Eggersmanns foder??

Sv: Eggersmanns foder??

Äsch! Jag hittade det när jag tittade lite till. Det var tydligen bruntes foder.

Jag har bara positiva erfarenheter. Speciellt nu när jag haft ett högdräktigt sto som inte orkat äta riktigt så är den låga fodermängden bra!

Finns även gott om tilläggsfoder att plussa på med efter behov :)

har fodrat med Equi de lux, såg ut som kaninmat, till min häst.

Haha, 'ser ju ut som kaninmat!' var min absolut första kommentar ang det Eggersmanfoder som lämnades med lillkillen som levererades (av Welsh faktiskt) i tisdags. Det ser verkligen ut som kaninkäk, både muslin och pelletsarna. Små, avlånga pellets, precis som kaninpellets, och lite johannesbröd i muslin och voila - kanin & marsvinsmat på pricken :devil:

Har dock ingen riktig åsikt om fodret då jag soms agt inte använder det, men fick med pållen för att kunna vänja över gradvis till det jag vill ge. Däremot så just pelletsutformningen (dvs kaninpellets..) känns väldigt bra till unghästar, gamla hästar och andra som kan ha svårt att tugga.

Gav eggersman till ponnyn jag hade innan. Det funkade väldigt bra.
Hade ett halvblod som fick ett danskt müsli foder som hette hestekraft. Stoet jag har nu äter müsli från havens en variant för heta hästar tillsammans med ett betfor liknande lusern foder från samma tillverkare. De olika företagen har berot på att jag har bott på olika ställen och har helt enkelt valt den müsli som fanns närmast hemmet.

Är överlag för müsli foder även om det är dyrt. Det märks verkligen på min häst att det är det optimala fodret för henne.

Hestekraft kan ju inte anses som speciellt dyrt, 7 kr/kg. Få 'färdigfoder' som är billigare än det?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
677
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 156
Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 550
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Uppdateringstråd 31