Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Har upptäckt att min medryttarhästs hals/nacke "knäpper/knakar" när han lyfter den från att ha ätit ex.hö. Ungefär som när det knakar...
Svar
1
· Visningar
2 532
Senast: poll0i_
·
S
Hästvård Hej! Jag håller på att göra en preliminär budget inför att jag ska hyra en häst och stöter direkt på första funderingen, det står i...
2
Svar
22
· Visningar
2 204
Senast: Madick
·
Hästvård Visar dessa hästar hälta trots smärtstillande? Har funderat lite på detta då både pålagringar och spatt som jag förstått de ger...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Är inte alls duktig på detta med foderanalyser. Då jag fått en foderreaktion på min häst så vill jag lära mig mera. Ska köpa hö och...
Svar
9
· Visningar
16 848
Senast: briana
·
P
Foder & Strö Mitt sto på 11 gick ner rätt mycket i år när hon fällde pälsen. Men nu ser hon tjock ut under i från, men man kan se revbenen i bland...
2
Svar
22
· Visningar
1 721
Senast: Phorsytia
·
Hästvård ni som fått era hästar behandlade med en spruta i hasen, vad har n i efter de fått order om att göra med era hästar? funderade lite...
2
Svar
25
· Visningar
1 790
Senast: citi
·
Hästvård Har en häst med en lindrig pålagring på VF kota, hon blev friskförklarad i februari och skulle sättas igång. Pga olika saker har jag...
Svar
4
· Visningar
773
Senast: Madde_padde
·
C
Hästvård På lördags så ska jag släppa min 2-åriga arabvallack på ett sommarbete någon mil bort. Där ska han få gå i en hage på 8 ha ihop med...
Svar
14
· Visningar
1 977
Senast: CindyLou
·
Hästvård Min Lymfangithäst står nu med svullna spända bakben igen och mår såklart inte så bra. Jag funderar på att använda mitt...
Svar
14
· Visningar
2 078
Senast: ghost
·
M
Hästvård Häromdagen när medis ridit färdigt o det gått ca 20-30 min så vinglar mitt sto när hon skulle in i hagen.Nu syns kraftig svullnad på v...
Svar
1
· Visningar
818
Senast: Bismark
·
Hästvård Är det någon som har varit i kontakt med det nya toppen medlet som man sprutar på och ska sitta i uppåt 14 dagar? Minns inte vad det...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: LaMaya
·
B
Hästvård Har en 1-åring som har fått vårtor vid svansen, är det vad man kallar unghästvårtor? De försvinner av sig själv, eller?
Svar
2
· Visningar
694
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Vet inte om den här frågan hamnade rätt, men undrar lite lätt varför vissa väljer att ha bara skor fram och inte bak? Såg de nyligen på...
Svar
8
· Visningar
3 294
Senast: LaMaya
·
B
Hästvård Snart dags för vaccinering igen. Så funderade jag lite. Håller på med grundvaccinering av min häst, hon har fått de 2 första sen är det...
Svar
1
· Visningar
644
Senast: fettso
·
E
Hästvård okey den dummaste frågan hittills hur mäter man sko storleken på sin häst .. alltså ska jag mäta när det e nyverkad eller tex nu...
Svar
14
· Visningar
5 321
Senast: murran
·
F
Hästvård Mitt fullblod har gått lite sporadiskt det senaste året. I förrgår ramlade han ihop när man spände sadelgjorden. Samma sak hände idag...
Svar
3
· Visningar
791
Senast: Snowball
·
Foder & Strö ...och vara borta i kanske 6-8 timmar (vet inte säkert än, men jag misstänker att det blir nåt sånt) hur mycket foder måste man ha med...
Svar
5
· Visningar
898
Hästvård trampade av sig skon i hagen. två dagar senare är han lite halt och varm i hoven. plus att han har puls och blodådrorna nedanför kotan...
Svar
1
· Visningar
711
Senast: Ingenting
·
Q
Hästvård Fick vredesutbrott på min medarbetare idag. Klockan 09.00 på morgonen har vi ridit våra första hästar, och han ska släppa ut den han...
2
Svar
36
· Visningar
2 430
Senast: flugskit
·
J
Foder & Strö ni som är insatta i fång...hur funkar det egentligen? har ju läst en del trådar eftersom jag nu har en shettis som sällskap till mitt...
Svar
4
· Visningar
809
Senast: jupiter-judex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka