Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Hur märker man att hästen har cushings syndrom? Har hört talas om att pälsen kan blir lockig och att den inte fäller normalt. Hur...
Svar
3
· Visningar
1 176
Senast: hillevie
·
Hästvård Barnens Shettlandsvallack har haft hosta sedan början av våren,torr djup hosta,ej särskilt snorig(genomskinligt),har ej tagit...
Svar
9
· Visningar
911
Senast: istapp
·
M
Hästvård Ge exempel på olika behandlingar som ingår i sk. medicinsk eftervård?
Svar
1
· Visningar
581
·
Hästvård Visst är det väl mycket troligt att en häst som inte fäller sin päls (inte gjort ännu så här års) har brist på PROTEIN? Och kanske även...
2
Svar
21
· Visningar
5 480
·
Hästvård Satt just och funderade på detta när hästar blir gamla och åldras; äldras vallacker "fortare" är hingstar eller tvärt om? Hur...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Ok, jag ska räkna ut på ett ungefär hur mycket korn jag ska köpa hem av min leverantör som jag inte alls träffar många ggr så jag tänkte...
Svar
10
· Visningar
2 083
Senast: KillerQueen
·
P
Foder & Strö Vad bör foderkostnaden hamna på för en normalfödd halvblodshäst som tränas regelbundet och tävlas ibland? Alltså en rätt generell häst? ;)
Svar
5
· Visningar
847
Senast: Farao
·
F
Hästvård Jag har en häst som har börjat bajsa löst. Det hon får är: 6 dl Hel Havre 4 dl Betfor Hö (rent och fint) dygnet runt Någon som...
Svar
1
· Visningar
620
Hästvård vad är det? hur används det och mot vad kan man använda det?
19 20 21
Svar
403
· Visningar
28 442
Senast: Jippo
·
Foder & Strö Min fånghäst (hade det 2005) håller nu på att långsamt vänjas in på bete. Det går bra och han går nu två timmar per dag. Han äter...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: _Runaway_
·
Hästvård Min häst har redan nu problem med knott o småflugor. Hon var täckt med det på halsen huvudet och mellan bakbenen. VAd göra? Jag har...
Svar
4
· Visningar
1 189
Senast: Sonic76
·
B
Hästvård Finns det någon som har ett toppen-tips på hur man kan fixa till balansen i häst-magar? Mina två araber är helt felaktiga i magarna för...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: MonteRose
·
M
Hästvård Skriv i min tabell ? Behövs det verkligen täcken på hästen på sommaren ? ett våffeltäcke/svett täcke blir den ju varken kall eller...
Svar
2
· Visningar
708
·
B
Hästvård Vad tkr ni på en tävlings ponny. *klippt på vinter ( håriga ben ) : *eller vinterpälsen kvar ? : *eget förslag ...
Svar
3
· Visningar
765
·
S
Hästvård Vetrinären var ute och kollade ponnyn i torsdags, kotledsinflammation..Var in i fredags och behandlade och hoppas det kommer bli bra...
Svar
12
· Visningar
2 311
Senast: Isbiteen__
·
Hästvård Hej, min häst sliter ner sina framhovar enormt snabbt. Eller snarare sina skor då han är skodd runt om. Det är främst vid tåkappan som...
2
Svar
33
· Visningar
5 438
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Lillkillen var, enligt mig som gärna vill ha dem lite på plus hellre än lite på minus sett på skalan inom normalhull, lite för...
Svar
12
· Visningar
1 157
Hästvård Har lite funderingar på vilka kriterier man går efter för att triangelmärka en häst. Jag tänker på försäkringsbolag, vet mm? Hurdan...
2
Svar
20
· Visningar
1 592
Senast: ujent96
·
Hästvård Det sägs ju att de bara kissar ut överskottet men vad är det då som skiljer dem från oss människor som inte ska äta för mycket salt? Är...
2
Svar
29
· Visningar
7 603
Foder & Strö Jag har en arabåring (f. juni -06) som sedan han flyttade hemifrån (vid lucia) har varit på tok för tunn men jag vet baske mig inte vad...
Svar
16
· Visningar
1 390
Senast: Kassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka