Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Foder & Strö Hej. Hur gör ni vid gräsinvänjning o betessläpp? Släpper på bete 1 juli och håller nu på och betar en stund varje dag för långsam...
Svar
2
· Visningar
698
Senast: smurfis
·
E
Foder & Strö Har läst en massa här om att hästar kan bli bukiga av för mycket/för lite protein (kommer inte ihåg hur det var). Hur ser man då att det...
Svar
3
· Visningar
985
Senast: tgd
·
Hästvård Jag har precis skaffat en Shettis valack till min dotter, han är åtta år och har aldrig haft fång. Han har hos tidigare ägare gått på...
Svar
3
· Visningar
1 069
Senast: piggy
·
E
Hästvård Är "hobby-hästägare" strax 50 fyllda, och har sysslat med hästar i större eller mindre omfattning sen barnsben. Nyligen ägare till en...
Svar
14
· Visningar
1 084
Senast: remmis
·
K
Foder & Strö Hej! Hoppas att det finns någon här som kan hjälpa oss.... Om några av er sett den stora "diarrétråden" så vet ni kanske att min...
Svar
10
· Visningar
1 294
Senast: kickikompis
·
K
Hästvård Hej! Nu behöver jag lite hjälp av er! När jag skulle ta in mitt sto igår var hon svullen i 3 av 4 ben, bägge bak och höger fram...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 903
Senast: kickikompis
·
C
Hästvård Fick ett mail nu från betesägaren där min 2 åriga unghäst går. : Han har fått en spark eller nåt på ett bakben och är lite svullen...
Svar
12
· Visningar
1 146
Senast: CindyLou
·
D
Hästvård Chock wave behandling Nån som har nån erfarenhet av det? Lite bakgrund först: Min häst blev halt i vintras och vi åkte i väg med honom...
Svar
7
· Visningar
3 507
Senast: Lilltuss
·
Q
Foder & Strö Detta är bara en hypotes jag har funderat ut under mina ensamuteritter, ni vet ju hur mycket man hinner med att tänka då. Väldigt...
Svar
11
· Visningar
1 071
Senast: Thora
·
A
Hästvård masserar ni eller stretchar ni era hästar? isåfall hur och hur ofta? tar ni dit någon hästmassör? är lite fundersam.. :)
Svar
12
· Visningar
1 226
Senast: Tebazz
·
L
Hästvård Jag blev medryttare på en 5årig kallblodstravare i november, då var hästen dock halt (senskada högerfram), sen började jag skritta igång...
Svar
2
· Visningar
695
Senast: Elma_vip
·
Hästvård har haft min häst i 1½ år och hon har alltid kissat mycket mer eller mindre, får slänga ut en kärra med kiss varje dag. Vad kan det...
2
Svar
20
· Visningar
1 588
Senast: sofiaspel
·
A
Hästvård vet inte om detta hamnar rätt, men gör ett försök. Har en varmblodsvalck på lån och har nu haft tre tappskor på ca en månads tid...
Svar
8
· Visningar
1 007
Senast: sky_fly
·
Hästvård Vad heter grejen som veterinären sätter i hästens mun för att hålla upp den? *hjärnsläpp* /Maria
Svar
5
· Visningar
1 111
Senast: krambanan
·
B
Foder & Strö läste på en örtsida (som jag givetvis fipplade bort lika fort som jag hittat den) att lucern är mjölkfrämjande hos människor, är det så...
Svar
3
· Visningar
847
Senast: HelenaHandberg
·
Hästvård Förekommer det pollenallergi hos häst och isåfall vad är symtomen, vad gör man åt det? *Undrande Sandra*
Svar
2
· Visningar
624
Senast: sissu
·
Hästvård Finns det någon karenstid efter stelkramps vaccinering innan man får tävla? :confused:
Svar
3
· Visningar
1 424
Senast: pastejja
·
E
Hästvård Jag var precis och besökte en vännina vars häst inte lyfter ordentligt på bakbenen. När vi släppte ut honom i hagen såg man hur han...
Svar
7
· Visningar
1 560
Senast: axel
·
Hästvård Min häst fick ett litet sår idag. Längst upp på frambenet, nästan på bringan (tjusig förklaring :D ). Det är ca 1,5 cm långt, men kanske...
Svar
7
· Visningar
778
Hästvård Jag har nyligen fått hem två hästar. En islandshäst och en connemara som är 28 år, snart 29. Connemaran har som en lång knöl under...
2
Svar
32
· Visningar
11 869
Senast: Lickety
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka