Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Idag var min häst varm i framkotorna, inte super varm men dem var varma. Hon känns lite hackig i v. fram när man verkligen ökar traven...
Svar
3
· Visningar
911
Senast: CocoCola
·
C
Hästvård är det ofarligt att avmaska ett nyseminerat sto???
Svar
2
· Visningar
673
Senast: Cybbe
·
Hästvård en kort fråga bara.. vad är sederad?
Svar
2
· Visningar
2 344
Senast: Modest
·
P
Hästvård Någon som har bra bilder på hur fölhovar "ska" se ut efter en vecka, två veckor, en månad, två månader, osv? (Ett föl som rör sig mycket...
Svar
1
· Visningar
1 449
Senast: saila
·
Hästvård Exakt vad krävs för triangelmärkning egentligen.:confused: Vi har varit fyra turer till kliniken nu och ponnyn är röntgad överallt...
Svar
1
· Visningar
738
Senast: saila
·
S
Foder & Strö Sitter och funderar över alla typer av foder som finns ute i butikerna. Är inte helt lätt att som "nybörjare" få en översikt på vad som...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: milly
·
E
Foder & Strö Fick tips om att ge korn då min häst är tunn över ryggen. Över revbenen är hon fin i hullet, men då hon stått en tid och tappat muskler... 2
Svar
23
· Visningar
1 757
Senast: MonteRose
·
E
Hästvård Jag är ute efter en oelastisk gasbinda 10cm hög, och det är sk*tsvårt att få tag på. Mitt apotek som skall vara djurapotek i min stad...
Svar
11
· Visningar
4 658
Senast: Eddas
·
M
Hästvård Hejsan.. skulle behöva lite hjälp... Min häst kliar av sig svansen uppe vid svansroten och jag vet inte vad jag ska göra åt det...
Svar
9
· Visningar
859
Senast: miraxteam
·
Foder & Strö Ja, ni ser rubriken... När är ett hö egentligen för gammalt för att fodra med? Går det att fodra med ett 2-3 år gammalt hö om det...
Svar
3
· Visningar
5 862
Senast: Lollo_ok
·
Foder & Strö Tänkte det kunde vara intressant för er andra med fångisar. :idea: Läste nyligen en intressant artikel i en engelsk hästtidning om... 2
Svar
35
· Visningar
5 295
C
Foder & Strö Vad använder du o varför? Vad betalar du för ditt val? Ni som använder hösilage/ensilage vaccinerar ni regelbundet?
Svar
8
· Visningar
947
Senast: Moonspell
·
N
Hästvård Jag har ett sto som krubbiter JÄMT. I boxen,ihagen,vid bommen när man gör iordning henne. Det sägs att hästar gör det när de är rastlösa...
Svar
6
· Visningar
1 334
Senast: Falcon86
·
R
Hästvård Någon som kan berätta lite mer om pålagringar? -Hur/varför uppkommer de? -Hur påverkas hästen? -Hur undviker man pålagringar? -Vad...
Svar
4
· Visningar
997
Hästvård min häst står skadad och rids därför inte eller så jusst nu, i början gick de bra men nu känns han mer och mer deppig, går med...
Svar
3
· Visningar
1 001
A
Hästvård Tildren! Hej, jag har en valack som är 9 år och som ev ska få behandling via dropp med Tildren. Det är en ganska dyr behandling som... 2 3
Svar
58
· Visningar
10 328
Senast: Ryttarsmurfen
·
Hästvård "Min" häst har "alltid" haft gallor bak och de har hållt sig relativt mjuka och fina. Men i söndags upptäckte jag när jag tog in honom...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: wannehavefun
·
Hästvård Grannens dotter kom upp till mig igår kväll och sa att hon hade hittat min häst halt i hagen igår.. Trodde jag! Halt var bara förnamnet... 2 3
Svar
41
· Visningar
6 435
Senast: reykurboy
·
Foder & Strö En vit säck som det står "Lusernepiller" på. I innehållsdeklarationen står endst värdena på Råprotein, Smrp, Mj och Ts. Någon som vet...
Svar
5
· Visningar
1 205
Senast: Antiqua
·
F
Hästvård var in med min häst för tre veckor sedan, han var då halt i div leder runt om men sprutades i kotorna fram (5 grader resp, 2.5-3 grader)... 2 3
Svar
54
· Visningar
4 180

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka