Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

I
Foder & Strö Hej, Vi ger loppfrö till våran Lukas. Nu funderar jag lite hur ni ger dem. Ger ni dem i krubban med vatten över? Eller blandar ni...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: Ingrid och Lukas
·
B
Hästvård Min häst har så sjukt tjock man , är så trött på den nu, jag ska göra den tunnare, men problemet är att jag inte kan rycka så de blir...
Svar
3
· Visningar
700
Senast: blohme
·
N
Hästvård Har ett Engelskt fullblod som jag köpte för ett par månader sedan. Alla hästarna hos oss släpptes ut på bete nu i början av Maj.Saken...
Svar
10
· Visningar
1 129
Senast: Lancier
·
Foder & Strö Vilken sädesslag är mest rikt på aminosyran Lysin; Havre eller Korn? Har sökt i gamla trådar men inte hitta svaret.
Svar
2
· Visningar
1 415
Senast: Netika
·
M
Hästvård Jaha, nästa steg i monstrets oändliga rad av skador (HUR kan en enda liten vit häst dra på sig såna ofantliga mängder otur?) Vi var...
Svar
1
· Visningar
1 087
Senast: Mierna
·
B
Hästvård Min häst har som jätte stora hål ovanför ögonen (vid pannan ungefär), har aldrig sett något liknande på någon häst förut! Är detta...
Svar
12
· Visningar
1 539
Senast: blomman_
·
A
Foder & Strö jag vet inte riktigt vart den här tråden ska vara menmen. Min häst får 3kg hö morgon, 1kg hö förmiddag, 1kg hö eftermiddag och 3kg hö...
Svar
7
· Visningar
817
S
Hästvård Har en liten äldre herre 19 år. Rids varje dag i korrektform om det krävs.. annars mysiga skogsturer. Nu de senaste två veckorna har...
2
Svar
31
· Visningar
1 946
Senast: sweet_extraa
·
B
Hästvård Hej! Jag har en häst som i december blev påkörd av en bil och fick stora sårskador på vänster has och stog på klinik i 2 månader...
Svar
11
· Visningar
1 258
Senast: Baroya
·
Z
Hästvård Hur vanligt är det att hästar råkar ut för detta? Hur allvarligt är det? Är det vanligt att det släpper av sig själv efter ett...
Svar
13
· Visningar
4 707
Senast: Farao
·
L
Foder & Strö Jag har stora bekymmer med hullet på min travhäst. När han kom till mig för ca 2 månader sedan var han mycket mager. 1a månaden gick...
2
Svar
30
· Visningar
2 266
Senast: Lollo_ok
·
Hästvård Jag har en skadad unghäst (fraktur på strålbenet) som inte blir bättre. Ska upp till veterinären igen för koll om någon vecka,och...
Svar
9
· Visningar
1 144
Senast: CCT
·
S
Hästvård i går red vi i en dammig paddock och efter de började min häst att hosta. hon hostade kanske 5 gånger när jag skrittade av efter passet...
Svar
16
· Visningar
1 247
Senast: Tempo_lover
·
Hästvård hästen är sen 1 vecka tillbaka gallig/svullen på kotorna bak... blir värre efter ridning... fylls å liiiiiite puls... har kylt efter...
Svar
4
· Visningar
835
Senast: Messy
·
G
Hästvård Hej. Efter att ha letat jättelänge efter en häst att köpa har jag äntligen hittat en 5-åring som jag är väldigt intresserad av. Det...
Svar
1
· Visningar
1 064
Senast: hästig
·
L
Hästvård Idag blev vi tvugna att avliva en häst i stallet som fick ett epileptiskt anfall på en lektion. Han kom för någon vecka sen och därför...
Svar
3
· Visningar
909
Senast: Hussen
·
T
Hästvård Det gäller en ponny,dock inte min,går tillsammans med min häst. Den lilla krabaten är en märklig historia. Tänkte om nån kanske har...
Svar
1
· Visningar
699
Senast: krambanan
·
N
Hästvård ...under en presenning. Min syster som är hemma hos mig och hälsar på under helgen, ringde mig på jobbet och frågade om det fanns...
2 3
Svar
54
· Visningar
8 062
Senast: Acke1970
·
Hästvård Vill bara veta om någon vet nån bra (svensk) sida om ischias på häst?!?!?! har sett en del trådar här men inte den info jag söker...
Svar
1
· Visningar
744
Senast: tinafinis
·
S
Foder & Strö Vad är fibergi? När ger man det? Vad kostar det? Har hört att det är ett färdig kraftfoder med mineraler och allt som är bra om...
Svar
9
· Visningar
1 459
Senast: Carolrita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka