Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Hästvård Min lilla nyfödda tjej har veka leder bak. Jag undrar varför det blir så? Vet sade att jag ska ha koll så hon inte får skavsår eller...
Svar
8
· Visningar
1 992
Senast: tina_tiger
·
Hästvård 3/4 Rasade hästskrället runt i hagen och drog på sig en sårskada.Kylde det då ordentligt eftersom jag var där när det hände. Såg ut så...
2
Svar
36
· Visningar
3 429
Senast: Qodrofenia
·
Hästvård Hur har era hästar varit efter kastrering? Kan man göra det hemma på plats (har hört om det) gärna så mycket info som möjligt!
2
Svar
23
· Visningar
2 773
Senast: nexxa
·
B
Hästvård Har ett föl på snart 3 v. Blev född 2 v för tidigt. Efter 11 dar så fick fölet feber och navelstumpen var lite gäggig. Vet kom och gav...
Svar
5
· Visningar
1 781
Senast: Vavsla
·
M
Foder & Strö Hej! Nu hoppas jag att ni som är lite bra på det här med foder kan ge mig lite bra tips. Har bara haft min nya häst några dagar och...
Svar
14
· Visningar
1 540
Senast: HannaZ
·
Hästvård min häst har hostat i en vecka nu så jag tog ut veterinären och dom konstaterade kronisk bronkit :crazy: så himla tråkigt så nu ska...
2 3
Svar
57
· Visningar
3 896
Senast: Chloé
·
Hästvård Jag har en ponny som med största sannolikhet har problem med lindrigare fånganfall. Vissa dagar går han riktigt risigt för att sen dagen...
2
Svar
34
· Visningar
3 381
Senast: Alexandra_W
·
P
Hästvård Hej! Min häst har i dagarna blivit utdömd för slinger och jag känner mig så himla förvirrad samtidigt som det förklarar massor...
Svar
4
· Visningar
4 401
Senast: Estella
·
C
Foder & Strö Vad väljer du, och varför? Tacksam för svar!:)
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 914
Hästvård Någon som kan ge mig information om blodmask? Vad är det för skillnad på lilla och stora blodmasken? När gör man en odling av...
Svar
14
· Visningar
2 862
Senast: Zephyr
·
F
Hästvård efter åter ett besök hos veterinären konstateras att bakhältan sitter högt upp, dvs bedövning i kota, has och knä släcker inte, hästen...
2
Svar
27
· Visningar
2 825
Senast: Fantasi
·
K
Hästvård Det har varit delade meningar om avmaskning rätt länge. Min pappa bestämde sig för att tala med ägaren till hästen i stallet, där vi har...
Svar
2
· Visningar
771
Senast: Thora
·
Hästvård Jag har en häst som slitit av sig en sko, och på insidan hoven följde en stor bit hov med... Vi har skott på honom en sko, men på en...
2 3
Svar
56
· Visningar
11 603
Senast: Han_naH
·
Foder & Strö ...tycker min häst. några tips på hur man kan gotta till det lite, någon som provat melass i? han har ett stort behov av proteiner och...
Svar
7
· Visningar
774
C
Foder & Strö I mitt stall där jag står nu så är det massa folk som ger sina hästar örter, alger och kamomill (lugnande) :confused: Lite nyfiken...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: bigganl
·
Hästvård Är det någon som kan visa bilder på en häst med fång? Då den står i typisk "fång-ställning". Alltså med frambenen långt fram och vikten...
2
Svar
20
· Visningar
10 915
Senast: alice
·
Hästvård Hur klipper ni hovskägget så det blir ett snyggt resultat?
Svar
2
· Visningar
662
Senast: fethajja
·
C
Hästvård Hej!:banana: Har upptäckt en liten galla i hö bakknä hos min pärla:crazy: Har haft ute massör som känt på henne, verkar inte ha ont...
Svar
3
· Visningar
3 117
Senast: Zandrah
·
Hästvård Idag på efm när jag kom ut på betet hade min minsta häst en stor rätt hård knöl på halsen. Någon som vet vad det kan vara? Hon verkar...
Svar
1
· Visningar
879
Senast: LaMaya
·
A
Hästvård har inte varit hästaktiv på några år och har därför noll koll på det här med pass. Måste man ha hästens pass vid en veterinärbesiktning...
Svar
3
· Visningar
596
Senast: almis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hjälp!
  • Hullbedömning - hur tjock/smal "ska" hunden vara?

Hästrelaterat

Tillbaka