Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Mitt arabsto har betätt sig märkligt den senaste månaden.När jag rider henne är hon nervös och orolig även när hon står uppbunden så...
Svar
3
· Visningar
750
Senast: LaMaya
·
Hästvård Kan hästen ha det? idag red jag. eller red och red försökte rida vi gallopperade lite och så men kom alldrig till ridning då han...
Svar
3
· Visningar
773
Senast: LaMaya
·
L
Hästvård Jag är ingen expert på hältor. Jag ser ju när en häst är riktigt halt men små hältor är jag ingen expert på :P Ngt tips på hur man ser...
Svar
1
· Visningar
624
Senast: _Runaway_
·
Foder & Strö Tänkte ge min häst det i sommar pg a fibrena...vart kan man få tag på det och ser det ut som "vanlig" betfor i konsistensen?
Svar
2
· Visningar
861
Senast: Masse
·
Hästvård Jag skickade in träck analys via kolla-masken kittet som man köper via granngården eller apoteket kostnad ca 280kr. Smidigt, snabbt och...
Svar
2
· Visningar
779
Senast: Madick
·
Foder & Strö Jag har ingen kunskap om haflinger och vet därför inget om vad behovet för en sådan häst är. I hagen i stallet går det en haflinger (ca...
Svar
6
· Visningar
1 575
C
Foder & Strö hur länge ska det blötas/kokas innan utfodring?
Svar
11
· Visningar
952
Senast: Tigerrr
·
Hästvård Min lilla polle kliar sig jättemycket på halsen och huvudet. Han har haft ner krubban 3 gånger, han har kliat sig på den. Dock har vi...
Svar
11
· Visningar
1 465
Senast: Molle__
·
V
Foder & Strö Jag blir inte klok på höet i vårt stall. Kvoten mellan Kalcium och fosfor är mer än dubbelt så stor som den borde vara! Med hjälp av min...
2
Svar
23
· Visningar
3 295
Senast: Vindelkusken
·
Foder & Strö Mitt fullblod har blivit lös i magen. Hon blir alltid det på våren, och jag undrar varför? Kan det vara betet som gör henne så? Så fort...
Svar
10
· Visningar
828
Senast: Masse
·
Hästvård Kan hovbensrotation diagnostiseras på annat sätt än röntgen? Ex genom hovslagare? Norrland
Svar
8
· Visningar
1 299
Senast: Kickis
·
L
Hästvård Hej hej. Jag ska försäkra min häst och undrar lite över vad en besiktning kostar? :confused:
Svar
5
· Visningar
1 196
Senast: blohme
·
N
Hästvård Behöver lite hjälp nu av er som har/har haft häst med Erlichia. Påbörjade idag behandling med medicin som vet. ger (Engemycin). Men...
Svar
9
· Visningar
910
Senast: Nordstjarna
·
Hästvård Hittar ingen bra tråd så ja skriver här. vad exakt är triangelmärkning??? är det att hästen är utdömd och att man typ har redan fått...
Svar
4
· Visningar
800
Senast: Qodrofenia
·
M
Hästvård Min pålle är halt igen :cry: :cry: Står på tre ben med det DUMMA ischiasbenet hängande bakom.. såg ut som han hade halkat i hagen...
Svar
3
· Visningar
2 371
Senast: tinafinis
·
L
Foder & Strö Någon som har dom ?
Svar
3
· Visningar
717
Senast: ragge
·
E
Hästvård Heej ska man spola av en häst när den vatt ute på skogstur i 4 h när det e ca 13 grader??? Kram:)
Svar
11
· Visningar
1 250
Senast: CK
·
Hästvård Någon som har det? Hur har ni ställt diagnosen? Vad var/är symptomen? Hur behandlas det? Hur fungerar hästen? Tusen frågor. Tacksam...
Svar
9
· Visningar
2 045
Senast: Cyllene
·
Hästvård Räcker det med 5 dagars behandling (penovet) mot livmoderinflammation? Sista dagen idag, och det varar en del ur stoet.....
Svar
11
· Visningar
2 234
Senast: janna
·
Foder & Strö Tips på foder till pigg häst? Äter nu 1,5 kg havre vilket verkar vara för mycket då han är väldigt stökig. Kan inte dra ned...
Svar
5
· Visningar
794
Senast: Jackie_nova
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka