Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård hur mycket kostar det att grundvaccinera en häst? :confused:
Svar
2
· Visningar
590
Senast: CindyLou
·
Hästvård våran halvblodsvalack ( 19år) har nu på bara några dagar fått extremt torra skenben både fram och bak (mest fram), det är verkligen bara...
Svar
3
· Visningar
871
Hästvård Hej...nu när pållarn börjar få vara ute och äta gräs så tänkte jag att jag skulle testa att ge äppelcidervinäger för matsmältningens...
Svar
3
· Visningar
901
Senast: hillevie
·
R
Hästvård Den lilla tösen som jag rider har nått sår liknande under hovskägget. Ganska tjockt "lager" med det. Tror inte det att det är mugg...
Svar
4
· Visningar
815
Senast: Rebelette_Isa
·
H
Hästvård Detta handlar om ett under 2 år felridet halvblodssto (165 cm, 13 år) som troligen haft felaktig sadel som ska börja återställas till...
2
Svar
20
· Visningar
1 614
Senast: KillerQueen
·
Hästvård Är det någon skillnad på den sommarspray från Equimin (turkosa flaskan) som man köper i år, från den förra året? Har de gjort några...
Svar
1
· Visningar
746
Senast: Ashira
·
M
Foder & Strö Är det någon som använder Racing foder till sin häst? Hur tycker du att det funkar? Är det stor skillnad på Racing och Krafft, både...
Svar
4
· Visningar
1 293
Senast: Maxmax
·
S
Hästvård Stallägaren vägrar släppa ut min häst utan dubbla täcken! Det är en oklippt häst som iår har rätt mycket täcken eftersom han står i...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 260
Senast: Vindelkusken
·
T
Hästvård Har nu läst alla trådar där de traditionella ryttare vs naturlig hästhållning krigar mot varann. Tycks inte finnas något slut. Men en...
Svar
7
· Visningar
897
Senast: Lavinia
·
C
Hästvård ..finns det något samband mellan det? Att hästar kan få fång efter, pga avmaskning? Någon som hört talas om det eller varit med om det...
2
Svar
33
· Visningar
7 243
Senast: Madick
·
Hästvård Ja ni ser frågan. :p Jag har köpt en stor kartong med hundkex men vovven tyckte inte alls dom var särskilt goda. Har läst på asken...
2
Svar
21
· Visningar
2 581
Senast: skuggi
·
S
Foder & Strö Hur lång tid ska det ha gått från höskörd innan det går att fodra hästarna med höet? Har för mig att jag hört 5-6 veckor någon gång...
Svar
6
· Visningar
1 116
Senast: ang
·
Hästvård Kort: Hästen började halta runt jul, 2006. Då var det en hälta på vb, och diagonal hf. Klinikbesöket visade spatt på vb, så vi antog att...
Svar
2
· Visningar
825
Senast: caballus
·
K
Foder & Strö Finns det tillräkligt mycket fosfor i marken nu? Alltså rötter, barr, kvistar och allt annat som naturen har att ge? Jag ger...
Svar
6
· Visningar
802
Senast: kristalia
·
Hästvård JAg har grunnat på hennes symptom sen i höstas då hon avlivades pga djurskyddskäl. jag köper inte riktigt vets förklaring men så var...
Svar
13
· Visningar
1 454
Senast: Sonic76
·
Hästvård Jag har insett att vill jag hålla min häst i en bra kondition så måste hon ha sulor. Hon går nu och söker väg när vi är ute och rider...
Svar
18
· Visningar
3 464
Senast: SO Hovslagare
·
Foder & Strö Min hingst har jag haft Mustang musli orginal till ett bra tag, men nu har han helt plötsligt slutat äta det och äter bara korn och...
Svar
13
· Visningar
1 698
Senast: Muddson
·
Hästvård Från t.ex. brodd, den har trampat sig, fått en spark eller liknande. Vad gör ni? (ja tvättar rent och sköter om såklart men sen?) Får...
Svar
2
· Visningar
656
J
Foder & Strö HUr många ug går det på ett milligram samt gram?
Svar
6
· Visningar
1 300
Senast: Jaba
·
Hästvård Eller ja, precis bakom sadeln o ngra dm till. Min unghästs far har en gammal betäckningsskada som gör att han muskler där kan bli lite...
2
Svar
21
· Visningar
13 064

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka