Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Min ponny har börjat host och har vitt snor men ingen feber och äter normalt. han är lika pigg som vanligt att rida. Han står på torv...
Svar
1
· Visningar
540
Senast: Ancor
·
F
Hästvård Jag har ett stort problem, min D-ponny dricker nästan ingenting. Han dricker inget på natten och bara pyttelite i hagen (jag har koll på...
Svar
14
· Visningar
1 297
Senast: MorvanMorr
·
Foder & Strö För er andra som också letat. Nu ätligen så har jag lyckats hitta ett komplett mineralfoder helt melassfritt och i pelletsform med både...
2
Svar
28
· Visningar
3 391
Senast: 95johsv
·
G
Hästvård Bästa sättet att få en skimmel KRIT vit? (säkert fel forum, men jag är så dålig på detta!)
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: Baroya
·
Hästvård min häst fick ett sår igår. sitter på insidan på bak ovanför hasen. lite svullen runt såret förstås.. inte halt..hade ni skrittat eller...
Svar
3
· Visningar
1 015
Senast: clubman
·
Hästvård Den nyinköpta pärlan (2 år) har nu visat sig ha löss, eller något sådant. :angel: Hon har i alla fall fullt av små vita ägg på...
Svar
13
· Visningar
2 656
Senast: Chiliboa
·
A
Hästvård Vart kan jag köpa textura? :)
Svar
7
· Visningar
790
Senast: attsy
·
B
Hästvård Har precis köpt en häst från holland som var oerhört torr o fin i sina leder första veckan jag hade han. Blev ju ett rejält foderbyte...
2
Svar
21
· Visningar
1 738
Senast: Boj
·
Foder & Strö Oj inser nu hur okunnig jag är på det här med exsemhästar,har inte alls tänkt på fodret... Vad ger ni era exsemhästar(Island)att äta...
Svar
7
· Visningar
1 225
Senast: ang
·
Foder & Strö Pållen är kass i magen nu när gräset börjat växa på sig. Gav MagTarm i omgångar förra sommaren men tänkte prova med foderjäst i år...
Svar
5
· Visningar
6 272
Senast: Ylva86
·
K
Hästvård Kan de funka på hästar som lätt tappar manen?? Tycker de borde funka iaf.
Svar
12
· Visningar
1 354
Senast: Kharachi
·
B
Foder & Strö japp, då vill jag bara ha något att läsa så om ni orkar svara gärna :D vilken sorts häst hade du gett: krafft grund krafft grove...
Svar
7
· Visningar
832
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Hur bra är det att göra det "fort", utan någon vänjningsperiod? Och hur fort är fort? Jag har nämligen reagerat lite på en häst i...
Svar
6
· Visningar
793
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Fbldonnan är inne i en period när det hänt jättemycket med hennes kropp, och hon har lagt på sig ffa bakdelesmuskler som en bodybuilder...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Var på apoteket idag o skulle köpa en ny burk. dröm om min förvåning när det inte ens fanns på datan. Vad gör jag nu? finns det...
Svar
4
· Visningar
1 161
Senast: pinky
·
S
Hästvård Var på kliniken idag med pållan och konstaterade pålagringar på båda frambenen, kissing spinnes och nåt med manken (kommer inte ihåg vad...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
10 085
Senast: Madde_padde
·
S
Hästvård Min inackordering kissar så rött man bara kan. Men han mår bra för övrigt och veterinären skall ha sagt på telefon att de skall avvakta...
Svar
19
· Visningar
2 402
Senast: Boj
·
N
Hästvård JAg har hört att det är bra att ölåta hästen äta vitlök nu på sommaren . För att det är så mkt myggor och kryp som vill suga blod från...
Svar
3
· Visningar
647
Senast: blohme
·
Foder & Strö Vad är Linfrö bra till??Är det pellets form man ska köpa? Ger Linfröolja samma effekt??
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Gauti
·
S
Hästvård det är nog ingen mening att jag ska ha häst ,förra veckan så trampade min valack fel vid på lastning till transporten och går med sår...
Svar
2
· Visningar
679
Senast: Madde_padde
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka