Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård hur får man på bästa sätt bort dem? vad kan de bero på? de är inte hårda utan mjuka och när jag ridit kan de försvinna helt... jag...
Svar
1
· Visningar
642
Senast: mizz_perfect
·
Hästvård Jag har letat i mina böcker men ingen av böckerna är tillräckligt ingående när det gäller hästens anatomi. Veterinären sa namnet på...
2
Svar
28
· Visningar
5 808
Senast: Lusidor
·
T
Hästvård Ja och nu menar jag inte vinterpälsen, för visst tappar hon fortfarande sådan, men nu tappar min gamla tant även sommarpälsen!! :crazy...
Svar
1
· Visningar
542
Senast: Tokmaja
·
T
Hästvård Hej, :smirk: Jordbruksverket gick för ca 1 år sedan ut med att man måste stå som ägare på två hästar. Och att en häst måste att...
Svar
5
· Visningar
753
Foder & Strö Japp! Lillhästen tycker allt annat är mycket mer intressant än att käka :( Just nu går han på fri tillgång på hö. Har gått upp...
Svar
2
· Visningar
1 113
B
Hästvård Min shettis har fått några lustiga prickar på kroppen mest eär det runt ögonen och på huvudet. vet någon vad detta kan vara? han har...
Svar
2
· Visningar
594
A
Hästvård någon som vet på ett ungfär vad en nödslakt (skott i pannan) kostar och vad en avlivning går på för häst? Amz
2
Svar
23
· Visningar
2 015
Senast: hästig
·
Hästvård Jag tar in Kaela och Oskar på kvällarna nu för att dom ska slippa alla insekter(bor i skogen)och Kaela är ju nyimporterad. Men hon...
Svar
5
· Visningar
784
Senast: fettso
·
S
Hästvård Vi kommer att ha 2-4 hästar hemma som kommer att gå i en hage på ca 2000m2 höst/vintersäsong. Hagen är väldigt kuperad med en hel del...
Svar
15
· Visningar
1 524
Senast: super mario
·
Hästvård Finns det studier på hur fetma påverkar hästar? Är det lika farligt för dem som för oss? Min arabkille sväller som en ballong på det...
Svar
6
· Visningar
902
Senast: SockerSara
·
S
Hästvård Har en halvblods kille, imp: Danmark. Har vart ägare på honom nu i snart 2år , och enligt förra ägaren så skall han vara nickel...
Svar
13
· Visningar
3 583
Senast: GinTonic
·
Foder & Strö Hej Jag hittade ett recept här på buke för hosta. Har gett Carrageen i omgångar men tänkte denna gång testa anis och timjan. Finns det...
2
Svar
39
· Visningar
3 780
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Ok, jag vet att det finns några trådar ute om just detta men jag tänkte fråga... Jag ger min tös linfrö nu för att hon fick...
2
Svar
32
· Visningar
2 587
Senast: loppo
·
Y
Hästvård Mitt sto har fått vita prickar på juvret. Hon verkar inte må dåligt av det eller ha ont. Men vad kan det vara? Någon som varit med om...
Svar
1
· Visningar
1 100
Senast: Helan
·
Hästvård Min häst har fått vila i 5veckor nu eftersom hovslagaren var hos oss för fem veckor sedan och sömstack min häst, självklart så sa han...
Svar
16
· Visningar
1 213
Senast: Ewelina
·
M
Hästvård Jag undrar om någon har en bred kunskap om hur man avmaskar hästar jag behöver göra ett avmaskningsprogram, är det någon som kan hjälpa...
Svar
1
· Visningar
610
Senast: Masse
·
Hästvård När jag känner min hästs puls så känner jag vid kotan, för ca två veckor sedan kände jag pulsen bara av att hålla, inte särskilt starkt...
Svar
6
· Visningar
1 225
K
Hästvård Vad tycker ni om produkter me AloeVera te häst? E de bra? Nån som använder å kan tipsa om bra produkter? Funderar på å köpa...
2
Svar
21
· Visningar
2 564
Senast: chansen
·
Hästvård Kan en häst bli halt om sadeln varit felanpassad, t ex för trång?:confused: Min häst markerar 0.5 grad vid böjprov på ett bakben.Nu...
2
Svar
20
· Visningar
4 007
Senast: remmis
·
H
Hästvård En häst med snett bäcken som blivit behandlad tre gånger av kiropraktor och blev lite bättre, men fortfarande är sned... Vad säger ni...
Svar
6
· Visningar
1 089
Senast: hopp_o_galopp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka