Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag behöver ett kraftfoder med högt protein och energi innehåll men jag vill kunna ge så lite så möjligt av det. Min häst som älskar...
Svar
17
· Visningar
1 386
Hästvård ...eller beslag eller vad det nu kallas. Hur funkar det? Vad hjälper den mot och är den bra? Min hovslagare tyckte att jag borde sko...
Svar
14
· Visningar
1 537
Senast: Penny_Lane
·
M
Foder & Strö på ett ungefär hur mkt ligger foderkostnaden per månad på om man ger hästen 1 kg havre samt mineraler. vet ju att priset varierar...
Svar
4
· Visningar
747
Foder & Strö Skulle ni ge en häst som tappat en del muskler? Vad ska man ge för foder som komplettering till bete för att ge hästen de bästa...
Svar
9
· Visningar
731
Senast: Carolrita
·
Hästvård I mitt stall står det 9 hästar. 4 unghästar om man ränkar med min (han är 6 år ) räknas han verklingen som unghäst då? En tjej i stallet...
2
Svar
22
· Visningar
2 142
Senast: Madick
·
T
Hästvård Sitter och kliar mig i huvudet. Min häst är väldigt seg nu när jag är ute och rider,han kör med ständig handbroms. Efter en tvär...
Svar
6
· Visningar
919
Senast: trolli
·
Foder & Strö Efter att ha läst otaliga trådar här om proteinbrist hos lite bukiga hästar så börjar jag fundera på hur mina egna ser ut, och blir...
2
Svar
23
· Visningar
2 108
Senast: tgd
·
P
Hästvård Hmm, som vanligt vet man inte riktigt vart tråden hör hemma, men vi provar här... Var och kollade på min första fälttävlanstävling i...
Svar
6
· Visningar
1 132
Senast: life
·
B
Foder & Strö Hej jag har släppt mina två hästar på bete men stödfodrar fortfarande morgon och kväll. Trodde inte de skulle vara intresserade av höet...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: tgd
·
M
Hästvård (Jag menar inte ERA ben utan hästarnas, jag tänkte på rubriken ;) hehe ) Varför kyler ni er hästs ben? När kyler ni er hästs ben? Är...
Svar
9
· Visningar
1 159
A
Hästvård Ja, finns det det? Dvs fullblodshovar? Vilka är dom bästa skorna? Vet någon vart jag kan köpa textura? :D
Svar
1
· Visningar
707
Senast: axel
·
M
Foder & Strö Är det någon som har något att säga om Eggersmanns foder?? Positivt eller negativt? Jag funderar på att börja ge det till min häst, men...
2
Svar
26
· Visningar
2 516
Senast: Alexandra_W
·
J
Foder & Strö måste bara berätta att jag verkar ha hittat en jättebra leverantör av småbalar ensilage!!! är såå glad, verkade vara jätteseriösa. tog...
Svar
8
· Visningar
857
Senast: jupiter-judex
·
R
Hästvård Hej, Jag rider en Nordsvensk travare (som inte har blivit utbildad till travare alls). Hon är snart sex år gammal och lagom tränad för...
Svar
3
· Visningar
1 922
Senast: Nicke
·
Hästvård ska skicka in papper till försäkrings bolaget om triangelmärkning, men på pappret från veterinären så finns det två ruter att kryssa i...
Svar
6
· Visningar
803
Senast: Totti
·
Foder & Strö Jag har hittat ett hö med låga bra värden (6,9 MJ och 48 g smb rp per kilo foder) som jag skulle kunna köpa. Dock ingår det rajgräs i...
Svar
5
· Visningar
4 610
Senast: Gwildr
·
N
Foder & Strö Har alla här på buke. sina hästar på sommarbete dygnet runt? Eftersom min häst blir så tjock på sommaren trots mycket ridning funderar...
Svar
3
· Visningar
737
T
Foder & Strö Jag som fritidsryttare har ofta funderat över varför det verkar så krångligt med foder. Har en kompis som har tre dräktiga ston. De går...
Svar
2
· Visningar
696
Senast: LIA
·
M
Hästvård Jag har hört talas om Grolisal till hästar. Vad är det och hjälper det?? Vad kostar det och vart kan man köpa det??
Svar
5
· Visningar
2 113
Senast: Shettisar
·
C
Hästvård Blev lite fundersam ang. en sak och undrar om det kanske är någon här som vet, på bipacksedeln för Finadyne står det att man kan använda...
Svar
1
· Visningar
698
Senast: Muppo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka