Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej på er! Min pålle har haft hosta nu ett längre tag men eftersom han har gått på butta lite till och från har jag inte velat blana...
Svar
10
· Visningar
2 148
Senast: Alexandra_W
·
W
Hästvård Jag känner mig som världens världens sämsta hästägare! Min häst har börjat snappa i luft, det började i hagen & har nu även övergått...
Svar
12
· Visningar
3 379
Senast: walkyria
·
M
Hästvård Vad väger era: a-ponnyer, b-ponnyer, c-ponnyer, d-ponnyer, hästar? Vad ska en a-,b-,c-,d-ponny och häst väga? Någon som vet ? 2
Svar
24
· Visningar
1 628
Senast: J3ssie
·
P
Hästvård Igår var equiterapeuten och tittade på min lilla Sud och konstaterade att han har ont i sina knän. Lite galligt och knaster när man...
Svar
6
· Visningar
809
Senast: Pigalle
·
Hästvård har en häst hemma med gaffelbandsskada och veterinären rådde oss att lägga på kilsulor fram för att hjälpa honom lite. min fråga är nu...
Svar
4
· Visningar
1 065
Senast: sommarminne
·
Hästvård Jag hade en tandläkare hemma för ett par dagar sen som konstaterade att min häst hade vargtänder som måste bort, men eftersom inte hon...
Svar
4
· Visningar
1 259
Senast: pinky
·
M
Hästvård Min pålla är dräktig och jag undrar om man då kan använda Switch?! Sen när fölet kommer kan jag ju inte kleta in vad som helst på...
Svar
3
· Visningar
1 054
Senast: Carolrita
·
Foder & Strö Ger ni era hästar kraftfoder under tiden de går på bete eller får de nöja sig med gräset?
Svar
3
· Visningar
820
Senast: milly
·
Foder & Strö Nu behöver jag verkligen hjälp Försökte ge mej på att räkna ut ponnyns foderstat på freefarm.se men eftersom jag inte begriper allt...
Svar
6
· Visningar
723
Senast: Myzan87
·
Foder & Strö Mitt ena fullblods sto har inget intresse/aptit på grovfoder och är ständigt tunn över revbenen, inte mager men tunn, i övrigt är hon...
Svar
8
· Visningar
1 081
Senast: QuickStar
·
Hästvård Hej! Hur "hysteriska" är ni när det gäller grästillvänjning inför betet? Själv känner jag mej på gränsen till helt sönderoroad... 2
Svar
20
· Visningar
2 465
Senast: sjoberga
·
K
Hästvård jag vet inte om jag lagt denna tråd i rätt forum, menmen. satan vad trött man blir :@, skulle släppa ut min häst igår, den slet...
Svar
5
· Visningar
1 145
Senast: CCT
·
Foder & Strö Nästan alla i mitt stall påstår att min häst är alldeles för tjock, och jag börjar bli redigt irriterad över detta. Man kan inte jämföra... 2
Svar
34
· Visningar
3 537
Senast: Lipan
·
Foder & Strö Har problem med mögligt hö i stallet min häst står. Vissa balar dammar som sjutton, stråna är svartprickiga och det luktar mögel. Dessa...
Svar
16
· Visningar
2 023
Senast: Bellafjella
·
Hästvård Min häst har haft besvärlig hosta ett tag. vet. har varit ute och gett penicillin och slemlösande. Till frågan: hjälper vitlök mot...
Svar
6
· Visningar
1 422
Senast: Amk
·
F
Hästvård Gör det något om man har hästen i samma i hage som man avmaskat den i? Jag har för tillfället ingen annan hage att ha min häst i och han...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: Madick
·
Hästvård Jag har just nu två saker som förvirrar mig om min ponny-flicka och undrar om någon har lust att ge mig lite visdomsord. Den första...
Svar
3
· Visningar
762
Senast: Belethien
·
Hästvård Fick Fabrol utskrivet igår mot hosta på ena hästen, nyfiken som jag är så söker jag gärna i FASS innan jag hämtar ut det och där står...
Svar
5
· Visningar
1 307
Senast: Abova
·
Hästvård Min pålle är så seeeg just nu.. Känner inte alls igen honom! Han kan vanligtvis vara lite loj på banan men han kommer alltid igång efter...
Svar
7
· Visningar
1 337
P
Hästvård Hej, när jag ska rykta en häst på min ridskola så börjar han bråka och vill gärna få ut mig ur boxen. Jag vill inte det själv men det är...
Svar
3
· Visningar
653
Senast: Poccahontas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka