Sjuk häst, hjälp!

Sv: Sjuk häst, hjälp!

Det vet tror är att hon har gått omkull i hagen och fått en skada på halskotpelaren. En spricka, muskelskada eller liknande som trycker mot ryggmärgen och nerverna. Trycket gör att hon får balansproblem. Men som det är nu så är hon inte så dålig att hon är en fara för sig själv eller någon annan. Hon är helt enkelt lite vinglig med bakfötterna och lyfter dem lite högre än vad hon har gjort innan hon blev sjuk. men vet sa att han var väldigt förvånad över hennes snabba tillfrisknande, han var nästan säker på att hon inte skulle gå att rädda.

Hon har ataxiska syndrom tydligen :angel: Men om allt går som det ska så hon kunna leva ett helt normalt liv som sjukpensionär och promenadhäst. Och det är jag väääldigt glad för. Har fött upp henne själv och det är sista hästen jag har kvar nu. Hade helvetes alla kval igår på vägen upp till djursjukhuset, var beredd på att inte få med mig någon häst hem..

Men nu går hon här ut i hagen och ser väldigt lycklig ut. Glad att slippa ut ur sjukhagen. ..:love:

Sv: Sjuk häst, hjälp!

Då förstår jag att du är riktigt glad, du får ge henne en saftig morot imorgon och bara känna va livet kan vara härligt ibland! :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 938
Senast: Jamtland
·
Hästvård Förlåt för novell. Jag brukar inte rådfråga om sånt här över nätet men jag har stora problem med min ponny och vet inte längre villa...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
13 804
Hästvård Min häst är ett kallblod på 17 år, aldrig varit halt innan bortsett från hovböld en gång. Hel och frisk i kroppen i grunden. Men i...
Svar
16
· Visningar
7 246
Senast: Ridinglady
·
Hästhantering Holy Moly bukefalare! Nu behöver jag tips och råd av er. "varning för lång text" Jag är i grund och botten en rätt så orädd hoppryttare...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
13 239
Senast: Mickizz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025