Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

B
Hästvård Min häst fick akupunktur i korset igen i tisdags och hon är som en helt ny häst! :) Någon annan som har användt sig av denna metod på...
Svar
2
· Visningar
901
Senast: Boj
·
Hästvård Fbldamen kliar sin man. Inte 'eksemkli', men finner stooor njutning i att stå och skava den mot lämpligt lutande träd. Manen blir dock...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: Hellez
·
Hästvård Hur lång tid brukar det ta innan hästen är frisk?
Svar
6
· Visningar
1 807
Senast: em76
·
U
Hästvård vet inte om de ligger rätt här men endå.. ja undrar om de är skadligt på nåt sätt att sadla om hästen är blöt? för ja kan omöjligt...
Svar
6
· Visningar
1 221
Hästvård Min pålle håller nu på att sättas igång mycket sakta efter en envis hovledsinflammation, har tänkt att tömköra honom mycket för att han...
Svar
1
· Visningar
860
Senast: AnnaKarinA
·
T
Hästvård Har upptäckt att min häst äter upp staketen i sin hage! Han har alltid varit krubbitare, men har blivit mkt bättre på sistone.. inne... 2
Svar
21
· Visningar
2 235
Senast: flurrizen
·
Hästvård hej jag undrar om det finns nån som vet vad man kan ha på hästarna för att slippa alla dessa otäcka fästingar. sk hemgjorda saker...
Svar
4
· Visningar
722
Senast: mylisen
·
A
Foder & Strö Fösta tråden i dethär forumen från min del :D I alla fall, har ett föl på 1½ månad som är väldigt välskapt o jätte fint i hull. Växer...
Svar
4
· Visningar
756
Senast: annalisa
·
E
Foder & Strö Min ponny har blivi lite tunanre nu under vintern... Nu går hon på hösilage, grund å havre... Kan man ändra så man ger hösilage...
Svar
17
· Visningar
1 573
Senast: EnSomUndrar
·
Hästvård Unghästen hemma är svullen framför juvret. Hon är inte dräktig, då hon ej gått med eller i närheten av hingstar det senaste året...
Svar
7
· Visningar
8 337
Senast: Rimfaxe
·
Foder & Strö visst är det så att alla lucern pellets inte måste svälla? men hur är det med "danske lucern piller" står inget på påsen så då borde...
Svar
16
· Visningar
1 395
Senast: LillaMy84
·
M
Foder & Strö Jag har en galen nordsvensk på 12 år. Han är jättehet och jag har problem med fodret. Just nu ger jag han 1 lite lusern, plus lite...
Svar
6
· Visningar
702
Senast: majabergman
·
Hästvård Jag har lämnat ut hästen på foder till en tjej jag känt länge. Den här tjejen har skött hästen sedan hon var föl (hemma hos mig) och... 2 3
Svar
45
· Visningar
4 266
Senast: Equilibrium
·
S
Hästvård Hejsan, jag skall sälja min häst och hade en eventuell köpare och han provred hästen och påstod att muskeln vid käken var för stor pga...
Svar
6
· Visningar
2 263
Senast: Anneli
·
F
Hästvård Hej är det farligt att ha gräsbroddar på när man åker ca 1/2 timme i transport om man har ca en halv meter djupt spån i transporten... 2
Svar
20
· Visningar
1 876
Senast: Fjanton
·
C
Hästvård Hej ska åka till vet med min häst till hennes klinik för att vaccinera , så glömde jag fråga om jag ska ta ut hästen ur släpet eller det...
Svar
11
· Visningar
1 245
Senast: Crona
·
S
Hästvård Okej, Jag har absolut noll koll på hästar och fästingar, så berätta allt! Tex. Hur farliga är fästingar för Hästar, vad kan hända? Hur...
Svar
15
· Visningar
1 807
Senast: Skorpan
·
Hästvård 2 av hästarna i stallet fick igår tänderna kollade av vet. ingen av dom har nog varit kollade ngn gång förut så vet gav lugnande direkt... 2
Svar
28
· Visningar
2 333
Senast: Mitrolle
·
Foder & Strö Tillsätter ni mineraler när hästen går på bete? Jag har absolut ingen aning om mina hästar får i sig tillräckligt med mineraler nu när... 2
Svar
21
· Visningar
1 870
Hästvård Hur behandlar ni ett sår som ni upptäckt blöder på eran häst? Rengör ni med vatten på bomull eller med jodopax? Är det viktigt att lägga...
Svar
3
· Visningar
957
Senast: elin.hs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 31
  • Shop to you drop, del 4