Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

T
Hästvård Har ett sto 15 år gamalt som vid beröring strax bakom manken om man trycker liter så går hon ner utan att visa någon smärta (vad jag kan...
Svar
4
· Visningar
911
Senast: cassy
·
S
Hästvård Jag undrar exakt vad som menas när någon frågar om hästen har puls i te x benet vid en skada? Te x om hästen är svullen runt kotan när...
Svar
1
· Visningar
754
Hästvård Hur gör ni med torkning av hästen efter en dusch på sommaren? Vill ni att den torkar inne innan den går ut igen, eller släpper ni ut...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 593
Senast: Hammond
·
S
Hästvård Sofi har sådan otur med sina hovar, hovslagarna rekommenderade att ta av skorna inför sommarbetet och det har jag tänkt göra. Hennes...
Svar
15
· Visningar
1 230
Senast: hopp_o_galopp
·
6
Hästvård ...kanske inte riktigt så illa men hon har blivit ordentligt fet och jag funderar nu på att köpa en "munkorg" som ska begränsar...
2
Svar
31
· Visningar
3 119
Senast: Immer
·
G
Foder & Strö Hej! Vad tycker ni, är det onödigt att fortsätta ge mitt 22-åriga varmblod ½Liter luzern/dag under sommaren när han går i gräshage...
Svar
15
· Visningar
2 377
Senast: Meemisen
·
Hästvård Köpte ett kolla masken låda för första gången och skickade in. Enligt provsvaret hittades inga maskägg överhuvudtaget, det stod 0 vid...
Svar
8
· Visningar
1 091
Hästvård Jag och en kompis satt och diskuterade hur man gör med kyllera. Linda efter eller bara låta det vara? Hur gör ni? :p
Svar
3
· Visningar
783
Senast: Messy
·
E
Hästvård Jag har börjat ge Aloevera gel som tillskott i fodret, eftersom jag har hört att det ska vara bra mot sommareksem. Är det någon som har...
Svar
4
· Visningar
992
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Har min häst utlånad på foder sen ett par månader tillbaka. För två månader sedan lade hon sig ner i hagen, eller det var snarare att...
Svar
9
· Visningar
1 079
Senast: Linduzz
·
J
Hästvård Jag är expert på att oroa mig för saker så jag måste bara få klart för mig att det inte är nått farligt, eller att det är nått...
Svar
3
· Visningar
835
Senast: Lea
·
C
Hästvård I morse när jag tittade till mina hästar så är det 3-åriga sotet svullen på vänster bak, varm var hon också, tog temp den visade 38,3 nu...
Svar
1
· Visningar
613
Senast: Freyja_bus
·
W
Hästvård pållen slår i framhovarna i bakhovarna när hon skrittar... med/utan ryttare alltid samma i nästan varje steg :crazy: vf gör hon så...
Svar
3
· Visningar
671
Senast: wallerie
·
L
Hästvård Jag vet att det är bra att ge B-vitaminer när hästarna fäller och att det är bra för päls, hovar, tagel osv. Men vad är det med...
Svar
11
· Visningar
1 020
Senast: Lea
·
Hästvård Min häst fick fång för ca 2 månader sedan och går nu i en liten hage med bara hö och lucern pellets att äta. Så vad händer nu? Hur...
Svar
10
· Visningar
1 344
Senast: ponytails
·
Hästvård Har en häst som kliar sig, och exsemtäcket hjälper inte alls. Hur vanligt är det att det inte hjälper? I år är första året hon har...
Svar
6
· Visningar
854
Senast: Tussilago
·
J
Hästvård Läget är såhär: 1st ponny kat C som tidigare tävlat i både hoppning och dressyr. Sommaren -05 hade hon knäledsinflammation H.F och...
Svar
3
· Visningar
1 063
Senast: JForsberg
·
T
Hästvård Min kbl travare,numera ridhäst har under hela tiden jag ägt honom haft jätte:cry: dåliga hovar. Blir aldrig nå bättre,med skorna på,är...
Svar
17
· Visningar
989
Senast: tjalle
·
Hästvård Min medryttarhäst har nu, efter att gräset har kommit, fått lite gallor runt om, de är mjuka och försvinner efter att man har ridit. Men...
Svar
2
· Visningar
1 050
Foder & Strö Mina två hästar fick kolik med 2 dagars mellan rum, efter att jag öppnat en ny säck med Fibergi låg. De har ätit Fibergi i alla år utan...
Svar
6
· Visningar
872
Senast: Molin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka