Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Finns det något särskilt man kan behöva tänka på vid utfodring med nyskördat hö? Och hur ser fruktanhalten ut i hö, jämfört med när det...
Svar
8
· Visningar
2 320
Senast: DavidS
·
Foder & Strö Jag tillhör de som anser (ansett?) att det ska extremt mycket till för hästarna ska bli tjocka i benen av för mycket protein. Dvs jag...
Svar
19
· Visningar
4 686
Senast: Alexandra_W
·
D
Hästvård Hur mycket stämmer sådana där viktmåttband egentligen? Nån som har någon erfarenhet? Jag har en varmblodtravare som enligt bandet vägen...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 890
Senast: dolphinsmile
·
Hästvård Detta kanske är en heldum fråga eller så är det så komplicerat att det inte går att ta upp i en enkel tråd för en så enkel amatör som...
Svar
4
· Visningar
2 001
Senast: Boj
·
Hästvård Var på återbesök på ATG med min ena häst. Förra gången konstaterade de knäledsinflamation bägge bak och det behövdes inte ens böjprov...
Svar
7
· Visningar
1 459
Senast: Scilla
·
Foder & Strö Hur många timmar tycker ni att hästen kan stå inne utan grovfoder? Jag vill gärna ta in min häst ett par timmar om dagen, då hon blir...
2
Svar
21
· Visningar
1 704
Senast: Vita_N_6520
·
Hästvård Min häst är nästan helt pälslös i ena karlleden och lite på ballarna sen han hade mugg för ett tag sedan. Den är nu helt borta och...
2
Svar
25
· Visningar
2 089
Senast: flurrizen
·
S
Foder & Strö Sökningen funkar av nån anledning inte för mig så ber om ursäkt ifall det här redan varit uppe, vilket jag antar.. Men, nån som har...
Svar
4
· Visningar
3 512
Senast: Royal
·
Hästvård Lite, lite hostig men annars pigg. Vad ska jag göra? :confused: Kan det hänga ihop med överkänslighet mot insektsbett (får mjuka...
Svar
2
· Visningar
2 815
Senast: LuckyBoy
·
Hästvård Hej! Jag undrar om det är vanigt att hästar med bärrandsröta blir halta? någon som har erfarenhet av detta och kan beskriva symptomen...
Svar
8
· Visningar
1 417
Senast: Egonson
·
Hästvård Vad vet ni om Kvarka? Symptom, besvär, behandlingar...ja vad som helst, fakta om kvarka...
2
Svar
35
· Visningar
10 064
Senast: Koppen
·
Hästvård Vetrinären var ute hos min häst idag (utlånad på foder) pga att hon varit halt i ca två månader till o från. Hon har gått på...
2
Svar
22
· Visningar
1 836
Senast: Centaur
·
L
Hästvård Vad har ni för erfarenheter av igångsättning efter en mindre (?) senskada? Hästen har skrittats dagligen på små promenader och är nu...
Svar
4
· Visningar
1 135
Senast: remmis
·
Hästvård Köpte ett flugtäcke av märket Mark Todd igår till min ena häst som har ont av knott o flugor. Har provat spraya på henne olika...
Svar
1
· Visningar
1 893
·
E
Hästvård Idag var min häst plötsligt väldigt halt när jag skulle rida lektion. Det syns när man travar, då linkar han fram.. Stackarn.. Fick...
Svar
5
· Visningar
1 655
·
L
Hästvård Säkert finns det massor skrivet om detta ämne. Det jag vill ha är förebyggande råd...Tips, typ "kolla extra noga på"
2
Svar
21
· Visningar
2 264
Senast: Linas matte
·
Hästvård Mitt ena sto har problem med knäna, framförallt höger. Hon är röntgad och genomkollad MÅNGA gånger av mycket kompetenta veterinärer och...
Svar
13
· Visningar
1 115
Senast: lady_vip
·
Hästvård har en häst hemma som jag köpte i september med en gaffelbandsskada och detta visste jag innan köp men ville ge honom en chans...
2
Svar
23
· Visningar
1 961
Senast: sommarminne
·
Hästvård behöver hjälp av alla duktiga bukare.... min häst blev plötsligt halt på höger fram under ridningen i förrgår... dock gick det över...
Svar
7
· Visningar
907
Senast: Rebecka83
·
G
Hästvård Vad kommer ni ge era hästar som går ute dygnet runt i sommar för mat, och varför? :) Jag har tänkt bunkra upp inför sommarn nu, men...
Svar
14
· Visningar
1 015
Senast: Goldi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Kattbilder #10
  • Senast tagna bilden XVI