Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Jo, det är så att en klubbmedlem har en häst som brutit griffelbenet och jag undrar lite, då jag inte kan mycket om sånt.. Vad gör man...
Svar
3
· Visningar
1 651
Senast: Stuhr
·
Hästvård :( Min ponny har fått ett litet sår i munnen som blöder när jag rider. så ja kan ju inte rida med bett en tid nu, finns det nått sett...
Svar
15
· Visningar
1 209
Senast: Glimfeather
·
F
Foder & Strö är det någon som vet om munkpeppar klassas som doping, eller är det ok att ge sin tävlingshäst?
Svar
4
· Visningar
1 801
Senast: Fhanny
·
Foder & Strö kan hästar äta det eller blir de sjuka? En granne till mig lade nämligen ut mat till fåglarna i hästarnas stora hage och hästarna var ju...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: trazel
·
Hästvård Oskar min Shettis har haft hosta(torr)och klart näsflöde i några veckor,när han anstränger sig så andas han konstigt,liksom astma...
Svar
4
· Visningar
834
Senast: fettso
·
R
Foder & Strö Hört att lucern ska vara bra då hästen ska "fyulla ut sig lite", fattar iofs inte riktigt i vilket sammanhang, men min ridlärare sa det...
Svar
10
· Visningar
907
Senast: milly
·
C
Hästvård har nu fått vår häst opererad ännu en gång för griffelbensbrott fram, veterinären missade en fraktur för 8 veckor sedan när han blev...
Svar
1
· Visningar
697
Senast: caspar
·
S
Hästvård Jag upptäckte precis någon fruktansvärd, äcklig och hemsk ohyra på mitt 1-åriga shettissto. Hennes päls är ju givetvis tjock och kraftig...
Svar
8
· Visningar
2 727
Senast: Masse
·
Hästvård Min häst har fått ett rejält sår i mungipan och insidan käken. :cry: Jag vet inte riktigt hur såret har uppstått, men jag har mina...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: svea
·
R
Foder & Strö Min häst vägrar äta munkpepparn som jag blandar i hans foder. Det är endast 15g men nej, han tänker då inte stoppa i sig det inte...
Svar
7
· Visningar
1 897
Senast: Djurjouren
·
E
Hästvård Hur lång tid tar det (kan det ta) efter en operation av griffelbenen för hästen att återhämta sig? Alltså hur lång tid ska hästen vila...
Svar
7
· Visningar
2 815
Senast: emgard98
·
Hästvård Någon som vet var jag kan hitta den tråden?? ja har sökt lite men hittar den inte..vore kul o läsa andras åsikter om varför dagens...
Svar
3
· Visningar
677
Senast: hillevie
·
Hästvård varför får dom det? och hur kommer det sig? var på ATG kliniken idag och blev inte ett dugg klokare böjde och kollade igenom min häst...
Svar
13
· Visningar
1 238
Senast: Madde_padde
·
S
Hästvård Jag har ett Newforeststo på 22 år som har ena sidan av juvret uppsvullet. Det är inte hårt, utan mjukt när man känner på det. Hon ömmar...
Svar
8
· Visningar
2 234
Senast: soffii
·
Hästvård Fick höra nyss att det var för 'starkt' och inte ska tas in mer i Sverige :eek: Snälla någon - säg att detta inte är sant! Bästa...
Svar
14
· Visningar
1 516
Senast: yrbin
·
M
Hästvård Är det någon här som har erfarenhet av behandling med Cimetidin/Tagamet av melanom hos skimmelhäst? Tacksam för ev. info jag kan få.
Svar
2
· Visningar
938
Senast: Centaur
·
T
Hästvård Använder ni något insektsmedel på era hästar? Vilket? Hur har det funkat? Använder ni flyveil/flughuva? Vilken sorts? Hur fungerar den...
Svar
2
· Visningar
584
Senast: panthera
·
Hästvård Har en del frågor!:bow: Har en häst som besväras att mygg,knott,flugor etc,han klarar sig bra med flugmedel,vitlök och täcke under...
Svar
16
· Visningar
1 642
Senast: Nicke
·
T
Hästvård Hej, undrar hur mycket det påverkar en häst som har upphakning på benet, som jag förstått det är det som att hästen fryser i rörelsen...
Svar
1
· Visningar
605
Senast: Vavsla
·
B
Hästvård Har kollat lite bakåt här på forumet, men inte hittat nåt som kunde hjälpa mig.... Så nu hoppas jag på er:idea: Min häst tappar...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: BonRaiz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka