Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård I höstas började jag rida en ponny som var väldigt muskelfattig, eller ah, när man pratade om hoonom så var han känd som "han som var är...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: Thora
·
Hästvård Hade henne inne utan täcket på i natt,hon kliade svansen=inte kul.:( Vad kan man göra??Linda svansen?Ha täcket på?:bow:
Svar
6
· Visningar
1 057
Senast: fettso
·
Foder & Strö Jag har letat i forumet men inte hittat svaret på detta. Teflonminnet har slagit till och jag kommer inte ihåg hur mycket 1 timmes...
Svar
9
· Visningar
2 536
Senast: Ante
·
J
Hästvård Min ponny har, idag 7maj, fått rinnande näsborrar. Snoret är genomskinligt och "vattnigt". Han har mycket god aptit, och det är inget...
Svar
3
· Visningar
927
Senast: Josssan
·
Hästvård Jag har två islandsvalacker(4 och 13) som bara ääälskar att busa med varandra :love: De står på bakbenen, kutar, biter varann i benen...
Svar
15
· Visningar
1 222
Senast: tgd
·
V
Foder & Strö Jag har en varmblodstravare som har tappat mycket hull under vårkanten, tidigare har det inte varit några problem att hålla honom i fin...
Svar
2
· Visningar
785
Senast: Mistrelle
·
Hästvård Har bla en shettis som aldrig haft fång men jag är livrädd för att han ska få det. Just nu har jag pållarna hos grannen ca 500 m bort...
Svar
3
· Visningar
808
Senast: Vavsla
·
F
Hästvård Räcker det att hästen vilar dagen efter avmaskning? eller skall den vila mer?
Svar
4
· Visningar
1 348
Senast: Fjanton
·
M
Hästvård Hörde häromdagen att man ska se efter sina vallacker under sommaren, att man måste tvätta snoppen (dra ut och rengöra) annars för att...
Svar
6
· Visningar
760
Senast: Piraja
·
Foder & Strö Undrar om det finns andra leverantörer än Granngården - tycker de tar väl bra betalt! Gärna i Dalarna.
Svar
3
· Visningar
946
Senast: cactuspower
·
Hästvård Ja, när ska man egentligen ta det svåra beslutet och avliva sin älskling? Det gäller min shetlandsponny M som har haft fång flera ggr...
Svar
7
· Visningar
905
Senast: prusiluskan
·
B
Hästvård Veterinärerna är osams angående Borrelians existens eller inte hos min häst. Han har varit trött, öm i leder och haft konstiga...
Svar
13
· Visningar
2 435
Senast: martha
·
Hästvård Var för 2 veckor sedan i hbg och beh min häst för knäledsinflammtion fram o bak med cortison. Har ett återbesök nästa vecka men har...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: Solosanta
·
Hästvård Är det någon som beställt från Näckens Naturprodukter i år? :confused: Jag har försökt få kontakt med dem, men inte lyckats. Telefonen... 2 3
Svar
46
· Visningar
7 635
Senast: tgd
·
B
Hästvård Har upptäckt att min medryttarhästs hals/nacke "knäpper/knakar" när han lyfter den från att ha ätit ex.hö. Ungefär som när det knakar...
Svar
1
· Visningar
2 533
Senast: poll0i_
·
S
Hästvård Hej! Jag håller på att göra en preliminär budget inför att jag ska hyra en häst och stöter direkt på första funderingen, det står i... 2
Svar
22
· Visningar
2 205
Senast: Madick
·
Hästvård Visar dessa hästar hälta trots smärtstillande? Har funderat lite på detta då både pålagringar och spatt som jag förstått de ger...
Svar
1
· Visningar
662
Senast: Boj
·
B
Foder & Strö Är inte alls duktig på detta med foderanalyser. Då jag fått en foderreaktion på min häst så vill jag lära mig mera. Ska köpa hö och...
Svar
9
· Visningar
16 869
Senast: briana
·
P
Foder & Strö Mitt sto på 11 gick ner rätt mycket i år när hon fällde pälsen. Men nu ser hon tjock ut under i från, men man kan se revbenen i bland... 2
Svar
22
· Visningar
1 721
Senast: Phorsytia
·
Hästvård ni som fått era hästar behandlade med en spruta i hasen, vad har n i efter de fått order om att göra med era hästar? funderade lite... 2
Svar
25
· Visningar
1 790
Senast: citi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Tråden för spår