Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Hästvård ..och med den lymfangiten som ett brev på posten.
Svar
2
· Visningar
770
Senast: Han_naH
·
H
Hästvård Tänkte bara höra vad folk tycker om andvändningen av det?? Kan man ha det under den värsta insektsperioden för att hästen ska slippa...
Svar
3
· Visningar
789
Senast: hasselby
·
W
Hästvård Hej. Jag köpte tillbaka min häst som jag sålde i februari igår. När hon kom hem hit så ser jag att hon är jätte smal, inte alls fina...
Svar
4
· Visningar
833
Senast: Antiqua
·
M
Hästvård Pållen får lite näsblod ibland, ur ena näsborren.Även utan hård ansträngning. Någon som vet vad det kan bero på ?
Svar
7
· Visningar
1 065
Senast: Tinen
·
B
Foder & Strö Ni bukisar brukar ju veta det mesta *fjäsk å smicker :angel: * så jag tänkte fråga er vad det kan tänkas kosta per månad i enbart...
Svar
7
· Visningar
776
Senast: Buppisen
·
E
Hästvård Hoppas att jag la tråden rätt! Vad är det för skillnad mellan en hästmassör och en equiterapeut? (Hoppas jag stavade rätt!) Har det...
Svar
3
· Visningar
651
Senast: oki
·
E
Foder & Strö Har nyss köpt en nordsvens o föl (3månader) Ska stoet ha något tillskott eftersom fölet diar ? ( Dem går på gräs dygnet runt)
Svar
2
· Visningar
648
Senast: _Emma_
·
Hästvård Applicerade på shettisen, men det rann så inåt vassen.. Hur gör ni när ni häller på detta på era hästar? Det är ju ett JÄTTEHÅL som...
Svar
14
· Visningar
2 380
Senast: skogersson
·
M
Hästvård Sköter ett islandssto på 8 år som ska få sitt första föl den 16 juli. Nu är det så att hon lånades ut när hon precis hade blivit betäckt...
Svar
14
· Visningar
1 365
Senast: miss_strandberg
·
F
Hästvård Hej :D Hur länge efter vaccinering tycker ni man ska kunna rida lite normalt. tex. rida i skogen trava och galoppera lite lätt. Tacksam...
Svar
11
· Visningar
917
Senast: remmis
·
S
Hästvård vill bara kolla vad ni spontant tycker om detta; hittade en omhändertagen grovt vanvårdad häst utan papper som skulle säljas...och den...
Svar
4
· Visningar
822
Senast: remmis
·
S
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt men jag försöker! Jag undrar lite om skimmelfärgen? Det finns ju i massa olika kombinationer, avblekbar...
Svar
7
· Visningar
1 212
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag har planer på att, för första gången. ställa ut hösilagebal i hagen, har några funderingar... Vad har NI för lösning för att det...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
9 134
Senast: ameo
·
T
Foder & Strö Vart får man tag på det? Har bara sett lusern med melass hos granngården..
2
Svar
26
· Visningar
5 543
Senast: Äska
·
Hästvård Min skavsårshäst tycks tyvärr inte tåla DSMO riktigt, föga förvånande...Huden flagar och han verkar ömma i det behandlade området...
Svar
4
· Visningar
1 528
Senast: anhe
·
C
Hästvård Hästen åkte på kolik.. *suck* Nu är hästen under behandling/observation i hemmet. Men vi har ett stort problem.. han vill inte dricka...
Svar
7
· Visningar
1 081
Senast: Colombia_Girl
·
T
Hästvård Vår ponny fick ett lindrigt fånganfall för 11 dagar sedan. När vi upptäckte det drog vi av skorna direkt och han fick medicin samma...
Svar
6
· Visningar
2 274
Senast: krambanan
·
P
Hästvård Hej! Va och köpte equi-calm idag till min häst då han är väldigt stressad och stirrig, är lite nyfiken på vad buke folket har för...
Svar
10
· Visningar
2 713
Senast: PiggePiggelin
·
Hästvård Om ni orkar läsa det här så :bow: Mitt sto har problem av och till med ryggen efter att vi red omkull i jan -05. På senare tid har...
Svar
8
· Visningar
1 176
Senast: Carolrita
·
Hästvård Ska ju inte appliceras där hästen har sadeln.Men kom ju på att hon ska ha svanskappa också och den ligger ju mot kroppen.Kan jag då...
Svar
6
· Visningar
897
Senast: Zolimita
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Hjälp!
  • Valp 2025