Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vad ger ni era hästar när dom går på bete(normalt bete)? Jag vet inte hur mkt MJ o smb.rp jag ska "tillsätta" förutom betet... Vill...
Svar
6
· Visningar
776
Senast: et_flickan
·
G
Hästvård Hej! Är det någon som har erfarenhet av hästar med blåsljud? Har dom blivit avlivade eller kunde dom leva med det utan problem...
Svar
9
· Visningar
1 516
Senast: GloriaOrion
·
Hästvård I förrgår började JJ kännas lite konstig när jag red, inte halt men mest lite ojämn. Det kändes bara lite men stallkompisen som stod på...
Svar
3
· Visningar
740
Senast: _Runaway_
·
E
Hästvård När är det vanligt att fölpälsen släpper? Jag har en shettisbäbis på tiomånader och han är fortfarande jättelurvig. Jag har aldrig...
Svar
1
· Visningar
1 089
Senast: mumin
·
L
Hästvård var och provred en häst nyligen, ägaren berättade att han hade haft knäledsinflamation men blivit frisk förklarad för ett årsedan. Är...
Svar
10
· Visningar
1 303
Senast: Lavinia
·
E
Hästvård Hej! I Januari köpte jag en underbar islandshäst på nio år.För några veckor sedan upptäckte jag en svullnad på halsen. Trodde då att...
Svar
4
· Visningar
838
Senast: Gauti
·
Hästvård Har försökt någon gång förut, men frågar igen: Ni som provat på eller själva håller på med homeopati. Vill ni dela med er av...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 516
Senast: Pepa75
·
Hästvård Jahapp då slog vädret om från gosig sommarvärme till riktigt lynnigt väder kallt blåsigt och rejäla regnskurar och vips så var...
Svar
3
· Visningar
1 234
Senast: San Q
·
C
Hästvård Hej! Har en kort liten fråga, hur lång tid brukar en besiktning samt röntgen ta? Mycket tacksam för svar :)
Svar
2
· Visningar
2 325
Senast: Ancor
·
Hästvård Nu får ni hjälpa mig här. Min häst fick nya skor för 1 vecka sen. Dagen efter vilade han, sen skulle jag longera och såg att han haltade...
Svar
13
· Visningar
2 382
Senast: Ireland
·
P
Hästvård För att göra en lång historia (halv)kort: Den 18 januari fick min häst en hovböld i höger bak. Den satt i tån och hovslagaren karvade...
Svar
3
· Visningar
906
Senast: skuggi
·
N
Hästvård En liten undring. Är hela växten hundkex giftig eller är det bara blommorna??:confused:
Svar
1
· Visningar
1 954
Hästvård Vad är bäst att tvätta sår med? Skriv gärna upp till olika sortes sår.
Svar
11
· Visningar
1 975
Senast: Piggelurven
·
Foder & Strö Jag ska ha min häst på bete i sommar och han ska vara ute dygnet runt för första gången på länge...(tävlingshäst(mkt fullblod) som...
Svar
2
· Visningar
666
Senast: ragge
·
Hästvård hej! min häst brukar inte ha täcke på sommaren när de regnar. Hon hade de inte under dagen idag heller. Såklart börja de regna...
Svar
14
· Visningar
1 098
Senast: tinafinis
·
P
Hästvård Har tagit över en häst som tyvärr har trasiga hovar. Hovarna spricker vid skoning och så. De tidigare ägarna vill ha skor på hästen...
Svar
1
· Visningar
796
Senast: annso80
·
Hästvård Jo, min valack har väldigt mycket "fnas" på sin snopp. Ser precis ut som näver på en björk. Vad är detta? Ska de vara mycket...
Svar
15
· Visningar
1 904
Senast: tinafinis
·
N
Hästvård I torsdags började min häst att hosta, lät det gå över helgen för att se vad som hände. Ingen bättring snarare sämre så jag ringde ut...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 590
Senast: Ninne77
·
B
Hästvård Har lite bekymmer för min unghäst, 5 år. Hon gnisslar tänder när man rider. Har testat flera olika bett men det har ingen betydelse...
Svar
9
· Visningar
868
Senast: flashlight
·
S
Hästvård Jag undrar vad normalvärdet egentligen är när det gället vita blodkroppar hos häst. Enligt en tabell jag fått vid blod prov är det...
Svar
8
· Visningar
11 107
Senast: Sofiis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka