Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur långt går det melllan intervallerna för stoet? Mao hur ofta brunstar de? Kom att tänka på det igår att jag inte har rikigt...
Svar
2
· Visningar
775
Senast: Diabetikern
·
Hästvård Vad har ni i ert stallapotek? Vad skulle ni inte klara er utan? Vårt stall står snart färdigt och jag har lite hjärnsläpp på exakt...
Svar
4
· Visningar
688
Senast: panthera
·
P
Hästvård [B][I]panik11 finns det nån som har ett enda obeprövat tips för att inte låta min islännings hästkamrater äta upp hans täcke!!!! Det är...
Svar
2
· Visningar
532
Senast: DarkInNight
·
J
Foder & Strö Vill veta ungefär vad ni ger era travhästar i träning för kraftfoder. Alltså, mängd per fodringstillfälle, hur många fodringstillfällen...
Svar
4
· Visningar
1 678
Senast: Salandge
·
J
Hästvård får alla shettisar fång?!? eller är det någon som har dom på bete i alla fall halv dygn och det går bra?? har en shettis nu och hade...
2
Svar
21
· Visningar
1 936
Senast: sagalisa
·
S
Foder & Strö Jag undrar om foder från spillers. Vill veta så mycket som möjligt om det. Vad har ni för uppfattning och erfarenheter av de? Är det så...
Svar
5
· Visningar
1 235
Senast: search
·
T
Foder & Strö Ska stängsla ny hage på en åker där det tidigare varit vete. Vi har sått in ny gräsvall men det är ganska mycket vete kvar. Och de har...
Svar
4
· Visningar
735
Senast: Trampe
·
A
Hästvård Min fyraåring är halt på vänster bak och det syns bara när han går på böjt spår i vänstervarv i trav. Inte annars. På rakt spår kan man...
Svar
4
· Visningar
1 106
Senast: Alexandra_W
·
L
Foder & Strö Hejsan. Det är såhär att min krake har blivit ganska smal på sista tiden. Vi har en bra foderstat som vi fått utav några som kunde det...
Svar
18
· Visningar
1 027
Senast: Lantlolla
·
Hästvård Är lite konfundersam över min ena häst. Jag har märkt att när han ska ligga och rulla sig så reser han sig upp på ett märkligt sätt...
Svar
6
· Visningar
1 021
Senast: Zandrah
·
P
Hästvård min shettis ärliksom hård på insidan av skanken, båda bakbenen.. han haltar ingenting, men är lite stel. Har någon erfarenhet av det...
Svar
6
· Visningar
1 447
Senast: paxton
·
  • Låst
Hästvård Jag har letat i andra trådar men hittar bara tjafstrådar, och vill nu starta en ICKE-tjafstråd ang. Strassermetoden. Jag har hört talas...
Svar
1
· Visningar
957
Senast: Boj
·
D
Foder & Strö Kom på våran häst att stå att kräva hål i backen och slicka i sig lerjorden han hittade där. Det första jag tänker är ju någon form av...
Svar
11
· Visningar
981
Senast: dolphinsmile
·
Hästvård Mina två hästar, en nordis och islänning står i skogshage och det börjar bli rätt mycket mygg redan. Islänningen har inte ett byggbett...
Svar
10
· Visningar
1 788
Senast: Egonson
·
Foder & Strö Behöver man ge extra mineraler till hästar på bete som redan får fibergi?? Tidigare har dom fått Krafft Miner Blå var tredje dag...
Svar
1
· Visningar
577
Senast: em76
·
Hästvård Visst är det så, som jag har för mig att jag läst för längesedan, att hästar kan "få smak på" idegran, och äta det fastän det är...
Svar
6
· Visningar
1 528
Senast: horsemanship
·
Hästvård Hur får ni era hästar ordentligt rena i ansiktet? Min häst är inte överdrivet förtjust i att bli borstad i ansiktet, samtidigt som hon...
Svar
3
· Visningar
1 108
Senast: majabergman
·
C
Hästvård vad skonar en man på utväxt som är tjock på bästa sätt? Den är nu iaf runt 40 cm lång, tjock men mjuk och får lätt tovor. ha den...
Svar
1
· Visningar
715
Senast: Dragonfruit_
·
Hästvård Fbldonnan är milt uttryckt ett vandrande äckel just nu :crazy: Hon är brunstig, och bakbenen är så äckelsöliga att jag blir illamående...
Svar
17
· Visningar
3 220
Senast: Alexandra_W
·
A
Hästvård jag har ett gotlandsruss som är 19 år. har ägt honom i 5 år. Han har haft lite hosta hela tiden mem det har funkat med bra hö och spån i...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: krigarinna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka