Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Grannens dotter kom upp till mig igår kväll och sa att hon hade hittat min häst halt i hagen igår.. Trodde jag! Halt var bara förnamnet...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 435
Senast: reykurboy
·
Foder & Strö En vit säck som det står "Lusernepiller" på. I innehållsdeklarationen står endst värdena på Råprotein, Smrp, Mj och Ts. Någon som vet...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Antiqua
·
F
Hästvård var in med min häst för tre veckor sedan, han var då halt i div leder runt om men sprutades i kotorna fram (5 grader resp, 2.5-3 grader)...
2 3
Svar
54
· Visningar
4 180
Hästvård Lillan har fått rosa fläckar på mulen och runt kanten på ena ögat,kan det vara någon typ av svamp eller??? De blir fler hela tiden,hon...
Svar
1
· Visningar
951
Senast: arna
·
E
Hästvård Hej! Upptäckte idag att min islandsvallack luktade illa från skapet. Han verkade irriterad också, stod och slog upp med bakbenet...
Svar
1
· Visningar
660
Senast: Boj
·
S
Foder & Strö Min häst har troligtvis kronisk bronkit. Hon fick en massa olika mediciner i vintras och blev till slut jättemycket bättre och gick att...
Svar
12
· Visningar
5 643
Senast: LisaPL
·
K
Hästvård Hej har letat efter hjorthornsolja i många år nu. När jag var liten och när det luktade hjorthornsolja då visste man att nu är sommaren...
2
Svar
22
· Visningar
9 506
Senast: kbr
·
Hästvård Här kan du fråga om hovar, ovasett verkningsmetod. Problem såsom bockhov, sprickor, tappskor, barfota etc. Hur man går till väga för att...
19 20 21
Svar
414
· Visningar
42 672
Senast: kopur
·
J
Hästvård Hej, jag har tidigare skrivit här angående min shettis som har eksem. Jag har testat det mesta nu. Han kliar sig mycket nu och jag...
Svar
10
· Visningar
1 353
Senast: PrittePuff
·
Foder & Strö Nån som använder biosynov till sin häst? Har fått tips om att använda det till min häst....hur mycket ska man ge per dag och ska man...
Svar
2
· Visningar
1 030
Senast: Baddy96
·
Hästvård Det där med verkning/skoning vid fång av kronisk karaktär diskuteras ju ofta. Jag vill bara veta om följande kan vara korrekt i någon...
2
Svar
32
· Visningar
4 888
Senast: ponytails
·
Hästvård Hur pass väl skall man känna pulsen i kotan. Jag kände den väldigt väl på minhäst idag, har aldrig tänkt på att känna efter innan men...
2
Svar
37
· Visningar
11 488
Hästvård fast ändå inte... Nu har vi kämpat med muggen hela vintern och den har varit borta ibland, men varje gång kommer den tillbaka.. Eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 600
T
Hästvård Jag har ett shettis sto som inte fäller sin vinterpäls helt. Har varit likadant tidigare vår/sommar hennes vinterpäls har suttit kvar...
Svar
15
· Visningar
1 420
Senast: martha
·
P
Hästvård Hade tänkt prova med Ökozon på min häst i sommar. Skulle vilja höra era erfarenheter av ökozon. Bra som dåliga.
Svar
16
· Visningar
5 338
Senast: reykurboy
·
S
Foder & Strö Jag undrar lite vad normalpriset är för hö och halm i mellansverige? Vet att det är olika från år till år men ungefär.... Vad är överpris?
Svar
6
· Visningar
776
Senast: ang
·
Hästvård Det gäller min halvfoderpålla. :( Hovbroskförbeningen gör sig nu påmind i form av tydlig hälta i trav trots att hovis gjort allt vad...
Svar
15
· Visningar
1 302
Senast: milly
·
Hästvård Ska försöka formulera mig på ett bra sätt. Det är nu 4 hästar i stallet. På tors nästa vecka flyttar 3 av dom och min blir kvar, kommer...
Svar
5
· Visningar
803
Senast: Denver
·
L
Hästvård mina funderingar är nog väldigt politiskt okorrekta. :o men jag vill iallafall bjuda in till en vettig diskussion utan påhopp. men...
Svar
12
· Visningar
2 292
Senast: Lollo_ok
·
Hästvård Har fått ett problem i ridningen. Tidigare var lilla damen mjuk, bar sig väl och var kanontrevlig ett helt markarbetespass. Men nu har...
Svar
7
· Visningar
749
Senast: Iddefixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka