Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag har en fundering, när alla i ett stall avmaskar samtidigt ska man byta hage tillfälligt och sånt då eller kan hästarna gå i sina...
Svar
9
· Visningar
5 232
Senast: svea
·
Hästvård var kan man hitta både lösa magneter och magnettäcken?
Svar
1
· Visningar
551
Senast: wtf
·
Hästvård min medryttarhäst har under en längre tid varit skadad, hon är gammal och har fallit ur mycket i muskler. sadeln ligger inte lika bra...
Svar
2
· Visningar
653
Senast: wtf
·
Hästvård Min häst har haft problem med slem i luftvägarna under en tid. Har med hjälp av mediciner och ombyggnad av stallet fått honom pigg o...
Svar
9
· Visningar
2 624
Senast: Mammamy
·
S
Hästvård Min häst har börjat snora jättemycket nu. Det rinner jättemycket från båda näsborrarna.. Kan det vara förkylining? Vad ska jag göra...
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: Carolina
·
Foder & Strö Snabb fråga.. hur mycket kalk kan man ge en häst?
Svar
10
· Visningar
3 105
Senast: Ylva86
·
M
Hästvård Nu blir jag confused..!! Jag har fått lära mig att ordningen är den att; 1 träckprov 2 avmaskning vid behov Men nu var det någon...
Svar
16
· Visningar
1 380
Senast: Madick
·
T
Hästvård Min granne köpte ny häst för några månader sedan. Den var jättefin då men nu har den gått ner massor i vikt. Alla revben syns och...
Svar
3
· Visningar
855
Senast: tazza
·
Foder & Strö Våran gamla superbra hösilage går inte att få tag på mer, så vi har köpt in nytt. Jag är ingen expert på analyser, därför tänkte jag...
Svar
18
· Visningar
1 147
Senast: jupiter-judex
·
Hästvård Hej alla. Jag satt och pratade med en gammal man men lång hästerfarenhet härom dagen. Vi talade bl.a om när man kastrerar en hingst. Han...
Svar
1
· Visningar
764
Senast: Vita_N_6520
·
L
Hästvård Jag undrar vad det kostar (ca) att ha en shettis. Om man har den inhyrd i ett stall utan ridhus och paddock. Och att shettisen inte ska...
Svar
7
· Visningar
2 586
Senast: AnnaAnnaAnna
·
A
Hästvård DV kommer imorgon och kastrerar lillkillen. Har aldrig kastrerat någon häst tidigare, men så vitt jag vet brukar det väl vara stående...
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: amanin
·
Foder & Strö Inte en hästfråga egentligen utan en kaninfråga :smirk: fast en allmän foderfråga........ Vi köpte en tunna blandfoder av bonden som...
Svar
3
· Visningar
885
Senast: Tussinussen
·
Foder & Strö vet inte riktigt var jag ska lägga den här, men jag testar här. Jag är lite nyfiken på hur mycket åkermark som krävs för att odla 2,6...
Svar
1
· Visningar
1 984
Senast: DavidS
·
J
Foder & Strö Hejsan, Jag har en liten fundering. Kan man få ut ca 3ton hö på ca 1 hektar åker? //Jozzi
Svar
2
· Visningar
815
Senast: tgd
·
D
Hästvård Köpte före nyår ett Tmärkt överviktigt sto på ca 133cm (skiljdes från sitt föl i januari) som sakta men säkert går ner i vikt (sätts...
2
Svar
28
· Visningar
4 151
Senast: Eskita
·
F
Hästvård Hej! Hur skall man se skillnad på fångränder och foderränder? Kanske det finns nån som har bilder eller nån bra förklaring!? Tacksam...
Svar
2
· Visningar
4 840
Senast: saila
·
S
Hästvård vi hämtade en gammal travare förra veckan som vi ska ha som sällskaps häst,han är 20år jätte go häst välfostrad kille,när dem skulle...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: matador
·
Hästvård hejsan. jo det är så att hästen är 5år gammal nu i vår och förra våren fick den sin andra stelkramps spruta blir det väl och nu ska jag...
Svar
5
· Visningar
1 102
Senast: skjootan
·
E
Hästvård Jag tror faktiskt att jag måste delklippa nordisen nu, hon svettas av att bara gå i hagen nämligen och det är inte alls trevligt för...
Svar
5
· Visningar
744
Senast: Immer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall