Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har funderat på att låta mina hästar gå barfota till våren. Det blir mao en skoning till isåfall. Hur gör man sen?? Kan man ta av... 14 15 16
Svar
315
· Visningar
21 850
Senast: ullis25
·
Foder & Strö Ngn nämnde ngt man kan ge hästen i fodret som heter MSM?? Vart kan man köpa det??Är det för sent att börja med nu??
Svar
3
· Visningar
796
Senast: Boj
·
Hästvård Hejsan!!! Nu är det dags att stängsla in sommarbetet och funderar just nu hur mkt det kan gå åt, har en hel del mark... :D Har fyra...
Svar
15
· Visningar
1 615
Senast: cafu
·
Hästvård hade en nordis på 12 år på prov i några månader som en kompis tog över för ca tre månader sedan.. så han stog nu granne med mig hos mina... 2
Svar
26
· Visningar
2 545
Senast: emmelie_18
·
M
Foder & Strö Ni som låter era hästar gå på sommarbete, hur snabbt vänjer ni in dom vid gräset eller gör ni inte det alls? Hemma i vårt stall så...
Svar
12
· Visningar
1 314
Senast: trazel
·
A
Foder & Strö Hur mkt mat och hö får era hästar om dagen?. Hur mkt ska ett russ ha, som är ifull gång med träningen?.;)
Svar
6
· Visningar
869
Senast: Russinet
·
B
Hästvård Skulle behöva lite ideer om vad de kan vara med min häst. Idag när jag tränade för min tränare så såg hon att min häst var halt. När...
Svar
17
· Visningar
1 323
Senast: Becca85
·
F
Hästvård någon som har tipps på hur man tunna ut en jättetjock man
Svar
8
· Visningar
868
Senast: blohme
·
Hästvård kan man göra det?? :confused: jag har ju min på bete på nätterna och rasthage på natten då han går i träning...;) och nu vill jag veta...
Svar
1
· Visningar
824
Senast: Zavaana
·
F
Foder & Strö Någon här som testat ge det till sin häst? Jag fick nämligen en burk Ferrosyl utav en kompis, burken kom från homeopathuset AB. Jag har...
Svar
13
· Visningar
2 246
Senast: Alexandra_W
·
J
Hästvård Ni med kliande hästar: har era hästar börjat klia än? Jag tycker att min borde ha gjort det, jag menar det är ju fullt av flygäckel...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: j3nnif3r
·
Hästvård På min faktura från vet. kliniken står diagnosen Gonit och efter står Skarpbett. En dum fråga kanske men någon som vet vad detta står...
Svar
3
· Visningar
2 878
Senast: ujent96
·
F
Hästvård Är det nån som har erfarenhet av laserbehandling vid kvickdrag? - hur har det fungerat? vilken sorts laser har använts? hur många...
Svar
13
· Visningar
1 307
Senast: Lilla Skutt
·
Hästvård Min ettåring har fått kolik. Jag märkte att hon under dagen var lugn och låg en del, men tänkte inte så mycket på det då hon ofta... 2 3
Svar
56
· Visningar
3 728
Senast: Madick
·
S
Hästvård Jo, det är så att en klubbmedlem har en häst som brutit griffelbenet och jag undrar lite, då jag inte kan mycket om sånt.. Vad gör man...
Svar
3
· Visningar
1 651
Senast: Stuhr
·
Hästvård :( Min ponny har fått ett litet sår i munnen som blöder när jag rider. så ja kan ju inte rida med bett en tid nu, finns det nått sett...
Svar
15
· Visningar
1 210
Senast: Glimfeather
·
F
Foder & Strö är det någon som vet om munkpeppar klassas som doping, eller är det ok att ge sin tävlingshäst?
Svar
4
· Visningar
1 806
Senast: Fhanny
·
Foder & Strö kan hästar äta det eller blir de sjuka? En granne till mig lade nämligen ut mat till fåglarna i hästarnas stora hage och hästarna var ju...
Svar
6
· Visningar
1 217
Senast: trazel
·
Hästvård Oskar min Shettis har haft hosta(torr)och klart näsflöde i några veckor,när han anstränger sig så andas han konstigt,liksom astma...
Svar
4
· Visningar
837
Senast: fettso
·
R
Foder & Strö Hört att lucern ska vara bra då hästen ska "fyulla ut sig lite", fattar iofs inte riktigt i vilket sammanhang, men min ridlärare sa det...
Svar
10
· Visningar
910
Senast: milly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka