Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Y
Hästvård Hej! Nu har min medryttarponny blivt halt :cry: Vad är det bästa att göra? Åka in till veterinären direkt eller avvakta och se om det...
Svar
2
· Visningar
682
Senast: annelie
·
Hästvård Såg att dom fått A2 virus på romme här,och att dom har isolerat ett antal hästar..5 av 6 proffsstall är smittade.. Trist.
Svar
2
· Visningar
745
Senast: sheerona
·
L
Hästvård hejsan, när min häst står i boxen så ställer han upp sig med bakbenen mot väggen och tycker upp hovarna, så att han står på "tå"...
Svar
5
· Visningar
1 305
Senast: sheerona
·
N
Hästvård hej min pålle trampar av sog skorna hela tiden och då följer alltid halva hoven med :S och så blir det jätte svårt att sko om honom...
2
Svar
21
· Visningar
3 429
Senast: kenneth
·
H
Foder & Strö Jag skulle vilja ha mer info från er som använt detta en tid till era hästar. Fungerar det som reklamen säger? Eksemhästar, blir de...
Svar
2
· Visningar
755
Senast: Gauti
·
M
Hästvård Har letat länge efter en trevlig korsningsponny och har nu ev. hittat en, ett korsningssto (bl a islands-) som på beskrivningen låter...
Svar
17
· Visningar
1 363
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Hej alla! Nu är jag alldeles förvirrad :confused: Har varit inne på både freefarm och hippocampus för att få reda på behoven till...
Svar
4
· Visningar
849
Senast: ameo
·
Hästvård Hej!!! Läste för en tid sen om folk som köper upp hästar här i Sverige billigt under 10.000 och sedan kör dem till Italien under...
2
Svar
27
· Visningar
3 550
Senast: rocki
·
L
Hästvård hjälp mig... när mitt halvblod står o hänger med huvudet, typ halvsover, händer det att hon bara trillar. men väl nere på knäna vaknar...
Svar
3
· Visningar
743
Senast: Vavsla
·
B
Hästvård Lite akut fråga - mitt dräktiga sto ser plötsligt helt kass ut. Hon ser döds-trött ut i ögonen, har legat mycket under eftermiddagen...
Svar
13
· Visningar
4 063
Senast: Vavsla
·
L
Hästvård Hej jag har nyss köpt min första häst och har haft henne i ca 5 månader. Allt går jätte bra, med ridning å allt sånt. Men nu när hon har...
Svar
7
· Visningar
1 250
Foder & Strö Jag har en ponny som hade lättare fång i höstas. Hon var då lite överviktig och gick from midsommar och hela hösten på en gammal...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Ylva86
·
Hästvård jag har en häst hemma med gaffelbandsskada och han har haft väldigt problem med hovarna pga felverkning innan han kom till mig och detta...
Svar
5
· Visningar
748
Senast: sommarminne
·
Foder & Strö Vad är det egentligen för skillnad mellan krossat korn och "helt" korn? Vad är skillnaden mellan havre och krossat korn? Brukar man...
Svar
6
· Visningar
1 645
Foder & Strö Ska köra ungarna till dagis om 5 min,håller på att koka Linfrö,hur länge ska det koka??Har redan kokat i ca 15min:crazy:
Svar
7
· Visningar
4 701
Senast: fettso
·
T
Hästvård Hej. Är det någon som provat strassermetoden? Funkar den bra ? Ni kan väl berätta om hur era hästar funkar med den. själv har jag...
12 13 14
Svar
274
· Visningar
21 665
Senast: vdb
·
Foder & Strö var hittar man tabeller för hästens behov? jag behöver nog tabellvärdet + arbetet + 10-15% för att det är ett tunnt fullblodssto...
Svar
19
· Visningar
1 225
Senast: Messy
·
B
Hästvård Boxar ger inte rörelsefrihet ett jäkla dugg bättre än spilta anser jag. För hästen, som är ett strövdjur är valet mellan spilta och box...
29 30 31
Svar
611
· Visningar
38 002
Senast: Midnightwalker
·
S
Foder & Strö Jag skulle vilja att min ponny blev liite tjockare, om man säger så... När han står med huvudet nere och äter så kan man se revbenen...
Svar
14
· Visningar
1 012
Foder & Strö det sägs ganska ofta att den hästen har proteinbrist osv när folk visar bilder på sina hästar här, men jag undrar hur ser ni det och kan...
2
Svar
21
· Visningar
2 098
Senast: jupiter-judex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka