Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min älskade lilla häst är halt på bägge bakbenen och jag måste åka till klinik med henne. Men frågan är vilken ska jag välja? Ska jag...
Svar
3
· Visningar
706
Senast: sofa
·
Hästvård Jag har en minishettis som ska ha penicilin då han har kastrerat men vetrinären glömde säga hur mycket han ska ha och jag behöver veta...
Svar
4
· Visningar
674
Senast: Scilla
·
Foder & Strö ...en fånghäst om den får hö eller hösilage? Vad som utlöser fång tvistar många om men de olika buden är väl...
Svar
7
· Visningar
850
Senast: fia n
·
Hästvård hej! jag har en ung häst på 3 år som håller på att ridas in, han har mycket bra takt och STOR rörelse genom hela kroppen, mjuk och...
Svar
7
· Visningar
1 334
Senast: saffran
·
Hästvård Brukar hästar bli varmare när de har feber? Jag hörde nångång att de inte blir det, men min häst har liten temperaturhöjning och hon...
Svar
7
· Visningar
842
Senast: Kharachi
·
N
Hästvård Får snart hem en häst till vårt stall som är gaffelbands skadad (ca 1 månad sedan det hände) på det ena frambenet. Veterinär har...
Svar
1
· Visningar
716
Senast: super
·
Foder & Strö Sliter mitt hår för att få ihop en vettig foderstat till min korsförlamningshäst. Och nu tänkte jag ta hjälp er kunniga...
Svar
13
· Visningar
1 247
Senast: Djurjouren
·
Hästvård Ska hästar tappa några tänder när dom är i tre års åldern?? Isfall vilka??
Svar
5
· Visningar
3 065
Senast: TantEster
·
Hästvård Sitter och väntar på att min dotter ska somna :crazy: så att jag kan gå ut och gipsa pållens fot, Oroar mig lite för hur länge jag...
Svar
3
· Visningar
5 783
A
Hästvård En häst som jag rider får sommareksem. Hon har aldrig gått med sommartäcke som motverkar det. Den här sommaren ska hon få det. Nu undrar...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: Annna_91
·
H
Hästvård Stallägarinnan säger att kallblod har lika lätt som ponnys att få fång.. Sant? Fundergingar?
Svar
13
· Visningar
3 431
Senast: milly
·
L
Hästvård Hej. Håller på att skaffa mig kunskap om naturlig hovvård. Kan inte göra något själv på hovarna men är intresserad av att höra ni som...
Svar
4
· Visningar
855
S
Foder & Strö Törs man ge soja till en häst som går på bete? Hästen i fråga är ett fullblod som under vintern gått på fri tillgång på hö (bra hö...
Svar
16
· Visningar
1 946
Senast: milly
·
Foder & Strö Hallå!! Jag har funderat lite på detta med hur mycket hö och kraftfoder en häst behöver under bete om man släpper den nu.? Jag...
2
Svar
27
· Visningar
2 019
Senast: Molin
·
Hästvård Min häst har fått ett sår på ena bakbenet, det är inte färskt utan har bildats en skorpa ovanpå det. När det var öppet tog jag jodopax...
Svar
3
· Visningar
835
F
Hästvård Hej... för att göra en snabb sammanfattning: Min häst fick ett sår på vb för ca en månad sen. Vetrinär tillkallades och menade att...
Svar
2
· Visningar
1 021
Senast: Fiatempo
·
Hästvård Har ni fått svar på träckproverna? Vad visade era? Min hade 30 i blodmask och 0 i resten, skönt! ;)
2
Svar
34
· Visningar
2 411
Senast: SteffMeister
·
Foder & Strö Min häst är halt och står f.n i sjukhage, och kommer göra så ett tag. Hon har fri tillgång på ensilage ute, totalt 4 kg hö inne (1+3, de...
Svar
7
· Visningar
1 118
Senast: pixietail
·
Hästvård Har just borjat jobba i ett stall i kina, och just nu har vi 7 hastar i stallet vara exprimenthastar. Vi vanta pa att veterinar och...
Svar
6
· Visningar
864
Senast: angelaL
·
Hästvård Fick just ett samtal hemifrån mamma, en häst i stallet dog idag. Bara sådär. Han avmaskades igår och idag när pappa skulle släppa ut...
Svar
18
· Visningar
3 046
Senast: ishmanda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka