Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

G
Hästvård Gör ni ren öronen på er häst, insidan alltså, mer än borstning med mjuk borste?
Svar
6
· Visningar
742
Senast: Goldi
·
Hästvård Mitt 10-åriga nordissto började för 2 veckor sedan att halta lite smått. Hon fick vila i 2-3 dagar och det blev bättre, men kom sedan...
Svar
19
· Visningar
1 319
Senast: reykurboy
·
Hästvård Var till ATG och fick den diagnosen på vårt shettissto, inga prov togs. Jag fick en förklaring men det var fler patienter på kliniken så...
Svar
13
· Visningar
1 404
Senast: Maléne
·
Hästvård Har gett Elvira en dos pyrantel nu, och det blev Banminth-varianten. Vet att jag läste här för ett tag sedan att det numera anses...
Svar
10
· Visningar
1 893
Senast: Madick
·
K
Hästvård Hejsan! jag har ett varmblodssto på 26 år och som börjat rasa väldigt mycket i vikt den senaste tiden.. har någon något tips på bra...
Svar
10
· Visningar
3 421
Senast: Vinnaren
·
S
Foder & Strö Min häst har visat tecken på något jag tror kan vara sandkolik. Jag har sökt bland trådarna här och sett att loppfrön är att...
2
Svar
39
· Visningar
5 938
M
Foder & Strö Bör man ge mineraler när hästen går på bete? Jag ger min häst 1 dl mineraler (Krafft Blå). Vad ger ni era hästar när det går på bete...
2
Svar
20
· Visningar
3 097
Senast: Netika
·
Hästvård Fbldonnan fick ju en 10 dagarskur finadyne ordinerad. Dag nio idag, och således ska det vara sista dagen imorgon. Dock så har jag...
Svar
3
· Visningar
869
Senast: Netika
·
Hästvård Hej Jag sitter och läser på buke och undrar om jag är den enda som har min häst i sommarhage och tävlar honom samtidigt? Har en...
Svar
17
· Visningar
1 140
Senast: Vimsan
·
Hästvård Hur mycket och hårt behöver man rida för att en häst ska bli utsliten i benen? Hur hårt kan man rida på de olika underlagen? Hur många...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: Lillaloppan
·
T
Foder & Strö Någon som vet ungefär hur mycket 1 matsked salt är?
Svar
3
· Visningar
680
Senast: TheDot
·
F
Hästvård Hej. Nu har min klanthäst haft ett sår i ca 1.5 månad. Från början var det bara ett rivsår men efter ngr dagar bildades skorpor "på...
Svar
5
· Visningar
3 671
Senast: Fiatempo
·
F
Hästvård Vet inte om denna bör ligga här eller på utrustning egentligen men jag prövar här.... Min pålle är väldigt känslig för insekter nu på...
Svar
7
· Visningar
949
Senast: Ingela_S
·
C
Foder & Strö Om ni ska fodra era hästar med helhavre, vilket skulle ni välja antingen köpt ifrån bönder som odlar havren eller på nån foderbutik som...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 113
Senast: Kirre
·
B
Hästvård Satt och väntade på hovslagare igår, skulle komma på eftermiddagen p ga att jag misstänkte att mitt halvblod hade en hovböld. Ca...
Svar
5
· Visningar
972
F
Hästvård Hej. Svarade på en tråd här nedan och kom på att detta är så pass allvarligt att jag måste skriva det i en egen tråd. Förra sommaren...
Svar
17
· Visningar
4 007
Senast: Vavsla
·
Hästvård Min häst, 10 år, kallblodstravare, har i vår inte fällt och blivit blank och fin som han brukar utan har utvecklat nån sorts...
Svar
3
· Visningar
757
Senast: Egonson
·
E
Hästvård I dag har vi varit och besiktigat min nya häst, hon reagerade på böjprov bägge fram, stapplade lite efter första men det gick över fort...
2
Svar
31
· Visningar
2 700
Senast: Egonson
·
Hästvård ohalt häst, mjuk i bägge varven, bjuder framåt... gallig bägge bak = gräs + proteinrikt foder skulle jag tippa gallig höger fram i...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Messy
·
Hästvård Kan någon vara snäll och svara på vilket/vilka medel man ska/kan använda på vilken mask/ar? Och vilket intervall man ska ha på medlen...
Svar
1
· Visningar
899
Senast: Madick
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI