Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Foder & Strö Jag har en fjording valack på 15 år som just nu är "avställd" pågrund utav en skada, kommer sättas i gång här fram igenom. Han leds bara...
Svar
9
· Visningar
1 792
Senast: milly
·
T
Hästvård Hej kan hästar bara chocka lite?Sputade min häst i dag. Han spärrade upp ögonen å vred huvudet åt väster verkade blind på vänster öga...
Svar
10
· Visningar
1 240
Senast: Tail
·
Svar
1
· Visningar
623
T
Hästvård Jag har hört av någon, kommer inte ihåg vem eller när, att sådana där "ringar" eller fläckar eller vad man ska kalla dem, som tex min...
2
Svar
31
· Visningar
4 456
Senast: remmis
·
F
Hästvård Ridskolan som ligger 500 m från mitt stall blev isolerat igår pga av mistänkt kvarka, preliminära provsvar kommer på fredag. Jag var där...
2
Svar
20
· Visningar
1 741
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Idag när stallägaren hämtade in hästarna så var min häst totalt uppriven och bara skakade. De andra var kollugna och den som brukar...
Svar
1
· Visningar
591
Senast: Sonic76
·
P
Hästvård Jo vårt sto har visat att hon inte är helt ren i något ben. Vi lyckas inte komma överens om vilket. Hon är inte varm eller så...
Svar
4
· Visningar
1 207
Senast: hillevie
·
H
Hästvård är det någon som har något fint knep som funkar när man ska f¨bort galla??:crazy:
Svar
9
· Visningar
6 925
Senast: malumbub
·
T
  • Låst
Hästvård Har nu läst om alla ordkrig, skodda hästar vs barfota. Kan någon lägga upp några fina bilder på "korrekt" verkade hovar. Både med skor...
Svar
1
· Visningar
862
Senast: Boj
·
Hästvård Som man lätt ser igen, var finns det att köpa? Skulle väldigt gärna vilja ha flughuva i hagen på min häst då hennes ögon är väldigt...
Svar
5
· Visningar
921
Senast: LIA
·
Hästvård Lindar ni era hästar på natten? Varför? Jag lindar båda mina hästar. Tävlingshästen: Väldigt tjocka ben utan lindor. Blir...
Svar
10
· Visningar
1 526
Senast: Baroya
·
K
Hästvård Ponnyn som min dotter rider har helt plötsligt börjat att trampa sig. han har inte gjort detta förut, men nu blöder han när hon har...
Svar
2
· Visningar
800
Senast: zilla
·
B
Hästvård Mitt halvblod har haft gaskolik inatt. Frågan jag undrar om någon kan vara på är. Hon släpptes på nytt bete i går, skulle gå en liten...
Svar
7
· Visningar
913
Senast: jannica
·
K
Hästvård Min häst har klivit på sig själv på ena frambenet, en bit under kotan & han lyckas alltid riva upp det på ett eller annat sätt så det...
Svar
8
· Visningar
974
Senast: jannica
·
Hästvård Någon som sett något liknande, ska försöka förklara så bra jag kan. Russ föl på 7 månader, Kom till mig i Januari, tanken var att han...
Svar
18
· Visningar
1 752
Senast: giffan
·
J
Hästvård Hej :bump: Jag har funderat lite på vad Grumme kan användas till. För jag har sett ganska många använda det till hästar. (Jag vet...
Svar
17
· Visningar
2 194
Senast: Niantrezz
·
Hästvård Hej! Nu fasar jag att våran överviktiga shettis fått fångkänningar!! Han och de andra hästarna går just nu i vinterhagen utan...
2
Svar
31
· Visningar
2 174
Senast: Vikkan
·
L
Hästvård fram en senskada? Orolig.
Svar
8
· Visningar
1 000
Senast: Tail
·
L
Hästvård (Flytta den om den ligger på fel plats) Ja, nu är det såhär att jag äntligen ska fixa till manen på min ponny, som nu börjar bli ganska...
Svar
4
· Visningar
727
Senast: Ingela_S
·
C
Foder & Strö Har köpt (pelletsform) Mineraler (krafft grön) eller någonting sånt.. kass på att komma ihåg namn .. :( hur ofta och när (från start...
Svar
7
· Visningar
950

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Löpband till hund?
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka