Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej alla! Nu är jag alldeles förvirrad :confused: Har varit inne på både freefarm och hippocampus för att få reda på behoven till...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: ameo
·
Hästvård Hej!!! Läste för en tid sen om folk som köper upp hästar här i Sverige billigt under 10.000 och sedan kör dem till Italien under... 2
Svar
27
· Visningar
3 555
Senast: rocki
·
L
Hästvård hjälp mig... när mitt halvblod står o hänger med huvudet, typ halvsover, händer det att hon bara trillar. men väl nere på knäna vaknar...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Vavsla
·
B
Hästvård Lite akut fråga - mitt dräktiga sto ser plötsligt helt kass ut. Hon ser döds-trött ut i ögonen, har legat mycket under eftermiddagen...
Svar
13
· Visningar
4 096
Senast: Vavsla
·
L
Hästvård Hej jag har nyss köpt min första häst och har haft henne i ca 5 månader. Allt går jätte bra, med ridning å allt sånt. Men nu när hon har...
Svar
7
· Visningar
1 252
Foder & Strö Jag har en ponny som hade lättare fång i höstas. Hon var då lite överviktig och gick from midsommar och hela hösten på en gammal...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Ylva86
·
Hästvård jag har en häst hemma med gaffelbandsskada och han har haft väldigt problem med hovarna pga felverkning innan han kom till mig och detta...
Svar
5
· Visningar
749
Senast: sommarminne
·
Foder & Strö Vad är det egentligen för skillnad mellan krossat korn och "helt" korn? Vad är skillnaden mellan havre och krossat korn? Brukar man...
Svar
6
· Visningar
1 647
Foder & Strö Ska köra ungarna till dagis om 5 min,håller på att koka Linfrö,hur länge ska det koka??Har redan kokat i ca 15min:crazy:
Svar
7
· Visningar
4 705
Senast: fettso
·
T
Hästvård Hej. Är det någon som provat strassermetoden? Funkar den bra ? Ni kan väl berätta om hur era hästar funkar med den. själv har jag... 12 13 14
Svar
274
· Visningar
21 671
Senast: vdb
·
Foder & Strö var hittar man tabeller för hästens behov? jag behöver nog tabellvärdet + arbetet + 10-15% för att det är ett tunnt fullblodssto...
Svar
19
· Visningar
1 226
Senast: Messy
·
B
Hästvård Boxar ger inte rörelsefrihet ett jäkla dugg bättre än spilta anser jag. För hästen, som är ett strövdjur är valet mellan spilta och box... 29 30 31
Svar
611
· Visningar
38 021
Senast: Midnightwalker
·
S
Foder & Strö Jag skulle vilja att min ponny blev liite tjockare, om man säger så... När han står med huvudet nere och äter så kan man se revbenen...
Svar
14
· Visningar
1 014
Foder & Strö det sägs ganska ofta att den hästen har proteinbrist osv när folk visar bilder på sina hästar här, men jag undrar hur ser ni det och kan... 2
Svar
21
· Visningar
2 098
Senast: jupiter-judex
·
A
Hästvård Min ponny har börjat host och har vitt snor men ingen feber och äter normalt. han är lika pigg som vanligt att rida. Han står på torv...
Svar
1
· Visningar
540
Senast: Ancor
·
F
Hästvård Jag har ett stort problem, min D-ponny dricker nästan ingenting. Han dricker inget på natten och bara pyttelite i hagen (jag har koll på...
Svar
14
· Visningar
1 299
Senast: MorvanMorr
·
Foder & Strö För er andra som också letat. Nu ätligen så har jag lyckats hitta ett komplett mineralfoder helt melassfritt och i pelletsform med både... 2
Svar
28
· Visningar
3 392
Senast: 95johsv
·
G
Hästvård Bästa sättet att få en skimmel KRIT vit? (säkert fel forum, men jag är så dålig på detta!)
Svar
11
· Visningar
1 244
Senast: Baroya
·
Hästvård min häst fick ett sår igår. sitter på insidan på bak ovanför hasen. lite svullen runt såret förstås.. inte halt..hade ni skrittat eller...
Svar
3
· Visningar
1 017
Senast: clubman
·
Hästvård Den nyinköpta pärlan (2 år) har nu visat sig ha löss, eller något sådant. :angel: Hon har i alla fall fullt av små vita ägg på...
Svar
13
· Visningar
2 659
Senast: Chiliboa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Klippmaskin
  • Oseriös avel 2023