Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Ja vad ska jag göra!! Vad ska jag ta mig till??? Köpte min häst gör ett och ett halft år sedan.. Då var han tre. Började rida lite på...
Svar
9
· Visningar
1 025
Senast: AnnaKarinA
·
Foder & Strö Jag har en fullblodskorsning (50% fullblod) som är lite svårfödd, men nu har tagit sig bra med hjälp av bl a lucernhack. Gick över från...
Svar
3
· Visningar
679
Senast: ragge
·
Hästvård Läste precis en försäljningsannons där hästen haft fång tidigare, men var nu vaccinerad mot det. Någon som har hört talas om detta...
Svar
5
· Visningar
1 691
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Idag var min häst varm i framkotorna, inte super varm men dem var varma. Hon känns lite hackig i v. fram när man verkligen ökar traven...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: CocoCola
·
C
Hästvård är det ofarligt att avmaska ett nyseminerat sto???
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Cybbe
·
Hästvård en kort fråga bara.. vad är sederad?
Svar
2
· Visningar
2 343
Senast: Modest
·
P
Hästvård Någon som har bra bilder på hur fölhovar "ska" se ut efter en vecka, två veckor, en månad, två månader, osv? (Ett föl som rör sig mycket...
Svar
1
· Visningar
1 447
Senast: saila
·
Hästvård Exakt vad krävs för triangelmärkning egentligen.:confused: Vi har varit fyra turer till kliniken nu och ponnyn är röntgad överallt...
Svar
1
· Visningar
737
Senast: saila
·
S
Foder & Strö Sitter och funderar över alla typer av foder som finns ute i butikerna. Är inte helt lätt att som "nybörjare" få en översikt på vad som...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: milly
·
E
Foder & Strö Fick tips om att ge korn då min häst är tunn över ryggen. Över revbenen är hon fin i hullet, men då hon stått en tid och tappat muskler...
2
Svar
23
· Visningar
1 755
Senast: MonteRose
·
E
Hästvård Jag är ute efter en oelastisk gasbinda 10cm hög, och det är sk*tsvårt att få tag på. Mitt apotek som skall vara djurapotek i min stad...
Svar
11
· Visningar
4 657
Senast: Eddas
·
M
Hästvård Hejsan.. skulle behöva lite hjälp... Min häst kliar av sig svansen uppe vid svansroten och jag vet inte vad jag ska göra åt det...
Svar
9
· Visningar
859
Senast: miraxteam
·
Foder & Strö Ja, ni ser rubriken... När är ett hö egentligen för gammalt för att fodra med? Går det att fodra med ett 2-3 år gammalt hö om det...
Svar
3
· Visningar
5 853
Senast: Lollo_ok
·
Foder & Strö Tänkte det kunde vara intressant för er andra med fångisar. :idea: Läste nyligen en intressant artikel i en engelsk hästtidning om...
2
Svar
35
· Visningar
5 294
C
Foder & Strö Vad använder du o varför? Vad betalar du för ditt val? Ni som använder hösilage/ensilage vaccinerar ni regelbundet?
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Moonspell
·
N
Hästvård Jag har ett sto som krubbiter JÄMT. I boxen,ihagen,vid bommen när man gör iordning henne. Det sägs att hästar gör det när de är rastlösa...
Svar
6
· Visningar
1 332
Senast: Falcon86
·
R
Hästvård Någon som kan berätta lite mer om pålagringar? -Hur/varför uppkommer de? -Hur påverkas hästen? -Hur undviker man pålagringar? -Vad...
Svar
4
· Visningar
997
Hästvård min häst står skadad och rids därför inte eller så jusst nu, i början gick de bra men nu känns han mer och mer deppig, går med...
Svar
3
· Visningar
1 000
A
Hästvård Tildren! Hej, jag har en valack som är 9 år och som ev ska få behandling via dropp med Tildren. Det är en ganska dyr behandling som...
2 3
Svar
58
· Visningar
10 320
Senast: Ryttarsmurfen
·
Hästvård "Min" häst har "alltid" haft gallor bak och de har hållt sig relativt mjuka och fina. Men i söndags upptäckte jag när jag tog in honom...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: wannehavefun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka