Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Idag såg jag att min pojke hade ett skap som en fotboll. Egentligen är det inte själva skapet, utan mer ovanför. Hur som helst är det...
Svar
9
· Visningar
1 407
V
Hästvård Har just varit och köpt ett boett täcke till min dam e.s hon är så kännslig för flugor o knott. men nu uindrar jag om det skaver av...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: hillevie
·
Hästvård Hej allihopa! Idag åkte jag i väg och skulle träna dressyr för min tränare, jag red fram och så började vi med övningen vi skulle...
Svar
5
· Visningar
820
Hästvård Har någon haft en häst som har lyckats skada kotsenbenet? Min häst fick en kraftig hälta som orsakades av en smäll på detta ben. Hur han...
Svar
3
· Visningar
1 138
Senast: alazzi
·
Hästvård Fick svar på ett kolla masken- prov igår, visade 0 EPG av alla tre sorter de testar för (har inte pappren här). Stämmer det eller kan...
Svar
5
· Visningar
785
Senast: superstar
·
Hästvård Om en häst får sömstick runt om så den blir halt, då är väl inte detta ett tillfälligt misstag? Är detta något man kan acceptera av en...
2
Svar
20
· Visningar
4 383
Senast: mumin
·
Hästvård min ponny tappar inte sin vinterpäls och jag begriper inte varför. Det var precis samma sak förra året. Han får väldigt tjock och lång...
2
Svar
20
· Visningar
6 314
Senast: tinafinis
·
Hästvård Vi har en häst stallet som jag tror är 24 år. Förra veckan fick han något som liknade ett kolik anfall plus hög feber. Vet. var ute...
Svar
7
· Visningar
1 084
Senast: Vavsla
·
M
Hästvård Känns bara som det är problem med hästen nu... Han har blivit riden väldigt sporadiskt i ett år o nu har jag försökt sätta igång han...
Svar
7
· Visningar
1 128
Senast: M-Meduza
·
Foder & Strö Granngården har fått in ett nytt specialtillverkat foder för tex Islandshästar,detta heter Marstall och är ett Muslifoder. Ngn som har...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: fettso
·
Hästvård Då är det trassel med min Korsförlamningshäst igen. Hon fick en sårskada för tre veckor sedan och kunde inte intervalljobbas på två...
Svar
10
· Visningar
1 058
Senast: saila
·
A
Hästvård Har en 4 åring som nyligen har börjat att snubbla till bak . Det här är helt nytt och knepigt. Är i god kondition och var in till...
Svar
9
· Visningar
872
Senast: Boj
·
Hästvård Om nu hästen redan haft ilichias och blivit behandlad- kommer den då ha ett skydd, immunförsvar mot sjukdomen då ? Tänkte hälla på...
Svar
12
· Visningar
2 110
Senast: LaMaya
·
S
Hästvård `Ni kanske har läst mina trådar förut med min häst som har haft allt möjligt under hela vintern och de är fortfarande något vajsing med...
Svar
3
· Visningar
652
Senast: Ella_99
·
J
Hästvård Hur många här anser det nödvändigt att avmaska mot botulism?? Anledningen till att jag frågar är för att en kompis till mig berättade...
Svar
16
· Visningar
2 446
Senast: siia85
·
S
Foder & Strö Har en liten äldre herre 19 år. Rids varje dag i korrektform om det krävs.. annars mysiga skogsturer. Nu de senaste två veckorna har...
Svar
4
· Visningar
675
Senast: sweet_extraa
·
K
Hästvård Några i stallet vaxinerade mot hästinfluensa idag men dom hade missat med 1 månad så dom måste grundvaxinera igen.:confused: Stämmer...
Svar
11
· Visningar
1 423
Senast: lundsbo
·
K
Hästvård Hur vanligt är det att hästar ha varma hovar? Hästen i fråga har ganska varma hovar, ej överdrivet varma. Går oskodd och promeneras...
Svar
8
· Visningar
1 622
Senast: Sunelisa
·
Hästvård Har en 1 åring som har haltat till o från 1 ½ månad nu o har varit in på klinik där de sa att hon är ömfotad....... har nu blivit rejält...
2 3
Svar
40
· Visningar
6 356
Senast: monell
·
Hästvård Någon som kan berätta hur ni gjorde? Min häst har stått sedan 3 april, han har fått behandling 2 ggr. Vi har varit ute på promenader...
Svar
3
· Visningar
866
Senast: AnnaKarinA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31