Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har haft besvärlig hosta ett tag. vet. har varit ute och gett penicillin och slemlösande. Till frågan: hjälper vitlök mot...
Svar
6
· Visningar
1 420
Senast: Amk
·
F
Hästvård Gör det något om man har hästen i samma i hage som man avmaskat den i? Jag har för tillfället ingen annan hage att ha min häst i och han...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Madick
·
Hästvård Jag har just nu två saker som förvirrar mig om min ponny-flicka och undrar om någon har lust att ge mig lite visdomsord. Den första...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Belethien
·
Hästvård Fick Fabrol utskrivet igår mot hosta på ena hästen, nyfiken som jag är så söker jag gärna i FASS innan jag hämtar ut det och där står...
Svar
5
· Visningar
1 303
Senast: Abova
·
Hästvård Min pålle är så seeeg just nu.. Känner inte alls igen honom! Han kan vanligtvis vara lite loj på banan men han kommer alltid igång efter...
Svar
7
· Visningar
1 326
P
Hästvård Hej, när jag ska rykta en häst på min ridskola så börjar han bråka och vill gärna få ut mig ur boxen. Jag vill inte det själv men det är...
Svar
3
· Visningar
651
Senast: Poccahontas
·
S
Foder & Strö En kompis till mig har köpt ett fullblod som i princip kommer direkt från banan men har vilat på grund av skada. Nu behöver hästen...
Svar
2
· Visningar
1 622
Senast: Pepson2
·
C
Hästvård Idag drabbades vårat 17-åriga russ av något konstigt. Hon blev riden i paddocken och var precis som vanligt när hon plötsligt...
Svar
15
· Visningar
2 061
Senast: cardett
·
Hästvård i morgon kastreras lilleman här hemma. För jag anser att eftersom jag inte ska ha han i avel så är det mest schysst mot han och kastrera...
Svar
3
· Visningar
802
Senast: Casper
·
A
Foder & Strö Vad ska man tänka på när man gör en foderstat till ett dräktigt sto? Ska betäcka mitt c-ponny sto innom en månad... sen ska hon ut på...
Svar
3
· Visningar
1 100
Senast: arabia
·
Hästvård Just nu gör jag av med mängder av Vetflex, i både stall och lagård. :crazy: Finns det någonstans man kan köpa det (eller motsvarande) i...
Svar
9
· Visningar
2 329
Senast: break_a_leg
·
Hästvård Kom till stallet under eftermiddagen och hittar hästen blödandes i hagen (mycket blod!), får in honom och spolar rent och ser att...
Svar
5
· Visningar
1 164
Senast: super
·
J
Hästvård SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA finns det någon där ute som kan hjälpa mig.... Har ett varmblod sto på 7 år som håller på och tappa sin vinterpäls...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: _amanda_
·
M
Hästvård Min häst haltade kraftigt från och med igår, och hovslagaren var här ikväll och konstaterade att hon hade en hovböld. Han sa att den...
2
Svar
35
· Visningar
3 501
Senast: Trissa
·
I
Hästvård Hej.. Jag skulle gärna vilja ha tips om hur man kan klippa manen så rakt som möjligt? Hoppas på många kloka svar..:idea: Tack...
Svar
3
· Visningar
657
Senast: sir gilbert
·
Foder & Strö Vet något hur mycket: 1 kg fibergi är? 1 kg pellets? 1 kg havre? (i deciliterform helst..)
Svar
2
· Visningar
870
Senast: attempt
·
Hästvård När ston förlorar sitt föl eller vid snabb avvänjning kan man då ge dem en spruta som stoppar mjölkproduktionen? Någon som anlitat...
Svar
4
· Visningar
718
Senast: saila
·
Hästvård Förr längtade jag efter sommaren, nu ger den mig bara ångest. Tänk vad ett fånganfall kan ställa till det.:crazy: Nu har jag inte...
2
Svar
21
· Visningar
1 563
Senast: Mitten
·
Hästvård Hej. Min vanligtvis mycket pigga häst har på senaste tiden inte haft samma framåtbjudning som vanligt. Detta märks mest i hoppningen då...
Svar
11
· Visningar
1 264
Senast: lillaP
·
N
Hästvård Hade ut distriktarna som kastrerade min lille connemarakille på två år för några dagar sedan. Det blev en stående kastrering ute på...
Svar
15
· Visningar
1 991
Senast: jupiter-judex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka