästen att återhämta sig? Alltså hur lång tid ska hästen vila...
Svar
7
· Visningar
2 817
Senast: emgard98
·
Hästvård Någon som vet var jag kan hitta den tråden?? ja har sökt lite men hittar den inte..vore kul o läsa andras åsikter om varför dagens...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: hillevie
·
Hästvård varför får dom det? och hur kommer det sig? var på ATG kliniken idag och blev inte ett dugg klokare böjde och kollade igenom min häst...
Svar
13
· Visningar
1 239
Senast: Madde_padde
·
S
Hästvård Jag har ett Newforeststo på 22 år som har ena sidan av juvret uppsvullet. Det är inte hårt, utan mjukt när man känner på det. Hon ömmar...
Svar
8
· Visningar
2 235
Senast: soffii
·
Hästvård Fick höra nyss att det var för 'starkt' och inte ska tas in mer i Sverige :eek: Snälla någon - säg att detta inte är sant! Bästa...
Svar
14
· Visningar
1 518
Senast: yrbin
·
M
Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av behandling med Cimetidin/Tagamet av melanom hos skimmelhäst? Tacksam för ev. info jag kan få.
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Centaur
·
T
Hästvård Använder ni något insektsmedel på era hästar? Vilket? Hur har det funkat? Använder ni flyveil/flughuva? Vilken sorts? Hur fungerar den...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: panthera
·
Hästvård Har en del frågor!:bow: Har en häst som besväras att mygg,knott,flugor etc,han klarar sig bra med flugmedel,vitlök och täcke under...
Svar
16
· Visningar
1 642
Senast: Nicke
·
T
Hästvård Hej, undrar hur mycket det påverkar en häst som har upphakning på benet, som jag förstått det är det som att hästen fryser i rörelsen...
Svar
1
· Visningar
606
Senast: Vavsla
·
B
Hästvård Har kollat lite bakåt här på forumet, men inte hittat nåt som kunde hjälpa mig.... Så nu hoppas jag på er:idea: Min häst tappar...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: BonRaiz
·
Foder & Strö Jag behöver ett kraftfoder med högt protein och energi innehåll men jag vill kunna ge så lite så möjligt av det. Min häst som älskar...
Svar
17
· Visningar
1 386
Hästvård ...eller beslag eller vad det nu kallas. Hur funkar det? Vad hjälper den mot och är den bra? Min hovslagare tyckte att jag borde sko...
Svar
14
· Visningar
1 537
Senast: Penny_Lane
·
M
Foder & Strö på ett ungefär hur mkt ligger foderkostnaden per månad på om man ger hästen 1 kg havre samt mineraler. vet ju att priset varierar...
Svar
4
· Visningar
747
Foder & Strö Skulle ni ge en häst som tappat en del muskler? Vad ska man ge för foder som komplettering till bete för att ge hästen de bästa...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: Carolrita
·
Hästvård I mitt stall står det 9 hästar. 4 unghästar om man ränkar med min (han är 6 år ) räknas han verklingen som unghäst då? En tjej i stallet... 2
Svar
22
· Visningar
2 146
Senast: Madick
·
T
Hästvård Sitter och kliar mig i huvudet. Min häst är väldigt seg nu när jag är ute och rider,han kör med ständig handbroms. Efter en tvär...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: trolli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka