Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård 2 av hästarna i stallet fick igår tänderna kollade av vet. ingen av dom har nog varit kollade ngn gång förut så vet gav lugnande direkt...
2
Svar
28
· Visningar
2 333
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Tillsätter ni mineraler när hästen går på bete? Jag har absolut ingen aning om mina hästar får i sig tillräckligt med mineraler nu när...
2
Svar
21
· Visningar
1 870
Hästvård Hur behandlar ni ett sår som ni upptäckt blöder på eran häst? Rengör ni med vatten på bomull eller med jodopax? Är det viktigt att lägga...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: elin.hs
·
S
Foder & Strö Jag har precis köpt mig en pre och fick höra att pre inte ska ha för proteinriktfoder. Då undrar jag vad som är bäst. Någon som vet? Säg...
Svar
7
· Visningar
939
Senast: SaraXX
·
Foder & Strö Hur mycket förbrukar era hästar saltstenar? Min häst förbrukar 1/vecka utan att överdriva. Hn står och slickar jämt! Funderar på att...
Svar
11
· Visningar
1 170
·
Foder & Strö Jag har en häst som sedan 1-åring (nu 6 år) har "rinningar" från ändtarmen. Men normal avföring. Hans mage är känslig för kraftfoder, så...
Svar
3
· Visningar
786
·
M
Hästvård Antagligen. Hästen fick benfraktur bägge bak januari-06, blev återställd, fick därefter inflamation i bägge bak, därefter helt...
2
Svar
26
· Visningar
2 362
Senast: Bison
·
M
Hästvård Vad skulle ni kalla det? Om man får hem en häst som revbenen syns, ej borstat på flera månader, långa hovar, helt utan muskler och matta...
2
Svar
22
· Visningar
1 952
Senast: Lookahead
·
A
Hästvård ...damp ner i brevlådan i dag :) Ny och ny, det finns väl en gammal förstaupplaga denna baseras på men det ser lovande ut. Nån mera som...
Svar
1
· Visningar
814
Senast: ang
·
M
Hästvård Ibland kan man höra av folk som blivit anmälda för att de har en mager/tunn häst. Visst ska man vara uppmärksam om man ser en sådan...
Svar
6
· Visningar
910
Senast: heylan
·
Hästvård Skulle kastrera grabbarna nu men upptäckte då att en av dom bara haden en stor. Veterinären kände en mindre längre upp. Lite konstigt...
Svar
2
· Visningar
753
Senast: hillevie
·
Foder & Strö Har en häst som står skadad o kommer inte att ridas på ett antal veckor utan bara promeneras. Undrar om jag kan ge honom fri tillgång av...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: ameo
·
Hästvård När mina hästar går i en bestämd hage (den med mest gräs i för tillfället), så får dom på sig äckliga små blodsugande kryp. :eek...
Svar
9
· Visningar
1 184
Senast: Centaur
·
J
Hästvård Mitt föl har fått plasma i 4 omgångar. Pga hög infektionskurva och feber (40,3 grader) fick han oxå hippotrim samt penselin som vi...
Svar
7
· Visningar
2 391
Senast: Jaba
·
D
Hästvård Vad händer med en häst som inte är vaccinerad mot stelkramp eller hästinfluensa då? Nu syftar jag mest på hästinfluensan, om hästen nu...
Svar
1
· Visningar
601
Senast: hillevie
·
K
Hästvård Min pålle har fått bulor längs bakbenen och en hyfsad stor på insidan av bakbenet. Och en del andra små bulor på halsen och magen...
Svar
5
· Visningar
819
W
Hästvård Hej. Jag har lite problem just nu, eftersom varken jag eller hästen trivs i det nuvarande stallet så måste vi ju flytta. Problemet är...
Svar
3
· Visningar
907
Senast: walkyria
·
L
Foder & Strö När jag & dottern köpte ungponnyn fick vi med en, enligt mig, annorlunda foderblandning som de tidigare ägarna gett honom, två ggr per...
Svar
9
· Visningar
1 115
Senast: ekedal
·
T
Hästvård Vad gäller nu med avmaskning?Jag tycker det kommer nya direktiv hela tiden. Det är iaf. dags för mig att byta medel för jag har haft...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Tess82
·
Hästvård När jag var liten lärde jag mig att man kunde se på hur hästen svettades om den arbetade med bakbenen. Då skulle hästen vara svettig i...
Svar
12
· Visningar
1 461
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka