Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Vad ska man välja för febertermometer till hästar? Vad har ni andra?
Svar
7
· Visningar
2 206
Senast: break_a_leg
·
Hästvård Vilken skillnad gör en sko med sidokappor istället för en sko med vanlig tåkappa? Jag har fått ta en annan hovslagare när min ordinarie...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 291
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Har en 2 årig unghäst som äter konstant, grovfoder alltså. Han står alltid med huvudet i hösilagebalen i hagen, vi har lite roligt åt...
Svar
8
· Visningar
875
Senast: Vita_N_6520
·
H
Hästvård Jag ger E-vitamin med Lysin och Selen, men vad mer kan man ge invärtes till en häst som har väldiga problem med sina muskler. Är stel...
2
Svar
35
· Visningar
4 526
Senast: Carolrita
·
T
Hästvård Hej, om hästens stråle är mjuk, vad kan det vara då? Hur får man hoven att bli frisk? :confused:
Svar
1
· Visningar
728
Senast: Pocahontas
·
Hästvård Min fångponny har blivit drastiskt sämre senaste dygnet - när jag var ute nu så var det droppen.. istället för att komma och äta sin...
Svar
7
· Visningar
1 125
Senast: Mli
·
T
Hästvård Ännu en fråga ang. min fångponny....KAN han fått hovbensrotation/sänkning om han inte haltar alls efter 12 dygn? Törs jag promenera...
Svar
10
· Visningar
1 272
Senast: reykurboy
·
Hästvård Idag skulle vi släppa över min nya häst till en större hage. Hade tänkt släppa henne med ett par ston men efter att ha pratat med ägarna...
Svar
4
· Visningar
858
Senast: Olympus
·
T
Foder & Strö Hej, jag har två tjoguåriga varmblod, c:a 150 cm. Jag skrittar bara dom ute när jag rider. Inga större ansträngningar alltså;) Vad...
Svar
4
· Visningar
710
H
Hästvård Vågar man avmaska ett nyseminerat sto? I och med att de är som känsligast de första 40 dygnen och risken att ett gift som...
Svar
18
· Visningar
1 940
Senast: Antiqua
·
G
Hästvård Nån som rider med sina back on track hasskydd på, eller är har ni dom bara när hästen är stilla i boxen?
Svar
1
· Visningar
1 160
Senast: kotbullen
·
T
Hästvård Mitt varmblod är halt, men jag evt inte varför !:confused: För två veckor sedan blev hon halt, i två dagar men sen blev de bra igen...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: Twigs_Honey_
·
P
Hästvård Snart är det dax att börja med myggmedel igen. Jag red en häst förut vars ägare kokade eget hemma. Är det någon av er här som gör det...
Svar
11
· Visningar
7 159
Senast: snuttis_linsan
·
Hästvård Hittade min häst i hagen i morse med 3 extra hagkompisar,vilka hade brutit sig in genom eltrådarna. Min ena häst (som jag för övrigt...
Svar
3
· Visningar
1 654
Senast: wolken fee
·
L
Hästvård Vad sysslar min hingst med när han står och dunkar snoppen mot magen när han är lös ihagen..han brukar göra det några gånger per dag men...
Svar
5
· Visningar
901
B
Foder & Strö Funderar på om jag ska börja ge min häst Fibergis Super-G innan tävlingar, så han får lite mer energi. Någon som använder sig av det...
Svar
3
· Visningar
753
Senast: HelenaHandberg
·
N
Hästvård :crazy: jädrar vad svårt att komma på bra rubrik. :p Har köpt en D-ponny, 9 år fd riskolehäst. Har ridit honom sen -03 och kännt...
2
Svar
20
· Visningar
2 592
Senast: Cashmir
·
M
Hästvård Om en häst har en hovspricka hur behandlar man det på bästa sätt? den här sprickan sitter på ena fram mitt på hoven och går upp ca...
2
Svar
30
· Visningar
6 970
Senast: nyponros
·
Hästvård Min häst fick ett mystiskt sår i söndags. Det sitter längst uppe på frambenet. Endast ca 2 cm långt, men "uppåt" (under huden alltså) är...
Svar
1
· Visningar
724
Senast: Blåtira
·
Hästvård I dag då vi hade ut mätman så upptäckte hon att hästen hade en liten knöl på vä.fram ,på insidan av skenbenet . Vad kan det vara ? Han...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Uddatyp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka