Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har någon haft en häst som har lyckats skada kotsenbenet? Min häst fick en kraftig hälta som orsakades av en smäll på detta ben. Hur han...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: alazzi
·
Hästvård Fick svar på ett kolla masken- prov igår, visade 0 EPG av alla tre sorter de testar för (har inte pappren här). Stämmer det eller kan...
Svar
5
· Visningar
788
Senast: superstar
·
Hästvård Om en häst får sömstick runt om så den blir halt, då är väl inte detta ett tillfälligt misstag? Är detta något man kan acceptera av en... 2
Svar
20
· Visningar
4 407
Senast: mumin
·
Hästvård min ponny tappar inte sin vinterpäls och jag begriper inte varför. Det var precis samma sak förra året. Han får väldigt tjock och lång... 2
Svar
20
· Visningar
6 322
Senast: tinafinis
·
Hästvård Vi har en häst stallet som jag tror är 24 år. Förra veckan fick han något som liknade ett kolik anfall plus hög feber. Vet. var ute...
Svar
7
· Visningar
1 087
Senast: Vavsla
·
M
Hästvård Känns bara som det är problem med hästen nu... Han har blivit riden väldigt sporadiskt i ett år o nu har jag försökt sätta igång han...
Svar
7
· Visningar
1 132
Senast: M-Meduza
·
Foder & Strö Granngården har fått in ett nytt specialtillverkat foder för tex Islandshästar,detta heter Marstall och är ett Muslifoder. Ngn som har...
Svar
2
· Visningar
766
Senast: fettso
·
Hästvård Då är det trassel med min Korsförlamningshäst igen. Hon fick en sårskada för tre veckor sedan och kunde inte intervalljobbas på två...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: saila
·
A
Hästvård Har en 4 åring som nyligen har börjat att snubbla till bak . Det här är helt nytt och knepigt. Är i god kondition och var in till...
Svar
9
· Visningar
874
Senast: Boj
·
Hästvård Om nu hästen redan haft ilichias och blivit behandlad- kommer den då ha ett skydd, immunförsvar mot sjukdomen då ? Tänkte hälla på...
Svar
12
· Visningar
2 111
Senast: LaMaya
·
S
Hästvård `Ni kanske har läst mina trådar förut med min häst som har haft allt möjligt under hela vintern och de är fortfarande något vajsing med...
Svar
3
· Visningar
655
Senast: Ella_99
·
J
Hästvård Hur många här anser det nödvändigt att avmaska mot botulism?? Anledningen till att jag frågar är för att en kompis till mig berättade...
Svar
16
· Visningar
2 446
Senast: siia85
·
S
Foder & Strö Har en liten äldre herre 19 år. Rids varje dag i korrektform om det krävs.. annars mysiga skogsturer. Nu de senaste två veckorna har...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: sweet_extraa
·
K
Hästvård Några i stallet vaxinerade mot hästinfluensa idag men dom hade missat med 1 månad så dom måste grundvaxinera igen.:confused: Stämmer...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: lundsbo
·
K
Hästvård Hur vanligt är det att hästar ha varma hovar? Hästen i fråga har ganska varma hovar, ej överdrivet varma. Går oskodd och promeneras...
Svar
8
· Visningar
1 630
Senast: Sunelisa
·
Hästvård Har en 1 åring som har haltat till o från 1 ½ månad nu o har varit in på klinik där de sa att hon är ömfotad....... har nu blivit rejält... 2 3
Svar
40
· Visningar
6 367
Senast: monell
·
Hästvård Någon som kan berätta hur ni gjorde? Min häst har stått sedan 3 april, han har fått behandling 2 ggr. Vi har varit ute på promenader...
Svar
3
· Visningar
870
Senast: AnnaKarinA
·
H
Hästvård Ja vad ska jag göra!! Vad ska jag ta mig till??? Köpte min häst gör ett och ett halft år sedan.. Då var han tre. Började rida lite på...
Svar
9
· Visningar
1 027
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Jag har en fullblodskorsning (50% fullblod) som är lite svårfödd, men nu har tagit sig bra med hjälp av bl a lucernhack. Gick över från...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: ragge
·
Hästvård Läste precis en försäljningsannons där hästen haft fång tidigare, men var nu vaccinerad mot det. Någon som har hört talas om detta...
Svar
5
· Visningar
1 692
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka