Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård Är det enbart hyaluronsyran som är verksam i preparatet eller har den andra verksamma ingredienser? Är det mestadels för att behandla...
Svar
2
· Visningar
699
Senast: Helan
·
Hästvård Hjälp mig att göra ett igångsättningsprogram till min häst! Sjukdomshistorik: Blev i mars-06 opererad i vä. bakkota, fick diagnosen...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Detta är framförallt en fråga till er som har erfarenheter av att producera hösilage. Jag har fodrat med hösilage de senaste tre åren...
Svar
14
· Visningar
2 855
Senast: Suuz
·
V
Foder & Strö I höst, när hästarna kommer in från betet, vill de flesta i mitt stall byta från hö till hösilage. Både för hästarnas skull (en...
Svar
4
· Visningar
841
Senast: DavidS
·
N
Foder & Strö Hej! Såg en annons om "hö på rot" vad innebär det? Någon som vet... N (ny i brukarbranschen)
Svar
2
· Visningar
3 787
Senast: Nordstjarna
·
Foder & Strö Kanske en urdum fråga.... men men :crazy: Vad innehåller gräs? Stärkelse? Kolhydrater?
Svar
4
· Visningar
7 304
Senast: DavidS
·
Hästvård är det är man maskar hästarna i andra länder. Har precis fått hem en ny häst från beligen, eller hon har vart i sverige ett tag men tror...
2
Svar
22
· Visningar
1 657
Senast: Madick
·
F
Hästvård Var precis uppe för att kolla till hästarna. Den ena hästen kunde inte öppna ögat, som rinner väldigt mycket. Ögat är jättesvullet...
Svar
7
· Visningar
2 560
Senast: evaand
·
Hästvård kan hästen vara svullen i kotsenskidan? min har varma, mjuka gallor mellan djupa å ytliga böjsenan i höjd med kotsenskidan...
Svar
9
· Visningar
3 113
Senast: Messy
·
H
Foder & Strö Nu är jag ej säker på att tråden hamnade rätt. Jag har hört att i Kraffts vanliga pelletsfoder så är mineralerna små kulor i...
Svar
3
· Visningar
767
Senast: Hanna
·
K
Hästvård Vilka är era bästa metoder mot knott och fästingar? Vi har massor av dessa två kryp hos oss! Jag använder Switch, men är nyfiken på vad...
Svar
4
· Visningar
970
Senast: knasan
·
A
Hästvård hur masserar jag min häst? skulle vilja ha några tips. Nån sida eller någon bra bok eller nått? inte nått för avanserat tack ! :) ska...
Svar
1
· Visningar
645
Senast: Lejonelle
·
K
Foder & Strö Räcker ett bra gräs denna perioden? Eller ska jag stödutfodra med proteintillskott? Mängden måste bli en höftning? Tacksam för svar
Svar
11
· Visningar
1 266
·
T
Foder & Strö Min häst har en saltsten uppe på väggen som han aldrig slickar på, har aldrig gjort det. Behöver man då ge salt som tillskott? Han...
Svar
14
· Visningar
1 055
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Vra kan man köpa equimins sommarspray, förutom på Eko?
2
Svar
34
· Visningar
3 226
Senast: _EVL_
·
Foder & Strö Fullblodet är jätte fin i hullet, men lös i magen. Äter ca 3-4 kg om dagen vilket jag tycker är alldelles för lite. Gräset är kort men...
Svar
5
· Visningar
648
Senast: Whoever
·
Hästvård Hejsan! Som vissa kanske vet så har min Armani varit halt. Han hade en inflammation i vänster kota, fram och fick av vet. metakam...
Svar
5
· Visningar
765
Senast: remmis
·
Foder & Strö Kan jag fodra med fjolårets hösilage till hösten? Har fått erbjudande att få 15 rundbalar hösilage av en bonde då han hade en del över...
Svar
4
· Visningar
1 051
Senast: Carolrita
·
K
Hästvård Min unghäst har en knöl som växer på benet mellan ganaschen och hakan. Den är hård, oöm och normalbehårad. Den växer mycket sakta. En...
Svar
6
· Visningar
2 136
·
S
Hästvård Jag är medryttare i ett stall, på ett flertal hästar bla en halvblodsvalack på 18 år. Vi släppte ut hästarna på bete för några veckor...
Svar
10
· Visningar
1 162
Senast: istapp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka