Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har lite problem med min häst. Trots att sommaren börjat närma sig är hon fortfarande långhårig, är dassig i pälsen och mager. Hon har...
Svar
2
· Visningar
1 209
Senast: Ämelie
·
Hästvård Ni som har hästar med dåliga hovar, Hur gör ni för att få bättre hovkvalité? Vad är skillnad på Enzion och Biotin? Vilket är bäst?
Svar
6
· Visningar
1 156
Senast: Baroya
·
Foder & Strö Visst finns det uträknat av "nått" vad sveriges hö ligger på i medel? har hört att om man inte har någon analys så brukar folk använda...
Svar
7
· Visningar
1 092
Senast: bollen__
·
J
Hästvård Är det möjligt att ett blodprov kan ge två helt skillda resultat? När blir blodprov gammla? I måndags togs det blodprov på min...
Svar
5
· Visningar
1 296
Senast: Jaba
·
Foder & Strö Undrar vad ni ger för foder till era B-ponnyer. Hö/hösilage, kraft, mineraler/vitaminer. Någon kanske har tips på mängd och fodertyp...
2
Svar
23
· Visningar
4 488
J
Hästvård Hej! Har en liten fundering angående B- vitamin. Jag klippte min islänning (bogen, halva halsen, under halva magen) i början av...
Svar
6
· Visningar
1 046
Senast: jezzscar
·
I
Hästvård Någon som kan berätta lite om vad en kronsik hälta innebär? Tacksam för svar ;) /Isabell
Svar
5
· Visningar
1 693
Hästvård Hur täcker ni på sommaren? I morse när jag kom till stallet kl 6 hade det småduggat lite och var typ 8 grader, det var mulet och jag...
2
Svar
26
· Visningar
6 316
Senast: flurrizen
·
Hästvård Tittade på min hästs röntgenbilder o tänkte lite:idea: Om vi tar hovbenets placering- alltså att det lutar en aning- gör ju att det...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
8 373
Senast: istapp
·
G
Foder & Strö Ja, nu undrar jag vad ni ger hästarna för foder för att dom ska bli piggare? Min häst har inte så mycket vilja och blir seg nu som då...
Svar
13
· Visningar
1 676
Senast: bollen__
·
Hästvård Min 2-åriga valack "arbetar" i dagsläget 1-2ggr/v i form av tömkörning ute i skogen (förberedande för inkörning), min fundering är om...
Svar
5
· Visningar
762
Senast: Amk
·
B
Hästvård Vi har precis hämtat hem ett sto med föl (ca 1 mån gammalt) och stoet står och slickar på saltstenen oavbrutet. Är det bra? :crazy:
2
Svar
22
· Visningar
1 884
B
Hästvård Har det visat sig via träckprov att hästen har. I ganska stora mängder som kräver avmask.medel. Fann att jag har Bimectin (ivermectin)...
Svar
3
· Visningar
941
Senast: Blixtra
·
Hästvård Ni som är "låsningsfreak" eller liksom min far är petiga med att få bort alla spänningar/låsningar som finns hos hästar för att få dem...
2
Svar
33
· Visningar
2 843
Senast: Totola
·
S
Hästvård Kan en häst få "fångreaktioner", dvs stå konstigt med frambenen(fångställning) och puls i benen/varm i hovarna av sömstickning? jag...
Svar
4
· Visningar
6 418
Senast: axel
·
S
Hästvård Vid intaget hade samtliga hästar "upphöjningar" på bringan. Ser ut som gigantiska myggbett. Överallt finns det sårskorpor (ser ut som...
2
Svar
22
· Visningar
2 693
Senast: axel
·
Hästvård Blev väldigt häpen av en diskussion på ett annat forum (än Bukefalos) ikväll, då en kompis berättade att Distriktsveterinärerna slutat...
2
Svar
31
· Visningar
4 424
W
Hästvård Ett ben är mycket varmare än de andra. lite gallig (men det kan hon vara annars oxå) Jag förstår ju att det är något, typ infektion...
Svar
1
· Visningar
867
Senast: memmalotta
·
Hästvård Om man tar blodprov för att att kolla om hästen har erlichia eller dyl, hur lång tid tar det då innan man får tillbaka provsvaren? Om...
Svar
4
· Visningar
713
Senast: Olympus
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av deras foder? Är ni nöjda?
Svar
18
· Visningar
3 249
Senast: Lea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31