Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Foder & Strö Såg i reklamen från Granngården att de har ett nytt foder, speciellt framtaget för islänningar. Någon som testat detta? Jag har idag...
Svar
16
· Visningar
1 436
Senast: moonlightgarden
·
B
Hästvård Hej! Jag måste bara få lov att skriva av mig lite.. Är så fruktansvärt less på alla motgångar nu. Har varit inne på Djursjukhuset...
2
Svar
26
· Visningar
2 713
Senast: carinah
·
Hästvård Travsto, elva år gammal står ett par år på stort stall med kassa hagar, hö med hemska värden som tas in från olika leverantörer varje...
Svar
13
· Visningar
1 169
Senast: Gwaeron
·
Foder & Strö Jag blir förvirrad av all information som finns där ute. Vad ska ett 2 årigt kbl äta? Går på lösdrift nu, lättfödd(?). Förra...
Svar
5
· Visningar
2 015
Senast: Sammet
·
D
Foder & Strö Min häst är 18 år i år och är väldigt pillig med maten. Inte bara att han är kräsen utan behöver verkligen ro om man vill han ska äta...
Svar
8
· Visningar
1 144
Senast: Centaur
·
Hästvård Ngn som har en aning om vad detta inebär? Vad ska man uppfylla för att det ska vara ok att ha hästen i transporten längre tid...
Svar
4
· Visningar
869
Hästvård Tänkte höra med alla om vad ni skulle rekomendera för flug/knott-spray? Jag har RB86, men det går ju knappt o använda för det bara...
Svar
7
· Visningar
1 086
Senast: axel
·
Hästvård Har problem med min häst, någonting är fel och besvärar honom, men ingen tycks veta vad! Historia: Köpte honom ifrån Tyskland i...
2
Svar
20
· Visningar
2 882
Senast: russan 14
·
Foder & Strö NI som använder fodertunnor, vad har ni för sort och hur mycket har de kostat? vars har ni köpt dem? ryms en hel betfor säck/hel havre...
2
Svar
24
· Visningar
8 809
Senast: gutenviks
·
D
Hästvård Upptäckte att den häst jag är medryttare på hade jättemycket fästingar på mulen, på huvudet och halsen. :eek: De flesta fästingarna var...
Svar
6
· Visningar
1 392
Senast: Ylva86
·
L
Foder & Strö Har fått beordringar om att min häst behöver mer protein i sin foderstat för att bygga mer muskler, just nu går hon bara på Lusern och...
Svar
15
· Visningar
1 042
Senast: pinky
·
Hästvård Min unghäst har nog dragit på sig en lättare förkylning, han hostar till ibland och det kommer lite, lite snor från näsan. Det är inte...
Svar
6
· Visningar
1 206
Senast: martha
·
Hästvård Är det någon som röntgat sin hästs bäcken/höfter här? Jag har ett äldre sto..travare om det har någon betydelse...som ibland när man...
Svar
17
· Visningar
2 933
C
Hästvård Först skulle jag vilja fråga om varför man enbart röntga framhovarna på en häst som fått fång? Eller det kanske man inte alltid bara...
2
Svar
26
· Visningar
3 952
Senast: Dehlinda
·
J
Hästvård min häst fick ett lindrigt kolikanfall igår kväll:( har aldrig varit med om att han fått kolik denna tiden på året, han är 18 år och har...
Svar
14
· Visningar
4 223
Senast: TinyWiny
·
K
Hästvård Har en häst som haft en kraftig blödning på ytliga böjsenan fram men som nu nästan e utläkt, men nu har hästen istället efter att ha...
Svar
2
· Visningar
1 027
Senast: kotbullen
·
Hästvård Har ett halvblod som alltid haft lite halvdåliga hovar. I framhovarna är han extremt låg i trakterna. Var har testat med lite upphöjda...
Svar
10
· Visningar
1 069
Senast: Joyride
·
Hästvård Min dotters ponny har fått gå ut på bete och har naturligtvis funnit en sandgrop m rödsand...Det sitter överallt och jag har badat honom...
Svar
8
· Visningar
1 280
Senast: Sara77
·
E
Hästvård Den senaste tiden tycker jag att man läst mycket om tävlingshästar (trav & galopp) som segnat ner på tävlingsbanan och dött knall &...
Svar
2
· Visningar
1 118
Hästvård Hur lång tid tar det för era hovslagare att helsko en häst? ska ha ut en ny hovslagare nu och han sa att det skulle ta ca en...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
7 677
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka