Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Det är så att vi ska ta hösilage i år på en åker som är ca 1,7 hektar. Och eftersom jag bara har en o en halvhäst (ett halvblod samt en...
Svar
9
· Visningar
1 239
Senast: Invinciblestables
·
Hästvård Har letat här på buke men ibte hittat något.. Fick lite resulat på några av inckorderades hästar. En har 400 på EPG och förekomst at...
Svar
1
· Visningar
559
Senast: Madick
·
I
Foder & Strö Hej, Någon av er som provat Horslyxs http://www.horslyx.co.uk/ produkter? Jag funderar på slickbaljorna, den oranga i första hand...
Svar
16
· Visningar
3 176
Senast: Äska
·
J
Hästvård Misstänker att min new forest har fått fång, hon är 16 år och aldrig haft det förut. hon rids regelbundet och har just släppt ut mina...
Svar
18
· Visningar
1 118
Senast: tott
·
D
Foder & Strö Det är så att min häst har börjat strunta i kraftmaten, och jag misstänker att han kanske är "övermättad" på nåt sätt. Har gett han 500g...
Svar
11
· Visningar
1 369
Senast: Dundret
·
D
Foder & Strö Va gör man med en sån? Jag kan inte ha samma foderstat en hel vinter. Ger jag tex korn och havre så har han tröttnar till mitten av...
Svar
15
· Visningar
1 386
Senast: Dundret
·
J
Hästvård Vet inte om den här tråden hamnar rätt nu, men jag testar, annars får moderatorn flytta. Jag är nyfiken över hur ni har era...
Svar
19
· Visningar
2 402
Senast: miraxteam
·
V
Hästvård Min häst har nyss släppts på bete en längre tid under dagen (tillvänjningen har skett under ca 1 vecka, lite kort men stallägaren vill...
Svar
1
· Visningar
612
Senast: Uddatyp
·
F
Hästvård När jag har kratsat ena fram, och ska gå till vänster bak. Då höjjer han benet och sparkar ut i luften flera ggr.. har han ont? :eek...
2
Svar
21
· Visningar
2 192
Senast: Maléne
·
S
Hästvård Hejsan! ' jag ska just köpa häst. funderar lite på det här med veterinärbesiktning.. vad brukar det kosta? kan man ringa...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: AC-36
·
S
Hästvård Nu när det börjar bli sommar och flugor, mygg och bromsar kommer så börjar man ju att smörja in hästarna.. MEN då är ju den stora...
Svar
5
· Visningar
685
Senast: Stina_Julle
·
I
Hästvård Vart skall jag vända mig om jag vill ta träckprov på min häst? Försökt söka men hittar ingenting om vart man skickar in det. Hur lång...
2
Svar
35
· Visningar
2 391
Senast: Minelli
·
S
Hästvård Vad kan det bero på om en häst står och äter jord? saltbrist? mineralbrist? Vad gör man åt det?
Svar
8
· Visningar
1 237
Senast: Salasolen
·
J
Hästvård En av mina sommar hästar har fått klåda runt ögonen,tappat pälsen och röd. tvättar dagligen och har huva på honom som vet ordinerade...
Svar
1
· Visningar
632
Senast: hillevie
·
Hästvård Måste skriva...våran lilla russ fick influensa/stelkrampsvaccin igår för att han ska flytta till ett nytt stall där man vill att dom är...
Svar
4
· Visningar
748
Senast: hillevie
·
Hästvård Switchade hästarna igår, idag har fullblodsstoet knottror överallt där jag hällde switch. Hoppas bara det inte blir värre än så av det...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 621
Senast: JennyRBB
·
S
Hästvård Hjälp! Vad ska jag göra och hur ska jag tänka???? Hästen ska släppas på bete i en helt annan sommarhage än vanligt. Den "nya" hagen...
Svar
2
· Visningar
1 299
Senast: Ramona
·
H
Hästvård Min häst har inflamation i hovlederna. Och fick först pencilin men det hjälpte inte... Och är nu sprutad i hovlederna.. Och två veckor...
Svar
11
· Visningar
1 225
Senast: hasselby
·
Hästvård I" min butik" säljer dom flystar mot flugor & mygg till hästar. Dom säljer även Flystar till nöt. Kan man använda "nötspray" till...
Svar
1
· Visningar
783
Senast: Shaggy
·
H
Foder & Strö Hej, min häst har som små hårda knölar på varsin sida om ryggraden precis i sadelläget. Han hade det när jag köpte honom med en...
Svar
4
· Visningar
886
Senast: smurfis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka